Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 februari 2022

Av Malin wiper - 16 februari 2022 13:30


 

Här kommer lite bilder från en biltur ut på landsbygden med elbilen. Det är så avslappnande att bara åka omkring på dom små vägarna. Man kommer så nära naturen och det blir harmoni i kroppen


   

Sen åker man förbi såna här saker som förgyller blicken


 

Detta gamla fallfärdiga hus har jag fotat några gånger. Det ger mig lite kalla kårar och nu har även klottrarna hittat dit. Kolla längst ner till höger på husväggen

 

                             

Clipart Library

 

Här ser man lite mer av framsidan och när jag förstorade upp så hade nån målat bokstäver mellan fönstren och det var WKM. Det kanske är klottrarens tag


 

En skylt på en stolpe med jägare, hund och katt som dekoration. På skylten står det Skålby 7.8.11


 

       

The Bellamy Brothers med klassikern Let your love flow från 1976. The Bellamy Brothers är en amerikansk countryduo som bildades 1968 och består av bröderna David Bellamy, och Howard Bellamy. Duon har haft hitlåtar som denna ovan som 1976 toppade den amerikanska countryns singellista


 

Den här gamla fina traktorn har jag fotat några gånger förut men nu stod den på ett annat ställe bredvid vägen. Jag hoppas att jag kan besöka Sala Traktorsmuseum i sommar. Det skulle vara en höjdare

 

                                        

 

En ännu äldre traktor som är helt öppen


       

Denna är nog äldst ändå

 

       

Mia Skäringer & Jill Johnson med My Hometown från Jills veranda . Vad roligt det hade varit om den serien hade kommit tillbaka. Vi fick ihop över 7 km promenadtid i dag. Nu önskar jag er mina besökare och följare en härlig dag i solskenet som nu dök upp.

 

                           

Clipart Library 


#Landsbygden #fallfärdiga #klottrarna #Skålby #Bellamy #traktor #Mia #Jill

Av Malin wiper - 16 februari 2022 09:00


 

Här kommer lite bilder jag tagit från Lillåudden i Västerås. Även bilder från hamnen och lite annat. Det var så vackert denna morgon med ljuset och allt annat


          

        

Ett klipp från Lillåudden


 

Hamnen med sin gamla fina lyftkran som fått stå kvar som ett snyggt monument


 

Ett kalt träd som fått en mistel och det såg lite lustigt ut i och med att det endast var en mistel på trädet. Än så länge i alla fall

 

Östra hamnen och en huslänga på andra sidan

 

Nu har vi en grad varmt men regnigt och lite blåsigt. Dessutom såg det ut 08.00 att bli en grå dag precis som i går. I dag skall vi i alla fall ta en längre promenad så jag nöjer mig inte med mindre än 7 km. När man promenerar så får man inte bara bra motion och stabilitet i kroppen utan också enérgi och lyckorus. I och med allt som händer runtomkring i hela världe så påverkas man och jag mår dåligt av detta så promenader, avslappning och meditation hjälper verkligen till för att må bättre. Det är ju inte bara pandemin utan vi har ju en oro i hela världen och även detta med klimatet som ingen tar på allvar. Vi förstör för oss själva och sen är det för sent att göra nåt åt det. 

 

Nu önskar jag er en så bra onsdag som möjligt mina fina besökare som förgyller min dag. Hjärtlig hälsning från Malin

 

                                                     

 

       

Nu passar det med låten Vandrar i ett regn med Pugh Rogefeldt. Han har alltid varit en favorit som jag lyssnat på mycket. Hans låtar har även spelats på fester, partyn och innan man gått ut och roat sig. Tyvärr har han drabbats av en allvarlig sjukdom och det känns så sorgligt. Klicka här för att läsa om detta

 

#Lillåudden #regnigt #Pugh

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards