Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 januari 2022

Av Malin wiper - 18 januari 2022 17:45


 

I dag har jag varit till en ny frisering här och klippt mig. Inlägget är inte klart än så det kommer i morgon. Efter det så ringde jag min man så han kom ner till centrum för vi hade tänkt ta en promenad . Vi blev så kaffesugna när vi gick förbi Hallsta Café & Restaurang. Jag valde en blåbärsmuffins som är jättegod och min man tog en semla i varm mjölk. Så åt man dom när jag växte upp. Till detta tog vi deras underbart goda cappuccino som har ett tjockt fylligt välskmakande skum. Dessutom är det som en intensiv kaffesmak i skummet och cappuccinon. 


  

En närbild på den fina semlan i sin varma mjölk

 

 

Vi gick sen ut en liten promenad utanför centrumkärnan. Här ser ni min man som en miniatyr där han står bredvid den enormt höga granen

 

 

Det låg ett spelkort på en gångväg och då vände jag på detta med foten. Upp kom hjärter 4 och det kändes hoppfullt. Jag har ju min stora kärlek i mitt liv sen 30 år tillbaka. En härlig trygghet och kärlek som skulle vara svår att vara utan. Tyvärr så är livet kortare än man tror när man är ung.

 

                                                

Vi fick ju lite mer klöver nu också (pensionen) 

        

Cute animerad love story 

 

 

Vi gick även förbi Håkans Hembageri där dom hade tänt belysningen. Vi köpte några av deras goda rågkakor. Rågbullarna var slut men dom är gjorda av samma deg

 

 

Vad ledsen man blir när man ser detta klotter som förstört en hel vägg som ser nymålad ut. Ingen höjdare för en butik att råka ut för detta. Det kostar att ta bort

 

 

En sparkcykel har hamnat mellan cykelstället och en ljusstolpe

 

 

En kråka har fått sig lite till livs men det ser lite svårsmält ut

 

 

Sen hade vi turen att få se en stor fin Sankt Bernhardshund och den heter Alfred är 3 år gammal. Den trevliga matten lät mig ta några foton. 

 

 

Här står den och tittar på oss men kommer inte fram. 

 

 

Den här plåthunden har jag fotat förut. Vi gick nu förbi den igen

 

Promenaden blev i dag 6 km men i morgon skall vi komma upp i minst 7-8 km. Nu skall jag bara slappa och se nån film eller nåt annat. Hoppas ni haft en fin dag och får en lika fin kväll

 

       

Tracy Chapman med Hound Dog 


#Hallsta #semla #granen #spelkort #animerad #Håkans #Sankt #Tracy

Av Malin wiper - 18 januari 2022 10:30


 

För några veckor sen när vi var till Västerås så passade vi på att äta sushi på Uddens Japanese Cuisine. Eftersom vi varit ensamma både jul och nyår så ville vi festa till det lite och det är sällan vi äter ute numera. Vi har mest fikat. Här ser ni då vi kommit fram till stället och som ni ser så hade vi riktigt snöväder. Vi hade tagit oss en rejäl promenad i omgivningarna innan


Klicka här för att se när vi var dit och åt i 13 oktober 2021


 

Så här såg det ut framför restaurangen


 

Jag valde lax och avocado och det var supergott men lite för mycket så min man fick äta upp dom som blev över


 

Mr T valde lite mer blandat med olika fisksorter och även 4 st nigri av olika sorter


 

Deras ätpinnar är jättelätta att äta med så det funkade perfekt för både Mr T och mig. Vi var nästan ensamma där men jag har sett när man gått förbi förut att stället är populärt. Många i området beställer och hämtar mat och så har det blivit ännu mer nu i och med corona

                              

Sika Design

 

Jag var så fräck så jag frågade om man kunde få köpa med sig två set med ätpinnar. Vi har inte hittat just denna sorten på nätet och ibland har vi köpt hem sushi från vårt Dala Sushi i Hallstahammar. Jag trodde inte jag skulle få köpa men där hade jag fel. Det gick jättebra och för två set blev det endast 40 kr


 

När vi hade ätit klart så överräckte dom dessa så fint inslagna i ppper med snöre. Det var så gulligt och fint gjort av dom och man får verkligen ett fint mottagande där


         

Ett klipp som visar hur man håller sina ätpinnar rätt

 

                                                  

Wish

 

På en vägg hängde en mask på en spalje så det är pyntat och fint på stället

 

 

Detta kom mig att tänka på dessas två masker som vi köpte i Venedig 1996. I denna lägenhet hänger dom ovanför öppningen till vardagsrummet. Vi skall flytta dom till en vägg istället så dom syns. 


 

Nån hade glömt kvar ett diadem som hängde på en krok vid ingången

 

 

Jag avslutar med ett fint hus i vinterlandskap utefter en liten landsväg. Nu är min man på väg till Vårdcentralen för ett varanprov och sen blir det en kort promenad innan jag själv har en tid att passa. Solen har kommit fram och vi har en klarblå himmerl och 1 minusgrad. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot mina kära besökare. Nu är det bara att försöka njuta i det lilla än om det känns trist. 

 

       

Nu behövs det nåt vackert att vila ögonen på. Vangelis med Rachel' Song (från Blad Runner) Sunset

#sushi #Uddens #lax #ätpinnar #klipp #mask #Venedig #diadem #Vangelis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards