Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juli 2022

magic curls från fashiongirls, Earth Wind & Fire och Ray Charles & Elton John

Av Malin wiper - 22 juli 2022 10:15


 

I går kom hårrullarna som jag beställt och dom heter magic curles och kommer från fashiongirls.se. Jag tog två förpackningar och då har jag 12 st och det kostade sammanlagt 173 kr.


Klicka här för att se den andra sortens rullar jag skickade efter också 

 

                            

 

Så här ser dom ut och jag har ju haft såna förut men skumgummit är utslitet på dom.


 

Så här ser den hårda rullen ut där man trätt på skumgummit och det fungerar helt perfekt. När skumgummit är utslitet nästa gång så skall jag prova att göra egna skumgummirullar för basen finns ju kvar och håller hur länge som helst. Dom går ju att använda utan skumgummi också men det är lite svårare att få det tight och fästa. Fast jag använde dom så ett tag tills jag beställde nya 

                            

         

Earth Wind & Fire Boogie Wonderland. Här i en scen från filmen En oväntad vänskap men i orginalspråk heter den Intouchables 


Klicka här för att se vad jag skrev om filmen i mars 2013 efter att ha sett den

 

      

                                           

Glasses Gallery

Då har vi fredag igen och helgen står för dörren. I går kom vi inte så långt på vår promenad för det började bli mer och mer tryckande. Min man mådde inte heller bra i värmen så vi begav oss hem efter en 30 minuter. Senare i går kväll så började min man bli hes och fick hosta. Vi trodde det var fläktarna för vi är känsliga båda två för drag. Vi stängde alla fläktar men min man blev snabbt sämre och började hosta mer och rösten började det bli baston på och han hade ont i halsen. Han tog febern men den var normal och även i morse. Vi gissar på en förkylning men för säkerhets skull blir det en coronatest. Han ringde även vårdcentralen som ringer upp 10.45 i dag. 

 

                           


Kronans Apotek 

Detta är väl ändå typiskt då vi hyrt bilen hela helgen och beställt en dagsresa med min son på lördag. Resan utgår från Uppsala med ångbåt, sen åker man en gammal buss och sist ett äldre tåg. Klicka här för att se vilken utflykt vi skulle åka på och den kostade bara 325 kr/person. Det går att avbeställa 24 timmar innan resan och då får vi båda pengarna tillbaka men vi är jättebesvikna. Vi hade sett fram emot detta och skulle även få träffa två vänner till min son på samma resa. Nu är även mitt inbokade besök till ögonmottagningen 28 juli i fara. När jag äntligen fick en tid för ögonundersökning innan operation.   

 

Nu får man ta en dag i taget och med hopp om att vi kan åka resan lite senare. Jag med min HSP hade kännt på mig något men nu var det ju så nära resan och inget hade hänt. Vi har 18 grader just nu, det blåser och solen har dragit sig tillbaka. Det känns verkligen skönt så jag hoppas ni mina kära besökare får en toppenfin lördag och helg. Kram på er

 

       

Ray Charles & Elton John med Sorry seems to be hardest word

 

#magic #Earth #hosta #dagsresa #HSP #Ray 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

22 juli 2022 11:24

Nu håller jag tummarna för att det inte är coviden ni har fått ihop med er.
Allt gott-kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

22 juli 2022 15:02

Han hälsar och tackar för din omtanke. Vårdcentralen testar inte längre så jag fick köpa covidtest som han nu skall ta.

Allt gott tillbaka till dig Karin
Kramar!

 
Bittan

Bittan

22 juli 2022 13:12

Hej Malin! Men så tråkigt att läsa att din man är sjuk och att Ni inte kommer iväg på resan i helgen.
Här mår vi ganska bra efter värmen igår som jag tyckte var så jobbigt då jag får huvudvärk. Idag ta det lugnt endast veckohandla i eftermiddag. Lördag och söndag vet jag inte vad vi hittar på beror också hur vädret blir.
Vi önskar Er en trevlig fredag och helg till Er båda trots din mans sjukdom.
Kram från Britt-Marie och Johnny i Mariestad ❤🌷

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

22 juli 2022 15:12

Det var verkligen trist för vi såg fram emot detta. Fast nu kan ju vadsomhelst hända så man får vara beredd. Nu skall han ta ett covidtest för Vårdcentralen gör inte såna längre.

Härligt att ni mår bra och nu är det ju lite svalare. Jag får också huvudvärk av denna tryckande värme. Det skall tydligen börja regna kraftigt på eftermiddagen. Tänk om vi hade det som förut på sommaren att det kunde vara samma väder i minst en vecka.

Vi önskar er också en trevlig fredag och helg

Kramar tillbaka från Malin och Mr T

 
Ingen bild

Gunilla

22 juli 2022 13:29

Toppenrullar köpte du visade en gång, verkligen bra om man kanske behöver snygga till sig, och man har bråttom dagen efter så man kan sova och inte sliter på håret.

Men vad bedrövligt tråkigt, först för att maken blivit dålig och så resan ni sett framemot.Man kan aldrig ta ut något i förskott för det blir något som kommer emellan.Men din operation hoppas jag inte kommer att dra ut på tiden. Känns ledsamt i dag då.
Hoppas nu maken blir bra snart och det var något snabbt övergående.
Här väntar vi på sonens familj som är på väg till oss så det känns roligt och vädret är svalt och skönt.
Ha nu det så bra och hoppas allt ordnar sig!
Kramar!

Malin wiper

22 juli 2022 15:07

Plattång och annat sliter på håret och att lägga upp håret har blivit populärt igen så det finns mycket att välja på när det gäller hårrullar

Vi var inte beredda på att han skulle bli dålig för det gick så snabbt. Sonen säger att vi kan åka lite senare istället eller göra nån annan liten utflykt.

Jag misstänker att det är en förkylning i och med att han inte har nån feber.

Vad härligt att sonen med familj kommer till er. Sen är det ju lite svalare som du säger och då blir det lättare.

Ha en härlig helg med familjen och tack för din omtanke

Kramar från Malin

 
Ingen bild

Syrran

22 juli 2022 13:31

Tråkigt att han blev dålig, håller tummarna för att det ska gå över lika fort som det kom! Du får uppdatera oss ifall det var covid.

Sköt om er!
kram

Malin wiper

22 juli 2022 15:09

Tack snälla du för din omtanke. Nu har jag köpt ett covidtest som han skall göra nu. Vårdcentralen gör inte sånt längre tyvärr. Jag har inte blivit sjuk i alla fall inte än.

Vårdcentralen sa att vi skulle försöka att undvika att komma för nära varandra och nu skall vi ligga i olika rum tills vidare.

Jag uppdaterar senare

Ha en fin dag och sköt om er ni också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards