Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juli 2022

Av Malin wiper - 15 juli 2022 15:00

 

I fredags såg vi även en Mercedes Benz från 1972. Den stod på parkeringsplatsen en bit från Strömsholms Marketenteri

 

 

Glänsande vit och välskött

 

         

   

  

I fredags såg jag en sån här fin mjölkhämtare som var en inredningsdetalj på cafét vi var i fredags.  Strömsholms Marketenteri


 

Vi har fått köpa blåbär av en grannfamilj i några år och nu hade vi tur igen och fick köpa. Vi köpte 3 liter så nu skall min man göra sylt av detta så vi har ett bra tag framåt. Vi har även gett bort syltburk till min son och nån annan för det blir så pass mycket. Det är en ynnest att få köpa av dom för blåbären är helt fantastiskt goda och välrensade. Tusen tack!                     

 

Klicka här för att se när vi fick köpa blåbär 2020 av våra grannar

 

 

Här har vi hällt upp dom i två av våra skålar. Klicka här för att höra Fats Domino med Bluberry Hill

 

  

Här håller min man upp ena skålen för att visa 

 

Thorleif här:

 

Jag gick på min vanliga uppföljning av canceroperationen hos Öron-Näsa-Hals i Västerås.Undersökningen gick bra och min läkare Johanna kunde inte känna några problem när hon noggrant kände över ansikte, hals, munhåla och tunga. Men eftersom jag hade fått större problem att artikulera när jag pratar så bestämde hon efter konsultation med en annan läkare att skriva en remiss till röntgen för att vara säker på att inget dolde sig under ärrbildningen på tungan. Jag har alltså problem med s, r och l när jag pratar. Hon skulle också undersöka om jag kunde få hjälp med eventuell tandkirurgi så att trngan inte utsätts för hård kontakt med tänderna. Blir intressant att se om det finn möjlighet till hjälp. Det är deprimerande att inte kunna tala ordentligt och läkaren sa att man kan få en depression efter en sån här operation och den kan sitta i ett tag. Blir det för jobbigt så skall jag höra av mig och få hjälp. 

 

Tack för ordet och ha nu en fortsatt fin dag. Hälsning från Mr T

 

                                                   

      

Tänk om man stött på nåt sånt här på shoppingcenter gallerior, cafën, restauranger eller i vår utemiljö. Det livar upp och det handlar inte bara om shopping. Det är ännu mer tunnsått med sånt efter Pandemin. Jag kom ihåg en tid i Göteborg då det fanns en pianist på många cafeér och även nån trio, trubadur eller nåt annat man blev underhållen av. När vi barn var ute på restaurang med våra föräldrar så var det alltid en trio eller kvartett som spelade från en scen. Man kunde till och med önska låtar. Vi blir alldeles för lite underhållna med små medel numera. Vi behöver lite överraskningar men nu finns det inte ens musik i högtalarna på Erikslunds Shoppingcenter i Västerås. Det ekar tomt och är en annan lågmild stämning som inte upplevdes före corona. Även när vi bodde i småland i 17 år så fanns det alltid nån eller några gatumusikanter i Jönköping. Önskar er en fortsatt fin fredag

 

                         

 

#Mercedes #mjölkhämtare #blåbär #canceroperationen #pianist 

Av Malin wiper - 15 juli 2022 09:45

 

I onsdags så hamnade vi med syrran och svågern i Strömsholms Marketenteri. Vi behövde en liten fika och som ni ser till höger så kan man sitta ute på en stor gräsmatta och det var massor av folk där och även hundar. Det såg verkligen mysigt ut där.


 

Det var svårt att fota framsidan för det kom och gick folk hela tiden och det stod folk på sidorna. Jag lyckades ta bort några personer så jag fick en halvbild på framsidan


 

Det blåste rätt mycket så vi satt under partytältet och det var så rogivande och härligt

 

                                      

Vintrotastic

 

Jag lånade några bilder av syrran och svågern för mina blev inte bra


 

Det var så fint runtomkring området med som här en gammal vagn och det finns många fina röda byggnader. Klicka här för att läsa en längre historik över stället. Vi har varit dit förut men jag hittar inte inlägget

 

       

Hauser med Song from a Secret garden


 

Ett jättefint gult hus som finns på området men jag vet inte om det är för hästar. Det finns stall och inomhusbanor på det stora området

 

 

En del av en stor stallbyggnad och där stod en bänk som såg intressant ut

 

                                              

Clipart Library 

Så här ser bänken ut på nära håll och den är gjord av hästskor 

 


 

      

The Rolling Stones med Wild Horses


Jag vinkade av min man i morse som åkte iväg med sjuktaxi till Västerås sjukhus. Han hade en tid hos Öron, näsa, hals i och med att han haft tungcancer. Han blir kallad med jämna mellanrum till olika avdelningar och det känns ju tryggt. Jag ville ha klart detta inlägg innan jag gav mig ut på en liten promenad med min kamera. Vi har bara 13 grader just nu och en sol som kommer och går. Än om det börjar regna så måste jag ut för jag har blivit lite försoffad på sista tiden med kortare promenader och det funkar inte för min kropp och själ. Nu har vi torsdag igen och en helg framför oss. Hoppas ni får en fin fredag och helg kära besökare.

 

                                        Ta hand om er..  



#Strömsholm #partytältet #syrran #vagn #Hauser #stallbyggnad #hästskor #Rolling

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards