Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juli 2022

Av Malin wiper - 13 juli 2022 10:45

 

Sist vi hyrde elbilen så dök vi på denna tjusiga Chevrolet Impala från 1963. 


 

Den stod där och glänste i solen i sin snygga nougatfärg

 

         

Knee High & Risin' The Hi-Jivers Nachville Boogie


 

Bilarna från förr ser ut som juveler och konstverk. Synd att dom flesta bilarna nu ser likadana ut. 


   

Här ser man elbilen i bakgrunden som vi blivit så förtjusta i. Jag kommer att ha sorg efter denna elbilspool som försvinner 30 september 2022. Vi har verkligen njutit av dom åren vi har fått möjlighet att hyra den genom vårt bostadsbolag Hallstahem. Dom är verkligen före sin tid och det är Move About som står för bilen. Vi kommer att fortsätta hyra bilen men då från Västerås men då blir det lite mer planering för dom bilarna hyrs ut så ofta och står på olika ställen för hämtning. Vi kommer att hyra den mer sällan men då en hel helg eller längre. Vi törs inte köpa egen bil igen för dom två sista tog knäcken på vår ekonomi. Ingen av oss vill att den som överlever den andra skall sitta med ett stort lån. Tack vare att vi är två så klarar vi oss men ensamma så blir det svårt både ekonomiskt och känslomässigt.

 

  

En dag såg jag denna silvriga Chrysler Imperial från 1967. Nu börjar det verkligen dyka upp många veteranbilar och det känns toppen för jag har saknat dom

 

 

Den här dionosaurie fotade jag häromdan som är en trädgårdsprydnad. Har fotat den förut men det var några år sedan. Kul när folk hittar på nåt annorlunda som sticker ut lite och får oss förbipasserande att vakna till.   

 

                                                      

Clipart Library

Vi vaknade till sol igen men det är så tryckande trots bara 19 grader på morgonen. Vi har fläktarna i gång för fullt nu. Det verkar som man till hösten får plocka fram munskydden igen för nu sprider sig nya varianter av corona. 

 

 

En bordsfläkt vi köpte på en loppis 2018 och den har varit lika bra som den nyare golvfläkten vi köpte för nåt år sedan. Bordsfläkten fick vi för endast 50 kr och nu är den inne på fjärde året. Den brukar vi ha i köket och återanvändning är bra för miljön. Sen har jag ett antal handfläktar och en jättebra solfjälder och den har jag liggande på mitt skrivbord

 

               Nu önskar jag er en härlig onsdag mina kära besökare..    

 

       

Bruce Springsteen & The E Street Band med Waitin' On A Sunny Day


#Chevrolet #Hi-Jivers #Chrysler #dinosaurie #bordsfläkt #Bruce

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards