Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juli 2022

Läkarmissionens second hand, och James Brown

Av Malin wiper - 3 juli 2022 09:30


 

Vi var in på några second hand i fredags och här kommer lite bilder från Läkarmissionens Second Hand. Dom har gjort om lite så det ser ännu finare och luftigare ut där. Denna möblering står mittemot dom tre provrummen. Dom har tydligen anlitat en person som är bra på att inreda


 

Det känns större när man går runt på avdelningen för damkläder och inte så instängt som förut


 

En provdocka som fått på sig lite snyggt som var ihoppsatt så fint. Det känns ju fullt modernt och jag gillar second hand i och med återanvändning för miljöns skull


 

Ytterligare en klädkombination framför massor av andra kläder


 

Nu finns det även en avdelning med herrkläder. Innan pandemin så hade dom café i denna del och det var levande musik på lördagar. Nu har dom tydligen lagt ner caféverksamheten helt. Mycket har förändrats under corona. Nu hade dom även dekorerat fint på denna avdelning, det såg jättefint ut

 

     

James Brown var inte bara en bra sångare utan han kunde verkligen dansa också. Det ser man i detta klipp, vilken känsla och snabbhet han har i kroppen. James Brown gick ur tiden 2006 i en ålder av 73 år. 


   

Här ser man från andra hållet och det finns mycket mer att välja på.

 

 

Här ser man en manlig provdocka som är klädd med en tröja och ett par ljusa byxor och nåt i halsen


   

Här kommer lite utfyllnad med några bilder jag tog för ett tag sen hos Åsby Hem & Trädgård


    

Dom har rätt mycket av smycken där också till försäljning. Örhängen, armband, halsband mm. Jag har lite bloggtorka just nu och svårt för att få ihop inlägg i denna tryckande värme. Fast i dag har vi bara 19 grader och det blåser. Hoppas ni har en fin söndag att se fram emot. Ha det bra och sköt om er

 

  

        


 

 #Second #damkläder #herrkläder #James #Åsby #smycken 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards