Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juni 2022

Bread & Sweet By Jennie, Bumperballs, Trimaran, långbänken och The Beach Boys

Av Malin wiper - 20 juni 2022 10:15


 

Vi har haft en toppenhelg med min son och det första vi gjorde var att fika på Bread & Sweets By Jennie. Dessa tre bakelser valde vi och dom är supergoda alla tre. 


 

Jag fick bara denna bild som var visningsbar på bakelser för min kamera håller på att gå ur tiden. Mer än hälften av alla bilder är dåliga och dimmiga. Jag har skrivit om detta längst ner i inlägget. 


 

Tack och lov så hade min son tagit ett antal bilder också och dom skickade han över så jag har lite att visa upp i alla fall. Min man tog denna bild på oss med sonens kamera. Vi promenerade vid Mälarens båthamn men alla båtar jag fotade var dimmiga. Jag visste ju inte hur dåliga bilderna skulle vara förrens jag kom hem. Synd att min son inte fotade så mycket som han brukade

 

                                            

Clipart Library

 

Ovanför på en gräsmatta spelade några ungdomar bumperballs som är nåt nytt och ser superkul ut så man fick sig ett gott skratt. Jag filmade också men den är inte klar än


 

Jag fotade en Trimaran men dom bilderna var också dimmiga så min son mejlade över denna till mig


 

Sedd lite snett från sidan


 

Här lyckades jag få en bild på min son och min man utan att det blev dimmigt


 

Den här bilden då vi sitter på långbänken fick min son mejla över till mig.


 

Männen på långbänken och den ligger lite nedanför Bread & Sveets


 

Lite grönska mitt i allt

 

         

Breathtaking color of nature

 

 

Den här bilden tog min son på oss när vi var till Åsby Hem & Trädgård. Därifrån kommer det fler bilder senare. 


 

Nu är läget förtvivlat för min kamera har slutat fokusera så hälften av alla bilder är som bilden ovan, dimmig. Vi har nu sökt på nätet på alla butiker efter en liknande kamera jag har nu. Nu verkar folk ha köpt upp alla kameror för det finns bara enstaka visningsexemplar. Canon finns men då kostar den 7000-8000 kr och så mycket vill jag inte lägga ut och dessutom är det beställningsvara. Då får man inte kameran förrens om minst 1 månad. Allt har tydligen tagit slut och priserna har gått upp. Jag känner mig nu desperat för att fota är så viktigt för mig för att må bra. Vi kollade begagnade kameror och dom är ännu dyrare så man undrar vad som hänt i världen. För bara några månader fanns det hur många kameror som helst att köpa men nu verkar det som att allt är uppköpt. Märkligt!

 

 

Jag köpte min senaste kamera i december 2018 så den har hållit längre än den förra. 

 

Vi har i alla fall haft en toppenfin helg och det sista vi gjorde var att åka till IKEA för min son behövde köpa en ny säng. Sen skjutsade vi hem honom men tyvärr så hade jag fått sluta fota då i och med att tekniken i min kamera lägger av mer och mer. Nu har vi sett att endast en Elgigant 10 mil från oss har ett visningsexemplar kvar och den kostar 3000 kr. Tyvärr så kan man inte få den skickad till sig utan måste åka och hämta kameran. Finns den kvar så åker vi iväg och köper den på Elgiganten Häggvik i Sollentuna. Hoppas ni haft en fin helg och får en skön söndag

 

        

The Beach Boys med Surfin' Safari

 

                                 


Clipart Library 


#Bread #Mälarens #bumperballs #Trimaran #son #långbänken #nature #Åsby #kamera #Beach

 
 
Ingen bild

Syrran

20 juni 2022 12:28

Skönt att ni haft en härlig helg, synd dock med kameran. Vi lämnade in och rengjorde objektivet en gång när vi fick samma problem med en digital kamera, men det kanske inte går numera.
Ha det gott!
kram från Maria

Malin wiper

20 juni 2022 17:23

Det kostar så mycket numera att lämna in nåt för rengöring eller annat och jag har tagit alldeles för många bilder för att en kamera skall hålla längre. Nu har vi åkt 10 mil för att köpa den enda som fanns. Det var ett äventyr som tog tid i och med allt som hände. Hoppas allt är väl med er.

Ha en skön kväll
Kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

20 juni 2022 12:31

Jag känner verkligen med dig nu Malin. Det är jobbigt när kameran inte vill längre, när den vill lägga av.
Det är mycket pengar man ska punga ut med också när det ska till en ny. de bilder du visar idag så är alla förutom den enda suddiga hur bra som helst men jag läser att det är din son som har tagit bilderna.
Budapestbakelsen, wow, jag vill ha!
Ha en fin måndag
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2022 17:26

Jag har tagit alldeles för många bilder så dom håller inte lika länge. Fast denna höll ett år extra så det blev 4 år. Det hade inte varit nåt problem om vi inte hade andra utgifter som vi måste betala klart på. Det kommer alltid nåt hela tiden. Saker håller inte så länge som förr.

Ja du dom har otroligt goda budapestbakelser och även andra. Jag skickar över en ;) ;)

Tack för din omtanke fina goa Karin

Ha en skön kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 19 maj 14:45

    Den här bilden tog min man då hans bror och han var ute och fiskade nere vid Mälaren i går                                                                      När dom sen var på väg hem genom Vasaparken så såg dom dessa hästar me...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards