Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2022

Ögonmottagningen Västerås Sjukhus, Alice Fredenham och Scorpions

Av Malin wiper - 28 februari 2022 17:45

 

Västerås sjukhus utsmyckning på vägg. Foto Mr T


Nu känner jag mig mycket bättre till mods efter att jag varit hos ögonmottagningen på Västerås sjukhus. Jag fick reda på att det såg bra ut och ögontrycket var bra också. Det läker som det ska men jag måste ha ögondropparna en månad till men nu blir det 3 gånger/dag istället för 4 gånger/dag. När dom testade synen på det vänstra ögat som är opererat så såg dom att jag såg bättre på det nu efter 6 dagar och det känns hoppfullt. Min man har fått fota och fixa bilderna i detta inlägg i och med att jag fick droppar som utvidgar pupillen och det håller i sig flera timmar efter undersökningen. Därför ser man sämre tills det gått ur ögonkroppen. Jag skall tillbaka dit om en månad och läkaren sa att det kan ta ytterligare en vecka innan gasbubblan försvinner, så efter denna veckans slut så kan den vara borta. Den krymper ihop mer och mer för att till slut försvinna

 

            


Alla i personalen på ögonmottagningen är helt underbara och väldigt vänliga och proffsiga. Jag har blivit så rörd och lycklig av att dom behandlar alla med respekt, svarar på frågor och har stor förståelse för att man är orolig och stressad. Alla inom vården borde ha mycket mer betalt för dom gör en stor insats. 

 

                                  

Clipart Library 

Sen måste jag även berömma alla taxiförare som var riktiga proffs och körde så mjukt, jämt och säkert. Även i snöstorm på vägar som var fulla av snö. Vi har åkt med två olika manliga taxiförare och en kvinnlig och alla var lika bra och dessutom supertrevliga

 

        

Alice Fredenham med I only have eyes for you. Klicka här för att läsa om Alice Fredenham som jag tycker sjunger jättefint. Låten tillägnar jag min man som är en kärleksfull klippa som ger mig både trygghet, glädje många skratt och livslång kärlek. Jag har bara ögon för dig 

 

Hoppas ni mina besökare har en fin början på denna nya vecka trots så många orosmoln som gör att man inte vet vad som kommer att hända. Det känns väldigt skrämmande just nu. Jag kommer in på era bloggar så fort jag orkar. Nu tar det sån tid med bara ett inlägg. Kram på er

 

 

Västerås sjukhus väggdekoration i form av moln. Foto Mr T

 

 

Västerås sjukhus väggdekoration. Foto Mr T

 

  

Västerås sjukhus väggdekoration. Foto Mr T 

 

       

Scorpions med Always Somewhere  

 

#Ögonmottagningen #droppar #proffsiga #taxiförare #Alice #Väggdekoration #Scorpions

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 februari 2022 18:14

Så skönt att det ser bra ut och går som det skall.
Allt känns bättre när man blir trevligt bemött och med empati och förståelse. Att det är gjort måste kännas gott och slippa gå och vänta på.
Visst känns det förskräckligt med allt som pågår med krig och elände. Det räcker nu med allt som varit och är ännu. Stackars folk.
Fortsatt bra vecka nu och må så gott!
Kram!

Malin wiper

28 februari 2022 18:55

Det är verkligen skönt och som du säger så betyder det mycket om man blir väl mottagen och bra bemött. Det känns toppen att det mesta är avklarat. Det är verkligen förskräckligt detta som händer nu och man tänker ju på dom som fått fly sina hem och även fått lämna kvar sina män. Alla far så illa och denna galning måste ju stoppas.

Ha en fortsatt fin vecka själv
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards