Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2022

Stilmark herrkläder, Roxette, inför ögonoperation och Reneé Dominique

Av Malin wiper - 20 februari 2022 11:45



 

I går var jag in till Stilmark och då fotade jag först damkläder som kom in i går. Nu var det dags för herrkläder. Tyvärr var jag inte så fokuserad så jag fick inte så många bra bilder. Tänker mest på att förbereda mig inför operation av vänster öga i morgon. Dom brukar ha ställningar utanför med lite kläder som är nedsatta i pris och så även denna gång


 

En beige tröja med vinröd skjorta under så sobert och fint. Bakom en tavla med vintermotiv. Jag är så glad att Stilmark finns kvar trots den långa pandemin. 


 

Två av vårens jackor men dom hade även en ställning med jackor som var nedsatta i pris. Glömde fota dom men min man hittade en han ville ha men då fanns den inte i hans storlek så vi hade lite otur denna gång men jag skall in dit igen senare när jag blivit så pass bra så jag kan besöka butiker igen utan infektionsrisk


 

Sen har dom ju en avdelning med snygga och välskräddade kostymer, kavajer, byxor, slipsar och flugor mm

 

                                       

Clipart Library

 

Nyinkommna tröjor i olika färger

 

                                                   

 

Lite mer somriga varianter av piketröjor och där ser man att 1960-talsblått även finns för män


 

Dom har ett hyllplan där dom sätter in snygga skjortor och skjortor har dom hur mycket som helst av och supersnygga

 

      

Roxette med Dressed for success. Passande låt till klädinlägg


 

Här en mönstrad i blått och lila

  

 

Vill man ha en randig så finns såna också


 

Såna här fina hyllor har dom många av i flera former och där har dom lagt upp kläder så snyggt. Nu glömde jag fota långbyxor men det tar jag så fort jag är rehabiliterad

 

Nu börjar min operation att närma sig och jag är extra nervös och rädd i och med att det är ett öga som skall opereras. Jag brukar inte vara rädd för operationer och har genomgått många under mitt liv men just ögon är traumatiskt för mig och det har jag skrivit om förut i bloggen. 

 

                                         

Clipart Library 

Jag kan även använda ögonskölj och ögondroppar om så behövs. Däremot kan jag inte ha persienner nere på natten och sen har jag nattbelysning. Jag kommer inte att få skaffa nya glasögon förrens om 3 månader. Jag har skrivit upp flera frågor till läkaren som jag skall träffa för ny undersökning före operation. Jag hade helst velat bli sövd men jag visste inte förrens nyligen att man kunde få bli sövd i undantagsfall. Tur att jag hittat bra avslappningsövningar som fokuserar bort från ångest så den griper inte tag i mig lika mycket. 

 

 

Så här såg det ut i morse då vi var ute på en promenad. Minus 5 grader kallt, vindstilla och solsken. Jag kommer bara att kunna se med höger öga ett tag framöver tills gasen i ögat är borta så jag vet inte om jag ser så pass bra så jag kan blogga men min man får gå in och tala om för er vad som händer. Efter några dagar så får man kolla på tv, vara på datorn och gå lugna korta promenader. Promenaden i morse blev 4,54 km men jag skall ut och gå minst en gång till. Jag har nog aldrig varit i så bra form inför en operation som nu i och med flera månaders promenader

 

         

Reneé Dominique med Cant take my eyes of you (ukulele cover) . Nu vill jag bara önska er en skön och behaglig söndag mina kära besökare. Sköt om er 

 

#Stilmark #herrkläder #jackor #kostymer #Roxette #operation #nattbelysning #öga #Reneé

 
 
Bittan

Bittan

20 februari 2022 19:00

Hej Malin! Lycka till nu imorgon med din ögonoperationen! Förstår att du är nervös för den särskilt när det gäller ögat.
Idag har vi varit och hälsat på min syster och man och hon hade bakat en god minisemla.
Nu spelar vi bingolotto.
Kram från Britt-Marie ❤🌷

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

21 februari 2022 04:38

Tack snälla Bittan. Jag är så skakig nu men det måste ju göras. Vad härligt du hade det i går och så gott med hembakad semla

Hoppas det gick bra på Bingolotto

Ha en jättefin dag
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards