Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 februari 2022

Lövudden Västerås, Fenton Robinson inför operation och Jimi Hendrix

Av Malin wiper - 17 februari 2022 13:00


När vi hyrde elbilen sist så åkte vi en sväng till Lövudden dit vi varit en del under dessa 5 år. Det känns lite som en nostalgitripp för det är så mycket som förändrats där.

                                     

Clipart Library

 

I denna länga fanns förut KFUM och dom hade underhållning på sommaren i fom av både Bluesband och andra musikstilar. Nu har dom rustat upp och tagit bort kiosken som man köpte både, glass, korv, dricka och annat. Nu heter det Lövudden Strand Hotell & Konferans

 

                                                        

Klicka här för att se hur det såg ut förut då vi var där och lyssnade på musik. Klicka här för att se när vi såg en ett annat band på Lövudden. Klicka här för att se när det kom en hel hög med motorcyklister dit

 

      

Fenton Robinson med Somebody Loan me a dime. Han har jag sett live på Kåren i Göteborg på 1970-talet. Då var det så billigt att gå ut och roa sig och att få se kända musiker och band. Jag har hans autograf också men hittar den inte nu. Kan aldrig glömma hur det svängde om bluesmusiken och Fenton gick ut i gången mellan publiken och spelade ett solo som gjorde att man fick gåshud. Jag kan bocka av rätt mycket på min bucketlist

 

          

Fenton Robinson Youtube


 

 

Här har dom byggt ut där kiosken var förut och där har dom även en bistro

 

                     

   

Bakom hotellet finns denna byggnad där vi legat över i början på 2000-talet då vi var och hälsade på min mans bror. Jag vet inte om det är hotell och vandrarhem där längre


 

Framför en minigolfbana har nu kioken hamnat men då inte i KFUM:s regi utan nu heter den Mälarglass & Grill


   

När jag tittade ut mot vattnet så såg jag detta mudderverk. På sidan stod det Seatruck Obelix Enköping.


    

Här går man ut på en promenadstig mot vattnet och båthamnen. Klicka här för att se lite mer från Lövudden i ett inlägg


Det ser ut att vara en gammal minigolfbana så jag vet inte om den används fortfarande 

 

                                                  

 

I dag på förmiddagen då vi var ute och promenerade så gick jag in på Apoteket Hjärtat för att köpa Descutan 4% som man skall tvätta sig med före operationer. Jag blev förvånad när det var så dyrt som 169 kr och då räcker dom till 2 tvättar som man skall göra innan operation. Det tycker jag samhället borde kunna bjuda på när dom kan betala ut stora summor till dom som redan har pengar och det får vi stå för. Sen tillkommer ju 340 kr som man skall betala på sjukhuset, plus sjuktransport som kommer att gå på 400 kr för två dagar. Jag skall nämligen tillbaka dan efter på kontroll och då tar dom bort bandaget. Sammanlagt blir det en kostnad av 900 kr. Sen tillkommer läkemedel och fler besök på sjukhuset för koll. Förstår inte hur dom som har ännu lägre pension än mig klarar detta. Det finns ingen rättvisa och kommer aldrig att finnas 

                           

Clipart Library 

Hade jag inte blivit sjuk före pension så hade det inte varit lika jobbigt. Tur att jag har några extra försäkringar som jag skrev på under mitt arbetsliv. Förstår inte att det inte demonstreras och kämpas numera, och vart finns facket?. Jag har själv jobbat fackligt och även demonstrerat ett antal gånger och då var det ändå inte lika dåligt som det är nu vad gäller nästan allt. 

 

 

Jag avslutar med nåt lite positivt. Två hallongrottor som vi åt på Brynolf Bagare för ett tag sen. Jag satt dit en mun för att skoja till det lite. Jag hade klart detta inlägg och sparade ner efter varje gång jag skrivit och satt in bilder. När jag sen skulle avsluta så var all text borta så inlägget har tagit onödigt lång tid. Vi har promenerat 3,64 km på förmiddagen men nu skall vi ut igen så det blir minst 7 km. Solen sken nyss och det är vindstilla och skönt ute. Hoppas ni får en fin dag med bra upplevelser. 

 

     

Nu kände jag för en klassiker med The Jimi Hendrix Experience. Jimi Hendrix dog redan 1970 och det i en ålder av 27 år.


#Lövudden #Hotell #Minigolfbana #Mälarglass #Mudderverk #Descutan #Hallongrottor #Jimi

 
 
Anneli

Anneli

17 februari 2022 21:32

Hej, vilka fina bilder du har tagit. Hoppas att det är bra med dig. Förr fick man ju alltid duscha med sånt på sjukhusen eller så fick man hem har jag för mig. Jag har aldrig behövt köpa nåt när jag har opererats. Hoppas att det går bra.
Var rädd om dig, kramar ♥💚♥ ( det ska vara hjärtan, vet inte om du ser det )

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 februari 2022 08:02

Tack snälla du. Nu måste man använda medlet innan op 2 gånger så allt förändras. Jag hoppas också att detta går bra

Tack snälla du för din omtanke. Jag ser dom fina hjärtanen ;)

Ha en jättefin fredag
kram från Malin

 
Anneli

Anneli

17 februari 2022 21:34

Hej,, jag hoppas att min kommentar kom med för allt verkade försvinna o det är jättesvårt att kommentera här. I alla fall så skrev jag att jag hoppas att operationen går bra. ♥💚♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 februari 2022 08:03

Kommentarerna kom med men jag måste godkänna och jag kom in hit först nu på morgonen. Det är många som säger att det är svårt att komma in och även kommentera. Jag har fått dina kommentarer men dom kommer inte in förrens jag svarat på dom.


Tack för omtanken
Kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

18 februari 2022 08:37

Hej goda fredag!
Fick köpa det medlet också, men nog stiger priset och det blev en stor summa med allt för dig. Trodde sjuktransport var billigare, men det finns inget billigt längre.
Såg bara på matpriserna vad det ökar nu fisken jag brukar köpa, en torskkartong har ökat med 50 kr sedan i höstas. Mer blir det nu med ökande transporter, och tycker synd om bönderna som inte orkar med.
En önskan om en fin dag önskar jag er!
Kram!

Malin wiper

18 februari 2022 09:00

Hej Gunilla!

Priset har verkligen stigit. Sjukhustransport kostar 200 kr tur och retur. Jag måste ju åka dit dan efter också så det blir 400 kr. Det är ju inte klokt vad allt ökat och man ser ju även att laxen är svindyr. Håller med dig om bönderna

Ha en jättefin dag ni båda också
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards