Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 februari 2022

Håkans Hembageri, Pink Martini, Hallstahammars Livs och Noora Noor

Av Malin wiper - 10 februari 2022 12:45


 

I dag promenerade vi ut tidigt för att handla lite och så här soligt och fint är det ute nu. Detta är Hammartorget och vi har 3 plusgrader men lite blåsigt. Det känns ändå lite vårlikt. Efter att vi handlat så gick vi en omväg hem och det blev 3 km. Efter lunchen skall vi gå minst 4 km till. 

 

                                                  

Walmart

 

Vi gick in på Håkans hembageri för att köpa vårt favoritbröd, siktkaka och nu är det snart Alla Hjärtans Dag så det börjar dyka upp bakverk med hjärtan och hjärtformade. Tyvärr så blir det inga fina bilder när man fotar genom glaset så jag har fått ge upp detta. Skall fråga nästa gång om jag kan få fota innan dom lägger in brödet i disken

 

                                  

Wassbergfast 

       

Nu tar vi lite Amado Mio med Pink Martini ft Storm Large. Pianisten har en rolig spelstil som piggar upp. Pink Martini är ett band som bildades 1994 av pianisten Thomas Lauderdale i Portland, Oregon. Gruppmedlemmarna kallar det en liten orkester som korsar flera stilar, som klassikt, traditionellt, pop, latin och jazz. Såna band var jag ofta och dansade till när jag bodde i Göteborg. Såna här band står både för underhållning och dansmusik.


 

Dom hade massor av läckra semlor och dom gick att fota men jag fick ta bort några skuggor i fotoprogrammet

 

Klicka här för att se när vi köpt hem Semlor från Hallsta Café & Restaurang i mars 2021

 

 

Förr såg semlor nästan likadana ut och det fanns vanlig semla och wienersemla. Nu varierar dom väldigt mycket. Här ser ni en prinsessbakelse i form av en semla. Jag fotade den och många andra på Konditori Rosetten i Jönköping 2017. Klicka här för att se när vi var dit 2015. Dit var vi och fikade ett antal gånger när vi bodde i Småland 

 

Klicka här för att komma in på Bageriet Rosetten hemsida

 

                                                                      

 

Här hänger och lägger dom gårdagens bröd som man kan köpa billigare. Det har vi också gjort några gånger 


  

Här ser ni hyllorna med matbröd som såg ut så här denna gång. Dom har verkligen fint och gott bröd

 

                               

 

Här ser ni till vänster dom tre siktkakorna vi köpte och skall dela på och frysa in. Det fanns bara tre just då så dom verkar vara väldigt populära. Till höger är det varor vi köpt från Hallstahammars Livs. Potatis, squash som var rätt stora denna gång, deras extra goda ägg och aluminiumfolie

 

Vi är så uttråkade nu så vi har hyrt elbilen i morgon några timmar för att komma ut och se oss omkring. Även promenera på nåt ställe så man får lite nya foton. Jag skall ändå vara försiktig och inte utsätta mig för nåt så här nära operationen. Jag hoppas ni har det bra mina kära besökare. Önskar en så bra dag som möjligt. 

 

                           Les câlins sont =  kram på er på franska        

 

         

Noora Noor med Forget what I say. Noora Noor är en somalisk-norsk neosoulsångerska. Jag har haft henne inne i min blogg några gånger förut 

 

 

#Håkans #Pink #Rosetten #gårdagens #siktkakor #Livs #ägg #Noora

 
 
Ingen bild

Gunilla

10 februari 2022 17:33

Nu känns det att vi går åt rätt håll med ljuset och solen som visar sig.
Vilket gott bröd och prinsessemlan såg verkligen god ut.
du visar så mycket smått och gott.
Skönt att komma ut på en biltur och skingra tankarna,för du har väl din väntan på operationen i huvudet.
I morgon skall hämta mina nya glasögon så hoppas jag blir nöjd men det blir nog bra.
Må så gott!
Kram!

Malin wiper

11 februari 2022 08:02

Det känns verkligen som vi går åt rätt håll nu och det är ljusare. Jag tror att vi åt en sån semla där men vi valde mest smörgåsar

Det blir ingen biltur i dag utan vi bokade om den tills i morgon istället. Jag måste tona håret

Jag får lite ångest emellanåt gällande operationen i och med att det gäller ett öga och med min klaustrofobi så är det ingen höjdare. Värst är väntan

Vad härligt att du skaffat nya glasögon. Hoppas du blir nöjd med dom. Det skall jag göra också så fort allt har läkt i ögat.

Ha nu en skön fredag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

10 februari 2022 17:40

Vilket medryckande musikinslag. Vilka minnen du tar fram hos mig, så roligt man hade, gick på en latinamerikans dansställe.Åren har gått fort för det känns som i går. Tur det är glada stunder man minns.
Kram!

Malin wiper

11 februari 2022 08:04

Ja du dom är skickliga musiker och det är underhållande. Ja du som du säger så hade man jättekul på den tiden och det fanns så många olika ställen att roa sig på.

Åren går alldeles för fort och ännu fortare nu. Det är verkligen tur att man har roliga saker att tänka tillbaka på

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards