Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 augusti 2021

Av Malin wiper - 14 augusti 2021 13:30


 

Här kommer lite fler bilder från Skultuna och detta är gamla byggnader som tillhört Skultuna Mässingsbruk. Slitet kan också vara vackert och ha karaktär. Klicka här för att se förra inlägget från Skultuna. Nästa gång vi åker dit så skall vi även besöka Skultuna Mässingsbruks butiker som vi inte än varit inne i. Även ta reda på lite mer vad som finns innan vi åker dit


Klicka här för att se när vi var till Skultuna 13 februari i år


 

På skylten ovanför står det Fordonsveteranerna. Har googlat men det verkar vara nedlagt


 

Så här ser skylten ut på nära håll. 

 

En rostig pelare som är kolvar från en vevaxel. Klicka här för att se ett klipp som gör reklam för Skultuna folie 1974. Där se man även skådespelaren Bert-Åke Varg


 

Överdelen är oljetråget från en bil och det har använts som askkopp

 

                                   


Askkopp i fickformat från Parykungen. Ingen dum grej för rökare att ha med sig och aska i


 

En gammal bänk mot en sliten tegelvägg. Det är en viss känsla av tidens vingslag att gå omkring där


 

Under ett fönster på en sliten vägg hänger en blomlåda med kolvar från en motor

 

  

       

The Story of Skultuna


 

Här kan man tydligen gå in och titta på konst men jag vet inte om det gäller fortfarande

 

     

Hittade ett häftigt klipp från Skultuna Custom 2019 

 

                

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev 2017. En loppis i Hälla som inte finns länger. Dividerna i detta inlägg kommer från Clipart Library

 

 

Utanför husen så finns denna träkonstruktion där det står Konst och en pil till husen

 

                                     

 

I dag hade vi tur för vi var ute och promenerade rätt länge och hann hem innan regnet kom. Nu regnar det rätt kraftigt och jag kände redan i morse att det skulle komma. Det var så tryckande men ändå svalt i och med att det blåste rätt kraftigt. Jag börjar piggna till av promenaderna så det är så skönt att det är lite svalare. 

 

 

En pelargon vi satt i en gammal kruka som jag fick för många år sedan. Den blommar för fullt nu. Vi har haft den ute på balkongen i sommar. Jag har fotat rätt mycket nu så jag har bilder för lång tid framåt och det lär komma nya. Nu önskar jag er en fortsatt fin lördag som jag hoppas blomstrar och bjuder på många njutningar. 

 

#Skultuna #Fordonsveteranerna #Rostig #Skylten #Story #Pelargon

Av Malin wiper - 14 augusti 2021 08:00



                  

 

Jag fortsätter lite då och då med mitt skräptema. Häromdan såg jag denna kartong på en gräsmatta och i den har det varit en luftmadrass. Undrar hur kartongen hamnat på en gräsmatta i vårt bostadsområde?. 


 

Dan efter så hade kartongen flyttats till en annan plats i närheten. Den var öppen och det låg lite julsaker i kartongen. Det skulle vara intressant att veta hur det gått till. Nu har jag för det mesta med lite större skräp men det finns massor av små papper ex kassakvitton, pappersnäsdukar, godispåsar, små plastpåsar, sönderrivet papper, cigarrettfimpar mm

 

                animated-christmas-ball-image-0025          animated-christmas-ball-image-0025          animated-christmas-ball-image-0025          animated-christmas-ball-image-0025 


 

Sen dök denna sak upp som jag inte vet vad det är. Min man säger att det nog är en sak dom målar rör eller stolpar med


 

Hur detta träningsredskap har kommit ut på en gård skulle jag ha velat se. Kan nån verkligen bara ha ställt det där för att glömma nåt sånt känns osannolikt. Eller kan den ha blivit stulen och nån bara ställt ifrån sig den. Fast jag är inte förvånad om det är nån som bara lessnat på den och ställt ut den där. Inget förvånar mig längre


 

Så här ser sittplatsen ut på maskinen. Det står AB Doer Twist. Den är ju inte billig heller ca 900 kr

 

      

Här ett klipp på hur man tränar på denna träningsmaskin AbDoer Twist


  

När vi var med min son till Klubbholmen förra fredagen så såg jag dessa badskor liggande på en bänk. Bänken stod vid en liten badpalts men det fanns ingen i närheten. Skor kan ju även vara kvarglömda men det finns för många i naturen och så dåligt minne har vi väl inte?


 

På nära håll så såg jag att det låg en pärlat armband i ena skon


 

På en brygga i Svartkärret Enköping låg dessa badskor helt ensamma och ingen fanns inärheten. 


 

Godispåsar är en stor del av allt skräp. Klicka här för att se ett klipp ang allt skräp. Alla borde se såna här klipp för att börja tänka efter. Skräp på land blir skräp i sjöar och hav sen. Klicka här för att se lite mer ang nedskräpning. Klicka här för att läsa fakta om skräp hos Håll Sverige Rent

 

                            


Clipart Library

 

Sist en ölburk stående på en stenmur med lite grönska runtom. En Åbro som nån njutit av men sen bara lämnat därhän. Det måste bli ett slut på denna nedskräpning innan det har gått för långt. Varför görs inget åt detta?. Precis som med elsparkcyklarna så skall detta bötfällas men när vi inte har tillräckligt med poliser och vakter så är det nästan omöjligt. Vi måste även vända oss till dom som skräpar ner och inte bara blunda för detta och plocka upp efter dom likt curlande föräldrar

 

Klicka här för att se en rolig papperskorg för hemmabruk i form av Star Wars R2-D2. Klicka här för att se en bild som man blir lite full i skratt av för den är så horribel

 

      

Animerad dans av  

 

Nu har vi lördag igen och veckorna går så fort så snart är vi framme vid julafton. Hoppas vi kan träffa min son och min mans bror och fira jul igen som vi brukar göra innan corona. Nu får man ta en dag i taget för inget går att ta för givet och bestämma långt i förväg. Hoppas ni mina besökare har en fin lördag att se fram emot. Njut och ha det bra men var rädda om er

 

                                 

Clipart Library

 

#Skräptema #Luftmadrass #Träningsredskap #Twist #Badskor #Godispåsar #Patti

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards