Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2021

Nedskräpning i vår miljö, Ab Doer Twist och

Av Malin wiper - 14 augusti 2021 08:00



                  

 

Jag fortsätter lite då och då med mitt skräptema. Häromdan såg jag denna kartong på en gräsmatta och i den har det varit en luftmadrass. Undrar hur kartongen hamnat på en gräsmatta i vårt bostadsområde?. 


 

Dan efter så hade kartongen flyttats till en annan plats i närheten. Den var öppen och det låg lite julsaker i kartongen. Det skulle vara intressant att veta hur det gått till. Nu har jag för det mesta med lite större skräp men det finns massor av små papper ex kassakvitton, pappersnäsdukar, godispåsar, små plastpåsar, sönderrivet papper, cigarrettfimpar mm

 

                animated-christmas-ball-image-0025          animated-christmas-ball-image-0025          animated-christmas-ball-image-0025          animated-christmas-ball-image-0025 


 

Sen dök denna sak upp som jag inte vet vad det är. Min man säger att det nog är en sak dom målar rör eller stolpar med


 

Hur detta träningsredskap har kommit ut på en gård skulle jag ha velat se. Kan nån verkligen bara ha ställt det där för att glömma nåt sånt känns osannolikt. Eller kan den ha blivit stulen och nån bara ställt ifrån sig den. Fast jag är inte förvånad om det är nån som bara lessnat på den och ställt ut den där. Inget förvånar mig längre


 

Så här ser sittplatsen ut på maskinen. Det står AB Doer Twist. Den är ju inte billig heller ca 900 kr

 

      

Här ett klipp på hur man tränar på denna träningsmaskin AbDoer Twist


  

När vi var med min son till Klubbholmen förra fredagen så såg jag dessa badskor liggande på en bänk. Bänken stod vid en liten badpalts men det fanns ingen i närheten. Skor kan ju även vara kvarglömda men det finns för många i naturen och så dåligt minne har vi väl inte?


 

På nära håll så såg jag att det låg en pärlat armband i ena skon


 

På en brygga i Svartkärret Enköping låg dessa badskor helt ensamma och ingen fanns inärheten. 


 

Godispåsar är en stor del av allt skräp. Klicka här för att se ett klipp ang allt skräp. Alla borde se såna här klipp för att börja tänka efter. Skräp på land blir skräp i sjöar och hav sen. Klicka här för att se lite mer ang nedskräpning. Klicka här för att läsa fakta om skräp hos Håll Sverige Rent

 

                            


Clipart Library

 

Sist en ölburk stående på en stenmur med lite grönska runtom. En Åbro som nån njutit av men sen bara lämnat därhän. Det måste bli ett slut på denna nedskräpning innan det har gått för långt. Varför görs inget åt detta?. Precis som med elsparkcyklarna så skall detta bötfällas men när vi inte har tillräckligt med poliser och vakter så är det nästan omöjligt. Vi måste även vända oss till dom som skräpar ner och inte bara blunda för detta och plocka upp efter dom likt curlande föräldrar

 

Klicka här för att se en rolig papperskorg för hemmabruk i form av Star Wars R2-D2. Klicka här för att se en bild som man blir lite full i skratt av för den är så horribel

 

      

Animerad dans av  

 

Nu har vi lördag igen och veckorna går så fort så snart är vi framme vid julafton. Hoppas vi kan träffa min son och min mans bror och fira jul igen som vi brukar göra innan corona. Nu får man ta en dag i taget för inget går att ta för givet och bestämma långt i förväg. Hoppas ni mina besökare har en fin lördag att se fram emot. Njut och ha det bra men var rädda om er

 

                                 

Clipart Library

 

#Skräptema #Luftmadrass #Träningsredskap #Twist #Badskor #Godispåsar #Patti

 
 
Ingen bild

Syrran

14 augusti 2021 09:01

Bedrövligt med allt som folk bara slänger! En del saker i ditt inlägg, såsom badskorna, kan ju vara kvarglömda och kanske har någon ställt ut träningsredskapet i förhoppningen om att någon annan vill ha det. Även om det är helt feltänkt...
En av mina fb vänner som bor i Kalmar började plocka upp allt skräp hon hittade när hon var ute md sina hundar. Nu efter x-antal månader är det inget skräp kvar då folk har sett henne och slutat slänga saker hur som helst. Hon har nu pensionerat sig som skräppolis för sitt bostadsområde :-) Kul att det funkade och hoppas det kan sprida sig. Det är ju ett bra sätt att visa hur man ska göra.
Ha en härlig lördag vad ni än hittar på!
kram

Malin wiper

14 augusti 2021 11:23

Jag skrev ju det också att badskor kan vara glömda och även träningsmaskinen. Den har stått där ett tag för det verkar som dom flyttar runt den. Det var ju bra att hon fick stopp på skräpberget och att dom som slänger lärde sig nåt. Jag vill bara förmedla detta för jag tycker det är viktigt.

Ha en fin lördag själva
kram

 
Ingen bild

Gunilla

14 augusti 2021 14:40

Visst är det viktigt med att samla upp allt skräp ,så får man hoppas att folk får sig en tankeställare.
Det är inga dåliga grejer som kastas så man får tro att det är till nytta, och kanske ta sig en träningstur på vägen.
Så skönt att det blivit svalare särskilt när jag lagat lite grytor så det är färdigt att inta när barnen kommer. Är inte kul att stå vid spisen utan vill vara med barnen och hundar som vi är ute med och spårar i skog och mark. Men vi turas om med maten att laga och är jag trött så säger jag det och då rycker de in. Kanonbarn som alla tycker om sina barn. Barn och barn de är snart lika gamla som jag är.
Nu önskar jag en fin helg och att ni mår bra!
kram!

Malin wiper

14 augusti 2021 15:06

Ja du man hoppas att nån tar lärdom av detta till slut så dom slutar slänga skräp. Det är ju för vårt bästa. Vad det låter gott med dina grytor. I dag har jag ätit palsternacksrätten igen magen mår så bra av dom och man blir så där skönt mätt.

Härligt att du förberett maten för som du säger är det inte roligt att stå med maten i sista sekunden

Vad bra att ni turas om lite för annars blir det för mycket. Ja du tiden går fort och jag har en son som är 48 år gammal, man fattar det inte.

Ha nu en jätteskön helg själv med barn och barnbarn. Njut och ha det bra

Kramar

 
Ingen bild

Syrran

14 augusti 2021 14:54

Jag förstår precis varför du skriver det du gör, det är ju också ett sätt att skapa medvetenhet om problemet. Tycker det är så bra att du tar upp detta!
Jag kanske upprepade vad du sa men det var mer för att bekräfta det du skrivit.
kram

Malin wiper

14 augusti 2021 15:01

Det är precis det jag vill göra med dessa inlägg.

Tack för dina kommentarer syrran

Ha nu en fortsatt fin dag
kram från din syster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards