Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 augusti 2021

Av Malin wiper - 26 augusti 2021 15:15


            


  

Jag har fått ett recept från min bloggläsare Gunilla. Det är på en purjolåda som jag/vi nu tillagat. Bilden ovan visar när den är klar att sätta in i ugnen

 

Klicka här för att se ett palsternacksrecept jag fått från henne förut. Det är så gott så jag avstod från potatis i flera dagar

                                         animated-leek-image-0016

 

Så här ser receptet ut men vi har ändrat lite genom att strö på lite riven ost på toppen.


 

Här börjar den bli klar så min man testar med en sticka. Det luktar jättegott och ser så fint ut


   

Den blev perfekt

 

                               

Åhlens

        

Här vill man ha lite soft lugn musik till maten. Det blir med Norah Jones och låten Those Sweet Words  


 

Så här ser den ut på tallriken där vi även har korv, kokta grönsaker, vinbärsgelé och senap. Den var jättegod och passar som tillbehör till många maträtter. Tusen tack Gunilla för denna enkla men goda rätt som vi verkligen njöt av. Den skall vi göra ofta 

 

 

Till maten drack vi Corona Extra som är en jättegod öl


 

Så här ser den ut i genomskärning och vi åt sen upp allt. Vi är ju bara två så en liten ungnsfast form räckte

 

       

Hauser spelar Ennio Morriccone. Hauser är en Kroatisk cellist. Han är medlem i 2Cellos. tillsammans med Luka Sulic. Ha det bra och sköt om er

 

                                  


Clipart Library  


#Purjolåda #Norah #Tallriken #Öl #Ennio

Av Malin wiper - 26 augusti 2021 12:15


 

Jag skulle ha tonat håret för flera dar sen men det kom annat emellan men nu blev det av. Jag använder sen länge Loreal intensivtoning 8304. Jag hade en lite mörkare färg förut men Loreal har tagit bort massor av dom ljusa och ljusbruna tonerna ur sitt sortiment. Jag tål denna toning så bra så jag är rädd för att byta i och med min känslighet mot en del parfymer. Balsamet som man skall ha i håret för att färgen skall hålla längre har dom också gjort om tyvärr. Nu luktar den konstgjord honung som sätter sig i näsan. Förut var den helt luktfri

 

                                     

Clipart Library

   

Här har min man tagit på sig plasthandskarna för han hjälper mig att tona håret för jag har lite svårt i och med min nackskada. Dessutom gillar både han och jag att pyssla om varandra och han är inte främmande för nåt. 


    


         

Här sitter jag nu med duschmössa och det är 30 minuter innan resten av färgen skall på och då tar det 20 minuter innan man kan tvätta ur färgen. Jag sitter på en IKEA stol som vi har som extra inne i badrummet om man behöver sitta ner. Den är i plast och med stålben så den tål rätt mycket

 

                   

Åhlens

     

Hair Growth Time lapse


 

Jag hade så få bilder klara men några från då vi var ute och åkte på landsbygden sist. På en stubbe stod en gammal rejäl våg där dom hade satt en hink med blommor i. På framsidan av stubben sitter ett insektshotell

 

                    animated-scales-image-0008               animated-scales-image-0008               animated-scales-image-0008


 

Härligt när man ser gamla väskötta hus som får stå kvar ett tag till


 

En åker där man ser höbalar som ännu inte blivit såna där "sockerbitar" i vitt plast


 

Här en höbal på nära håll

 

 

Det var så härligt att titta ut över åkern där det var fullt av höbalar 

 

                                                           


Clipart Library

 

Jag zoomade in ett arbetsfordon i form av grävskopa och såna syner gillar jag

 

     

Take me home country roads med Musc travel love (John Denver cover). Vi har fått en regnskur för en stund sen. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en fin torsdag

 

                                                


Clipart Library

 

#Intensivtoning #Plasthandskarna #Duchmössa #Lapse #Våg #Höbalar #Grävskopa #Travel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards