Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2021

MediaMarkt Erikslund Västerås, Datormus, Tvättmaskin och Luba

Av Malin wiper - 11 augusti 2021 14:30


   

I går när vi var ute och åkte med bilen så gick vi in på MediaMarkt Erikslund för att titta på en ny datormus till mig. Min gick sönder och då hade vi en annan liggande men den slutade att fungera efter ett tag. Nu fick jag tag på denna ovan som jag är supernöjd med och den är ergonomisk så den sitter som ett smäck i min hand. Märket är Rapoo. På sidan jag länkat till kostar den 299 kr men hos Media Markt bara 127 kr. Dessutom är musen så tyst och behaglig och jag har blivit ännu bättre i armen bara efter 1,5 dag med denna nya blåa fina mus. 

 

                           

Clipart Library 

 

Jag gillade att man fick testa datormusarna så dom inte bara låg förpackade. För mig är det viktigt att känna att den passar min hand så jag slappnar av. Sen är det bara att ta den man väljer under provmusarna. Jag har varit på flera andra ställen man där får man inte prova ut musen utan dom finns bara i plomberade kartonger. Sen har dom otroligt trevlig och hjälpsam personal hos MediaMarkt så det finns alltid nån att fråga och det var inget undantag denna gång. Dessutom är det så lätt att promenera runt där för det är öppet, bra luft och inget som är i vägen

 

Vi har köpt både tvättmaskin, laptop Legion Lenova, min Lumix kamera och nu datormus. Säkert nåt mer också som jag inte kommer på nu men vi är så nöjda med allt.

 

                                            

Regovs  

            

En tvättmaskin kan även fungera i musikaliska sammanhang. Som här med låten The Devil Went Down To Georgia


 

När vi var nere i Öster Mälarstrandens båthamn så såg jag denna fina cykel med en låda i trä framtill


 

Från bryggan såg den lite guldrostig ut

 

  

 

Vi avslutade promenaden i dag med en fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag tog en cappuccino med njutbart skum av bästa slag. Till kaffet tog jag min favorit där som är en blåbärsmuffins som har en gömma av jättegoda blåbär


 


Min man tog vanligt kaffe som han brukar få lite skum ovanpå också. Hans favorit är deras hemmagjorda morotskaka men den var slut. Så han tog en chokladtosca istället och den var också god. Dom har lite nya bakverk nu men jag fick inget tillfälle att fota 

 

       

Här kommer nu lite 1980-talsfeeling med Luba. Låten heter Everytime I see your Picture. Luba är en kanadensisk musiker, sångare, låtskrivare och inspelningsartist från Quebec. Hon var aktiv från 1980 till 1990, 2000 till 2001 och är aktiv igen från 2007 tills nu. Klicka här för att höra en låt med henne som är typiskt 1980-talet. Vi har varit ute och promenerat runt samhället och vädret är rätt skönt nu. 

 

Med denna låt önskar jag er en härlig fortsättning på dan  

 


#Datormus #Personal #Tvättmaskin #Cykel #Blåbärsmuffins #Luba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards