Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 april 2021

Matta färgstark, Champagne, blandade bilder och Daniel Boaventura

Av Malin wiper - 24 april 2021 17:15


 

Jag gick förbi en balkong där det hängde en matta för vädring. Den hade ett häftigt mönster och var färgstark, sånt piggar upp. Jag gillar synen av mattor som hänger på vädring

 

                              


Mattpiskare från Iris Hantverk

           

Färgstark vindsnurra

 

 

Sen såg jag denna barntraktor som också var färgstark och såg helt ny ut. Den stod i en lekpark men ingen var där. Antagligen så var ägaren i närheten ändå för en sån törs man inte lämna ensam i dessa tider. Klicka här för att se en vindsnurra i form av grodor


                         

 

En elkoppling låg bredvid en bänk så övergiven


 

Tråkigt när en mössa som ser relativt ny ut bara ligger där på marken. Den har två tofsar och det har jag inte sett förut


 

Detta är ett av dom vanligaste sakerna man ser på marken. Den hade nog åkt omkring i vinden ett tag för den var så solkig och smutsig


 

Sist vi var till Hallsta Café & Restaurang så hade dom satt dit en ny blomma vid en pelare. Enligt min man är det palettblad


 

Den var planterad i en jättefin kopparkruka med blommönster


 

Innan corona så hade dom öppet till 22.00 och då kunde man gå dit äta och ta sig nåt gott att dricka. Det har vi gjort två gånger och den ena med min son. Nu är det ju öppet till 18.00 varje dag utom söndag då det är stängt. Dom har både vin och öl och även alkoholfria alternativ. Nu har dom fått in den fina flaskan längst till höger som är en Vino Prosecco. Det är ett mousserande vin & Champagne.

 

                                    


                                                  Teknikproffset 

Det är ju perfekt om man det är nåt man vill fira och att även ta en matbit eller nåt annat till. Min man och jag firar 30 år som gifta den 14 juni. Klicka här för att höra en låt som heter Champagnegaloppen. Den spelas mest på nyår

 

      

        

Daniel Boaventura med låten champagne, så passande 

 

Vi bestämde oss för att åka till min son i Enköping i morgon. Vi vet ju inte hur min man kommer att må då han börjar sin strålbehandling så vi måste passa på nu. Det var så länge sen nu jag träffade honom och det känns inte bra för jag saknar honom så mycket. Vi kommer att vidta alla säkerhetsåtgärder med både munskydd, handskar, avstånd och som vi gjort hela tiden tvätta händerna med handsprit. Huvudsaken är att vi får träffas några timmer. Nästa gång så får han komma till oss istället. Vi åker rätt tidigt så jag hinner nog inte få ihop något inlägg på morgonen. 

 

                      Ha det så bra kära ni och sköt om er.animated-champagne-image-0007

 

 

#Matta #Vindsnurra #Barntraktor #Elkoppling #Mössa #Palettblad #Champagne #Daniel

 
 
Amisa

Amisa

24 april 2021 22:44

Vad kul att ni kunde åka iväg och träffa din son. Det är verkligen jobbigt att inte kunna träffa sina nära och kära så ofta som man önskar! Vi får hoppas att smittan avtar då många fått sina sprutor.

Tråkigt att din man måste gå på strålbehandling, men samtidigt bra att det blir gjort.

Ha det bra båda två, ta hand om er!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

25 april 2021 07:48

Vi har inte åkt än utan det gör vi om en stund. Det känns konstigt att inte kunna träffas oftare.

Dom strålbehandlar honom för säkerhets skull i och med att två av körtlarna dom tog bort fanns det celler i men inte så mycket

Ha det bra själv och ta hand om dig

 
Fenixmona

Fenixmona

25 april 2021 08:24

Man j
kan hitta mycket som folk har tappat, ibland förundras man över att det inte tycks sakna sina borttappade saker. Hoppas det blir bra för mannen efter behandling. Ha en fin helg. Kramiz

http://http:fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

25 april 2021 18:26

Det är verkligen märkligt. Tack för din omtanke. Jag hoppas verkligen att detta med min man skall gå vägen och bli bra i slutändan

Ha en fin helg själv
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

25 april 2021 12:10

Så roligt att ni kommer iväg för att träffa sonen.Det känns verkligen inte bra att inte få se sina kära barn.Även om man inte kan ge en kram så gör det gott i alla fall att få ses.
Det var en tid man bar ut mattor och piskade och luftade.Jag gillar färg mer med åldern märker jag och den mattan var färgglad.
Hoppas dagen var givande!
Kram!

Malin wiper

25 april 2021 18:28

Det har varit en toppendag med min son så vi har verkligen haft det bra. Håller verkligen med dig för det är huvudsaken att man får träffas tills vidare. Tänk vad allt har förändrats men piskställningarna finns kvar på många platser och även i vårt område.

Det är uppiggande med färg.

Ha en jätteskön söndagskväll
kram

 
Veiken

Veiken

25 april 2021 19:58

Så mysigt att kunna träffas igen. Det är så skönt när man kan ses utan att kramas och coronasäkert.
Jag hoppas verkligen att din man slipper en massa biverkningar från strålningen, men det är nödvändigt för att sedan vara säker.
Ta hand om er!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

25 april 2021 20:52

Det blev verkligen en toppenfin dag med min son. Man får avstå mycket nu men bara att få träffas några timmar gör det mer uthärdligt. Jag hoppas också att han slipper jobbiga biverkningar.

Tack för din fina och omtänksamma kommentar

Ha en skön kväll
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards