Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 april 2021

Snöväder vs solsken, Wouter kellerman och Vindsnurra

Av Malin wiper - 22 april 2021 15:00


                         


 

Så här såg det ut när vi gick ut på en promenad. Det snöade, blåste och var en minusgrad men ändå var det rätt skönt ute. Har man bara rätt kläder på sig så är det ändå skönt att ta en promenad. Det var inte så mycket folk ute så man slapp den värsta hinderbanan. 


 

Här ser man en del av centrumgatan och längst fram glasskiosken som skulle öppnas i mitten av april. Det har nog blivit framskjutet på grund av vädret. Klicka här för att se vad jag skrivit om Glasskiosken


  

 

På en gräsmatta stod dessa två trädgårdsstolar kvarlämnade i snön. Eftersom det varit några soliga dagar så kan jag tänka mig att några suttit där och ev druckit kaffe med ett bord framför eller bara suttit där och myst (nu har jag väl ändå bloggtorka)  


      

Wouter Kellerman med In the moment. Ännu en innovativ och fantasifull video från hans Youtubekanal.


 

Detta gula buskage lyste upp lika mycket som snön

                        

 

Så här fint var det utanför Körkortsexpress i går


  

Utanför Åsby Floristen i går



 

I går hade Hallsta Café & Restaurang fått ut lite utemöbler på uteplatsen. Det såg så mysigt ut då solens strålar låg över cafét

 

                                            


                    Riktigt kaffe

 

I denna lilla oas som ser ut som en scen har dom byggt upp pelare med blomlådor som sen skall fyllas med sommarväxter


 

När min man var på Västerås Sjukhus så gick jag ner dit och tog en fika utomhus. Här väntar jag på min cappuccino och grillade smörgås. Jag blev inte ensam länge för Kristina kom förbi och satt sig på avstånd och pratade med mig en stund. Sen kom Lars och Monica förbi då dom var ute på en promenad. Vi känner så pass många nu efter 4 år så man börjar känna sig lite mer hemma. 

 

                               

                                                Velltra       

Det fortsätter att snöa men jag tror jag vill gå ut en gång till i dag för det kändes så friskt i luften. Vi har städat klart och går man inte ut så blir man fast vid laptopen och tiden bara rusar iväg. Hoppas ni alla har det bra och sköter om er. Ni är värdefulla och jag är så glad att ni tittar in till mig. Ha en fin torsdag. Klicka här för att se Jacke Sjödins senaste Källarkväll

 

      

En vindsnurra som går under namnet Flower Power. Klicka här för att höra ett Flower Power medley

 

                                                           

 

#Snöade #Glasskiosken #Trädgårdsstolar #Wouter #Buskage #Utomhus #Vindsnurra 

 
 
Ingen bild

Inger Rozén

22 april 2021 16:07

Hej!
Jag var på information igår å blev fullproppad:hälften hade dom kunnat skriva brev om.Tog halva dagen-
Operation blir den 5 maj.Får två påsar på magen å får se hur det blir.ja man får vara positiv.Hur mår mr T?Hälsa!

Malin wiper

22 april 2021 16:23

Så var det för min man också. Då har du din operation bestämd också och jag hoppas det skall gå bra. Har aldrig hört förut att man kan ha två påsar på magen. Det låter jobbigt

Min man mår rätt bra och är i fin form och proverna ser bra ut. Han kommer att få sin första strålningsdos den 28 april

Mr T hälsar tillbaka
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 15:27


llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllll     ...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards