Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 april 2021

Tulpaner, Vindskulpturer, minnesbild, nedskräpning och Scorpions

Av Malin wiper - 12 april 2021 13:00

 

Så här fint var det i går då jag fotade ett fång tulpaner som stod ensam på gräsmattan ovanför Lagan. I natt har det snöat så vi  har lite pudersnö blandat med regn på marken. Det är nollgradigt och ingen sol i sikte. Vi har sovit länge i dag och jag själv har haft en massa konstiga drömmar. En dröm kom jag ihåg och så här lyder den: Jag befann mig ovanpå på nåt slags spänt tyg där ena sidan skulle spännas upp på en kant så jag drog tyget runt kanten. Helt plötsligt ropar min man att jag skall komma ner för hans pappa har kommit och hälsat på.  Jag hoppade ner från ställningen och vi kramade om varandra och sen vaknade jag. Det är inte så ofta man kommer ihåg drömmar. Min svärfar dog för 24 år sedan och han blev 74 år

 

        

Vindskulpturer

 

 

Här en minnesbild från Katrineholm på Tegnervägen då min svärfar var och hälsade på oss. Svärfar sitter längst till höger bredvid mig. Detta var ca 1993 och han låg över och vi hade jättetrevligt. Klicka här för att läsa mer i ett minnesinlägg. Längst till vänster ser ni min svåger och sen min man

 

                                          

 

            

Detta är en bild på ett av min svärfars barn barns barn en 10-årig kille som är ute med sin pappa för att pimpla på isen. Han håller i en stor fisk som dom fått. Vilken gullig kille och så synd att man inte haft möjlighet att träffa barnen däruppe. Sånt väder har dom nu uppe i norrland

 

 

Här sitter pappan Mr D vid isborren där dom skall pimpla. Honom och hans syster har jag träffat ett antal gånger men det var länge sen nu. Mr D har ytterligare två barn med sin sambo. Mr D:s syster har två barn. Så svärfar har 5 barn barns barn. Svärfar Mr G hann inte träffa nån av sina barn barns barn. 

 

                     

 

 

Såg denna fina jacka ligga bakom en soptunna. Den såg ju rätt ny ut och väldigt färgstark med lite snöinslag sen i natt.

 

 

Efter det såg jag denna stickade mössa på ett staket när vi promenerade ner mot centrum. 

 

  

Vet inte vad det varit i denna plastpås emn nåt fryset antar jag. Såg flera såna på marken och även bredvid en soptunna. Jag har svårt för att ta in detta med nedskräpning och skulle vilja se med egna ögon vilka som gör så. Man måste tänka ett steg längre på konsekvenserna och nu är vi ju så upplysta i och med nätet. 

 

Klicka här för att läsa om konsekvenserna av nedskräpning

 

 

En Fantaburk och då kom jag att tänka på min väninna Lena i Göteborg som har en katt som heter Fanta.

 

 

 

Nu börjar ICA Matkassens utbyggnad se lite bättre ut. Ena kortsidan har fått ett fönster och dom har satt bruna bräder och det skall bli kul att se hur det ser ut när det blir klart. Förut såg det ut som en lagerbyggnad som man ofta ser utanför samhällen.

 

                                     


 

Det är så skönt i dag i och med att det är helt vindstilla och då känns det mycket varmare än dom få varmgrader vi har i dag. Det duggregnar lite så snön är snart borta. Jag önskade att vi hade möjlighet att ha en husbil för då skulle vi ständigt vara ute och åka. Jag är så rastlös nu i och med corona och att man ständigt går omkring och är rädd. Det tar på krafterna och man längtar efter den tid som varit. Det är mest synd om dom yngre som behöver få pröva sina vingar och utvecklas. Nu har jag skrivit en lista på vad vi måste göra varje dag för man blir lite förslöad hemma i och med att man ändå inte kan ta hem folk på kaffe eller mat. Nu tar en punkt i taget och bockar av. Vi kommer att ta en till promenad i dag för det går inte att bara sitta inne och det håller inte heller att hyra bilen för ofta. 

 

             Nu önskar jag er en fin början på denna nya oskrivna veckaanimated-pencil-image-0017   

 

        

Scorpions med låten Follow your heart. Jättefin låt som jag aldrig hört förut ändå låg deras skivor på min skivtallrik då jag bodde i Göteborg. Sen kom kasettdäcken så man har varit med om en lång utveckling när det gäller både teknik och annat. Numera har dom ju en svensk trummis som heter Mikkey Dee. Han kom med gruppen 2016 . Det är aldrig för sent om man får vara frisk och klar i huvudet. Sångaren klaus Meine är 72 år och sjunger lika bra som förut. Så vi äldre är inte så skröpliga som vi framställs i media och ännu värre nu i corona tider. Själv går jag inte nedför trappor utan springer ner   fast jag har en knäskada men det gäller att träna och röra på sig så länge det går. Klicka här för att höra en låt med gruppen från 1991

 

         animated-scorpion-image-0010            animated-scorpion-image-0010                        animated-scorpion-image-0010            animated-scorpion-image-0010                        

 

 

#Tulpaner #Vindskulpturer #Minnesbild #Svärfars #Isborren #Jacka #Mössa #Utbyggnad #Scorpions

 
 
Amisa

Amisa

13 april 2021 00:21

Tråkigt att din svärfar aldrig fick träffa någon av sina barnbarnsbarn, men kanske han hälsar på också dom i drömmarnas land så som han gjorde med dig.

Follow your heart – ja, det är vad också jag kommit fram till är det enda som funkar. Min hjärna tycks aldrig kunna övertyga mitt hjärta om ett beslut den inte vill vara med på. Bättre att acceptera det hjärtat säger så kanske det någon gång bleknar och försvinner av sig självt.

Ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 april 2021 08:11

Det var verkligen tråkigt men jag tror dom som gått bort finns runtom oss på nåt vis. Jag känner ofta förnimmelser och allrahelst från min mamma.

Fint skrivet ang Follow your heart av dig.

Ha det bra själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards