Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2021

Av Malin wiper - 4 mars 2021 08:45


 

Så här såg det ut på köksbordet då min man kom hem. lite lyxiga drycker och marmelader hos Åsby Floristen. Sen ramade jag in en bild av oss i en liten hjärtformad ram. Då hade vi nyss blivit ihop. Tände även två ljus för stämningens skull


 

Jag blåste även upp en hjärtformad ballong och hade köpt varsin semla hos Hallsta Café & Restaurang. Dom hade jag stuckit ner två röda partyparaplyn i. Jag värmde sen lite mjölk och la i semlan för han har ju svårt för att äta så hetvägg var bästa sättet. 

 

                                        


Clipart Library

  

Köpte även två trisslotter som han fick skrapa men det blev tyvärr ingen vinst. Dagen till ära så stod det: Världens bästa på lotterna och massor av hjärtan så det passade ju bra


 

Så här glad blev han och vi satt där en stund och bara myste och pratade

 

                     


                            Clipart Library 

Operationen blir 25 mars men han skall läggas in den 24:e mars. Han fick svar på prover och visade att det cancern är inom begränsad yta och att den går att ta bort. Inget verkar ha spritt sig än så han kanske slipper strålning efterråt. Andra prover som togs ex hjärtat var hur bra som helst. Det kommer att bli jobbigt att vänta i och med att han har så pass ont i tungan och svårt att prata utan att det gör ont. Han är tvungen att gå på värktabletter. 

 

Jag hade tid 08.00 hos Tandläkaren Reza Razifar för att ta bort tandsten. Skriver om detta i ett annat inlägg 


 

Så här ser Scandic Grand Hotell ut från utsidan. Där bodde min man i 2 nätter och han var fullt belåten med allt. Det var jättefint

 

      

På tal om hotell så passar denna låt bra nu. Eagles med Hotel California. Eagles är en amerikansk musikgrupp som bildades 1971 i Los angeles, Kalifornien. Gruppen ses som en av de mest betydelsefulla inom countryrocken. Gruppen upplöstes 1980 men har sedan dess återförenats ett antal gånger 

 

 

 

#Köksbordet #Floristen #Semla #Trisslotter #Operationen #Reza #Scandic

Av Malin wiper - 3 mars 2021 13:15


 

Jag köpte med mig två semlor från Hallsta Café & Restaurang för att överraska min man då han kommer hem. Han får sin i varm mjölk så den blir lättäten. Dom har fantastisk goda hemgjorda semlor

 

  

Jag har dukat fram kaffekoppar i förväg och fixat till lite festligt. Han skulle ha åkt iväg hem 13.00 men läkaren som skulle ge honom besked om alla prover fick en akutoperation så sjuktaxin kommer 14.00 istället. 

                             

 

Min man skickade 3 bilder från Scandic Hotell i Örebro där han bodde 2 nätter och han var så nöjd med både hotellet, personalen och den goda maten. Här ser man en jättefin trapp som man kan gå om man inte behöver ta hiss. Han fotade med sin mobil som är rätt gammal så bilderna blir ju inte som när man har en ny mobil. Vi behöver båda byta mobil så nu har jag köpt en ny för tandläkarräkningen blev billigare än jag räknat med. Sen håller den inte laddningen fast jag köpt nytt batteri. Min man får byta lite senare i år men hans är lite bättre och nyare än min

 

 

Här ser man lite av matsalen som var jättefin och min man fick mat som han kunde mosa och han tyckte det var hög kvalitet på maten. 

 

  

Här ser man baren. 


 

Jag fick några bilder på en kråka i dag som låg i gräset en bit ifrån mig. Fick zooma in den för den var en bit bort. En annan kråka bredvid blev rädd och flög iväg men inte denna. Jag gillar kråkors mäktiga näbbar

   

Kråkan: Blir denna vinkel bra Malin. Malin: Den blir perfekt

 

       

Mikael Wiehe med Flickan och kråkan


 

En bit bort mot ett garage låg dessa gummistövlar i barnstorlek. Undrar hur dom hamnat där?. I dag ringde min svägerska från Umeå och ville höra hur det går med Mr T, så omtänksamt. Sen har jag pratat med både syrran, min väninna A-G och min son flera gånger så man känner sig omhuldad och trygg.  

 

        

Nu skall jag bara dammsuga och plocka undan lite innan min man kommer hem. Sen skall vi njuta av en fika och ha ett kramkalas..  . Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare 

 

       

Vackert klipp för kropp & själ 


#Semlor #Kaffekoppar #Hotell #Kråka #Mikael #Gummistövlar #Själ

Av Malin wiper - 3 mars 2021 07:00


                                 

                                    

                               Flyghobby

I går var jag till Tandläkaren Reza Razifar och jag är så lättad nu för det blev mycket billigare än jag hade räknat med. Han fixade till en framtand som hade en skarp kant och på torsdag skall han ta bort tandsten. Jag har en tendens att dra på mig tandsten så jag behöver gå 2 gånger/år hos honom. Han och hans team är helt otroliga, så proffsiga och vänliga. Man känner sig avslappnad där och all rädsla rinner av mig. Jag hade några djupa tandfickor också som måste ses till och jag skall få tips om andra mellanrumsborstar som passar mina tänder bättre och dom kan jag köpa där på mottagningen. Har pratat med min man flera gånger i går och han är så nöjd med det fina bemötande han fått på Örebro Sjukhus. Dom har verkligen gått igenom allt dom behöver för att kunna operera honom. I dag kommer han hem igen och det känns som stor lycka. 

 

Klicka här för att se vad jag skrev då jag var till tandläkaren 18 feberuar. Jag satt dit fel länk men nu har jag rättat till detta

 

         

Vacker glasskulptur av Jack Storms


  

Hoppas ni mina kära besökare får en ljus och blomstrande dag. I natt verkar jag ha somnat framför skärmen ca 23.00 och vaknade 05.30 och var rätt utvilad.

 

      

Jackie Evancho & Susan Boyle med The Prayer. En låt som fått nya betydelse och bilder i och med Pandemin

 

  

Så här såg det ut nere vid Lövudden i Västerås 3 mars 2019. Det är min man och hans bror som går på bryggan. Vi var då ute och åkte med vår egen bil och såg oss omkring.

 

#Tandläkaren #Susan

Av Malin wiper - 2 mars 2021 12:15

  

Den 2 mars 2020 såg det ut så här i Hallstahammars centrum. I dag på morgonen har vi 3 grader varmt och solen är på väg upp 

 

                 

Min man var trött redan 19.00 i går då jag pratade med honom sista gången för han hade haft fullt upp på sjukhuset. Han skulle vara på olika ställen och dom tog även ultraljud på hjärtat och han tyckte att han blev så väl mottagen. Han hade även en tid till sjukhusets tandläkare och dom sa att allt såg bra ut och dom tyckte att hans Tandläkare Reza Razifar gjort ett fantastiskt bra arbete. Till slut kunde han åkt till Hotellet och äta middag och han valde potatismos med en jättegod fisk. Han kunde även mosa fisken så det gick att få i sig men sen fick han ta värktabletter. I dag fortsätter undersökningar, information och planering. Bra att dom är så noga. Det var tydligen fler från sjukhuset som låg på Scandic hotell så hotell har fått fler funktioner nu i coronatider. Det är en märkig värld vi lever i nu

 

                                                                       


                                                               Hotell receptionsklocka            

Själv har jag knappt sovit nåt så jag känner mig som en zoombie. Jag skall till tandläkaren 13.00 för fortsatt undersökning av tänderna och jag hoppas verkligen att det ser bra ut så jag slipper fler stora utgifter. Min man ringde nyss och han har sovit dåligt också men nu skulle han gå ner och äta frukost som var beställt till 07.15 I dag skall han träffa narkosläkaren mfl och i morgon får han reda på prover som tagits och annan information innan han åker hem

 

       

Elvis Presley med Spring Fever. Klicka här för att se en ytterligare en vacker glasskulptur

 

 

Jag promenerade förbi Åsby Floristen och där fick man vårkänslor. Dom har satt ut blommor igen och den fina bänken

 

 

Tupaner finns det i vasen till vänster

 

  

I dag träffade jag Kristina i centrum och vi pratade bort en stund. Sen dök jag på Lars också plus Tore så det hände lite och det känns bra. Mår lite bättre nu och Mr T kommer ju hem i morgon. Sen ringde syrran så vi pratade bort en stund så jag känner mig trygg. Min son ringde från arbetet och frågade hur det gått och det värmer också. Nu skall jag snart till tandläkaren så det är fullt upp i dag. Solen skiner och vi  har vi 9 grader varmt. Hoppas ni har det bra och sköter om er

 

#Ultraljud #Hotellet #Tandläkaren #Elvis #Vårkänslor

Av Malin wiper - 1 mars 2021 13:15

  

Klockan 09.00 promenerade jag ner till Hallsta centrum och tog mig en fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag frågade om Siba ville fota mig och det gick bra. 


 

Siba gjorde sånt fint hjärta på min cappuccino.


 

Jag valde ett fullkornsbröd med ost och skinka och den var jättegod

 

       

Ett gammalt klipp från Göteborg 1944 som blivit restaurerat. Det påminner mig om att jag skall ringa min väninna Lena som bor i Göteborg. 


 

Sen gick jag ut på en promenad och såg på håll hur några kajor satt i ett träd. Jag fick zooma rätt rejält men bilderna blev väldigt tydliga och ljuset låg rätt


 

Detta var en kaja som satt lite längre ner i trädet

 

 

En borttappad barnfingervante hade nån satt upp på en stolpe så den såg ut som en installation


 

Så här vårigt ser det ut vid den stora parkoasen. 


 

Jag fortsatte min promenad och gick förbi stället där dom gör olika installationer. Nu med munskydd på skyltdockorna. Man slås av att det ser ut som en riktig människa som står där

 

Klicka  här för att se hur det såg ut förra gången jag gick förbi. Klicka här för att se hur det såg ut i januari


 

På lite närmare håll


 

Det var lite fler installationer i form av barndockor och en lastbil på stenen på vänster sida. Det är så kul när det händer nåt i omgivningen då man är ute och går. Det livar verkligen upp och dessa människor som fixar till detta har verkligen fantasi och kreativitet

 

I går såg jag ett program på SVT play som heter Designhistorier och det var rätt intressant. Nya och gamla sätt att göra mattor på. Mattor som ser ut som konstverk. 


        

Top Cats med Baby Doll

 

Min man ringde först när han hade kommit fram till Örebro sjukhus. Sen ringde han en gång till efter att han ätit lunch. Han blev så väl omhändertagen av vårdteamet och sånt betyder mycket. Det är fullt upp med både undersökningar och han skall även till sjukhusets tandläkare än om han nyss fixat allt som inte var bra. Sen skall han träffa en Logoped. Dom såg att tumören var avgränsad men för att se ännu bättre så får han vara med i ett nytt projekt med en ny metod där dom ser ännu mer hur det ser ut. Det är fullt upp nu för honom där så han ringer när han kommit tillbaka till hotellet igen. Vi saknar varandra redan och jag hörde förut att han var lite orolig och det måste man få vara för det är mänskligt. Jag skall gå ut igen på promenad nr 2 för det var så skönt förut i och med att solen skiner och all snö är borta.

 

Klicka här för att se en vacker glasskulptur 

 

    

 

#Cappuccino #Göteborg #Kajor #Parkoasen #Installationer #Top 

Av Malin wiper - 1 mars 2021 08:00


  

När jag rensade på ett ställe i går så hittade jag dessa sedlar i ett kuvert. Två tiokronorssedlar från 1949 och 1951 som var helt som nya. Dom får man ingenting för och det är för sent att växla in. Sen är det två femkronorssedlar från samma årtal. Jag visste att dom fanns men visste inte vart jag satt dom

 

Klicka här för att se en sparbössa man kan göra själv. Klicka här för att se en hemgjord sparbössa i läder som man lika bra kan ha till prydnad för den är så fin

 

                          


                                                                      Price Runner                              

         

Kul sparbössa men tyvärr så har dom ingen funktion längre än att vara en kul sak till prydnad. Det var så länge sen jag var till en bankomat för jag använder varken sedlar eller mynt längre. Fast man skall tydligen ha några tusenlappar hemma i och med att det blir fel på nätet titt som tätt och då står man där. 


 

Ur samma kuvert ramlade dessa ut som min man och jag fick över från det vi var till Italien 1996. Vi ville ha dom kvar som minnen. På en av dom sår det 2000 lire. En sån sedel gick för 5 kr på tradera så man ser vad lite dom är värda

 

                               

sedelklämma

 

Såg denna moped i Hallsta centrum och det är nog den gulaste mopeden jag sett någonsin. Den är av märket Sense. Den syns verkligen


 

Framifrån såg jag den först. Den lyste upp som en sol och det hade vi också den dagen


 

Gick förbi detta gäng med kundvagnar på väg hem till vårt hus. Snart går det att öppna en butik i området för nu börjar det bli många kundvagnar som samlats där. Det är inget skräp utan ett fenomen


 

Tänk att det fortfarande efter över 1 år med corona är svårt för en del att hålla avstånd. Jag har problem med att värja mig från folk som kommer för nära trots att det finns gott om plats. Ändå har vi skyltar överallt som påminner om detta. Fast den på bilden som jag fotade känns fel för det skall vara 2 m inte 1,5

 

        

Jacke Sjödin med Social distansering. Den passar bra in nu och är även rolig 

 

Nu när min man åkt iväg i två nätter så skall jag ta min första promenad och det blir nog fler för jag vill inte sitta hemma ensam hela tiden. Bättre att gå ut och se lite folk och annat. Tar nog en fik på cafét så jag kan träffa nån jag känner där och prata bort en stund. Tänk att vi har mars redan och det har varit soligt några dagar och i går eftermiddag var det 12 grader varmt. Ha nu en fin början på mars månad

 

#Sedlar #Sparbössa #Italien #Mopeden #Kundvagnar #Distansering 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards