Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2021

Snölandskap, semla, installation, Will Carr och Bent Staf

Av Malin wiper - 11 januari 2021 12:45


 

Vi gav oss iväg ut före 09.00 i morse och det är magiskt vackert ute. Inte så mycket snö men så pass att det lyser upp och blir ljusare.  Tidigt i morse var det 3 grader kallt men efter ett tag nollgradigt. Om det inte blir kallare så lär den lilla snö som kom försvinna snart

 

                                                        

Design  

Jag börjar repa mig från kristallsjukan och kan nu ligga på höger sida och även på rygg med mindre antal kuddar. Vänster sida lägestränar jag nu ett tag framöver men det snurrar mycket mindre nu. Fysioterapeuten Elisabeth ringde mig för att höra hur det gick och det uppskattas. Känns tryggt att man kan få komma dit och nåt händer för jag har även fått sån bra hjälp när jag fick besvär med mitt skadade knä så dom övningarna har verkligen fungerat

 

  

Träden är så vackra nu så man bara njuter. Ljuset påverkar mig positivt men i och med att vi haft så mörkt långa tider så funderar jag på att skaffe en sån där ljusterapilampa. Först skall jag läsa på så man inte köper nåt som inte fungerar.

 

 

Här brukar det sitta många under vår och sommar men nu är allt täckt av snö

 

 

Vi har en väldigt lång centrumgata i samhället. Eftersom vi var ute så tidigt och ingen syndes till på Hallsta Café & Restaurang så gick vi in och fikade

 

 

Min man tog en supergod semla och jag en smörgås med ost och skinka. Efter en stund kom vår vän Kristina in för en kopp kaffe och vi samtalade en stund på coronaavstånd

 

 

Så här såg det ut i lekparken vid ICA Matkassen där vi brukar fota varandra då inga barn lekt där

 

         

Vindskulptur skapad av Will Carr

 

 

Vi gick förbi där dom brukar sätta ut roliga figurer flera gånger/år och nu fanns där bakom staketet två installations figurer nyårsklädda. Det var inte så lätt att få en tydlig bild för det snöade rätt rejält när jag fotade

 

Klicka här för att se nåt gulligt och rörande. Klicka här för att se när hunden medverkar och det blir en duo..   

 

 

Den 5 november 2020 kunde man se denna figur. Klicka här för att se hur installationen såg ut 30 september 2020

 

Klicka här för att läsa om att tjejer börjar söka sig mer till sk manliga yrken ex byggbranschen. För det första så tjänar man bättre och varför skulle inte tjejer klara såna jobb?. Jag har själv arbetat i sk manligt yrke dom sista åren i arbetslivet. Jag ser ofta numera tjejer köra tunga fordon mm och det känns upplyftande efter att man ett tag såg en återgång till gamla mönster. Klicka här för att se ett klipp som heter Varför jämnställdhet. För mig är Jämnställdhet en självklarhet och jag är uppvuxen med en mamma och pappa som arbetade och hjälptes åt med allt och det var ovanligt då. Det skall vara jämställt åt båda hållen 

 

       

Bernt Staf med Vintervisa. Bernt Staf var en svensk vissångare och hans mest kända låt är "Familjelycka". Han dog 2002 i en ålder av 56 år. Han hade verkligen en säregen röst som man känner igen så fort man hör den. 

                 Nu  önskar jag er en så fin dag som möjligt mina kära besökare. animated-snow-image-0019 

 

 

#Snö #Kristallsjukan #Semla #Vindskulptur #Installations #Byggbranschen #Bernt

 
 
Ingen bild

Gunilla

11 januari 2021 13:47

Så vackra bilder,så det blev en fin utevistelse kan tro och en semla vad gott.Någon semla skall jag väl äta innan det är över.
Livsandarna vaknar upp med en kopp kaffe och något gott till.
Snö här med så maken plogar första gången i vinter våran väg.
Ljust och fint hoppas det håller i sig ett tag.
Skönt att du håller på att bli bättre och guld värt när man vet vad man skall vända sig om man behöver.
Ha en bra början på veckan du med!
kram!

Malin wiper

11 januari 2021 16:13

Det var verkligen en härlig promenad och det fortsätter snöa här. Jag har slutat med sötsaker men min man var så sugen på en semla ;) Då har ni samma väder som hos oss. Det känns verkligen tryggt att vi har såna proffsiga Fysioterapeuter här

Ha en fin kväll
kram

 
Amisa

Amisa

11 januari 2021 18:35

Så härligt med lite snöiga bilder! Här har också kommit snö, men jag tror att det övergått i regn nu så kanske blir det isgata imorgon.

Ha det gott i "snöljuset"!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 januari 2021 07:04

Det kom ännu mer i går. Det är så ljust och fint. Tråkigt det började regna hos dig.

Ha det gott själv

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards