Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 januari 2021

Katt på bro, Installation, Praktikertjänst, minnesbilder och Dentist

Av Malin wiper - 18 januari 2021 14:15

 

I förmiddags då vi var ute och promenerade så zoomade jag in denna fina katt som satt framför en dörr omgiven av sön. Jag tror jag fotat denna katt förut


 

Det går även att pynta lite i krukor på vintern. Nu har vi nollgradigt igen men snön ligger kvar


 

En stickad vante var upphängd på en gren vid promenadvägen och det är en rätt vanlig syn


 

Nu fick jag en bättre bild på den senaste installationen på en tomt där dom ofta byter figurer. Detta skall föreställa en kvinna och man som firat in det nya året 2021. Sånt här gör då mig glad och jag tackar så mycket till dom kreativa som bor i huset bakom figurerna. Ni livar verkligen upp tillvaron med er fantasi


 

Tuja som är ett fint träd. Här med många stammar


   

Jag zoomade in och såg dessa matautomater för fåglar. Fiffigt att kunna göra sånt av petflaskor

 

                    animated-bird-image-0488               animated-bird-image-0488               animated-bird-image-0488               animated-bird-image-0488 

 

          

Vindskulptur 

 

 

Jag hittade en bild som jag tog 2013 i Vaggeryd på en VOLKSWAGEN 1303 S från 1974


 

Detta är en bild på mig från Vaggeryd där vi bodde i 17 år. Vi promenerade ofta på Ellen Nybergs promenad


 

En bild på mig och mamma. Jag föddes med svart hår och bruna ögon. Efter en tid så gick ögonen över till mer grönt. Mamma hade bruna ögon. 

 

                                  animated-baby-toy-image-0002

 

Min man bet sig i tungan för ett tag sen och det läkte inte så han var till Vårdcentralen och där sa dom att han hade en vass kant på en tand som gjorde att det inte läkte. Han har svårt för att äta så det blir mosat, välling och gröt. Nu har han fått en akuttid till Praktikertjänst och en tandläkare som heter Rezza Razifar. Vi har hört så mycket bra om Praktikertjänst och deras tandläkare. Min man är även kallad till ögonbottensundersökning i och med att han har diabetes. Det hände tre saker på en gång så hans glasögon gick sönder så nästa steg är att köpa nya. Nu får vi hoppas att det inte händer nåt mer på ett tag. Ha nu en fortsatt fin måndag

 

 

 

        

Det här klippet skall man nog inte kolla på innan man går till tandläkaren    . Little shop of horrors Dentist. Jag har haft med den förut några gånger i bloggen

 

#Katt #Vante #Installationen #Tuija #Vindskulptur #Volkswagen #Ellen #Mamma #Praktikertjänst #Dentist

 
 
Ingen bild

Gunilla

18 januari 2021 18:07

Undrar vad det är för folk som bor i huset som
är kreativa och klär sitt nyårsfolk fina till nyår.
Vad jobbigt det är när det inträffar saker som makens glasögon
som gick sönder som kostar, och skönt han får hjälp med tanden som skaver. Den tandläkaren vill jag inte möta.
Blev din mamma gammal så fin bild på henne och dig som baby.
God kväll önskar jag!
Kram!

Malin wiper

18 januari 2021 21:00

Jag har undrat länge vilka som bor där. Hoppas få svar på det nån gång. Det blev inte bara glasögonen utan 3 tänder var spruckna så notan blir hög.

Min mamma blev 93 år gammal. Mamma dog 2016 och jag saknar henne hela tiden. Hon var jättefin, snäll och rolig

Ha en fin kväll själv Gunilla och tack för dina härliga kommentarer. Det är så kul att du tittar in till mig och jag tycker du är supertrevlig

kram

 
Ama de casa

Ama de casa

19 januari 2021 10:50

Verkligen en vacker katt! Jag tycker att nån kunde ge den nyårsfirande damen en kappa eller nåt nu, hon ser ut att frysa... ;-)

Ha det gott!

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

19 januari 2021 11:45

Katten var verkligen fin och satt så stilla. Håller med dig om damen ;)

Ha det gott själv
kram

 
Amisa

Amisa

19 januari 2021 15:48

Jag fryser när jag ser nyårsinstallationen. Hon ser ut att behöva lite mer kläder?

När jag ser tandläkarvideon tänker jag på Marve Fleksnes och avsnittet där han som tandläkare och hans klient är oense om hur många förgasare en Volvo Duett har.Klienten har liksom inte så mycket att säga till om när han tar fram sin stora borr.

Ha en bra dag! Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 januari 2021 18:19

Tur att det bara är en skyltdocka då ;)

Den videon har jag sett och det är en klassiker

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards