Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2021

Sedlar, Kundvagnar och Jacke Sjödin

Av Malin wiper - 1 mars 2021 08:00


  

När jag rensade på ett ställe i går så hittade jag dessa sedlar i ett kuvert. Två tiokronorssedlar från 1949 och 1951 som var helt som nya. Dom får man ingenting för och det är för sent att växla in. Sen är det två femkronorssedlar från samma årtal. Jag visste att dom fanns men visste inte vart jag satt dom

 

Klicka här för att se en sparbössa man kan göra själv. Klicka här för att se en hemgjord sparbössa i läder som man lika bra kan ha till prydnad för den är så fin

 

                          


                                                                      Price Runner                              

         

Kul sparbössa men tyvärr så har dom ingen funktion längre än att vara en kul sak till prydnad. Det var så länge sen jag var till en bankomat för jag använder varken sedlar eller mynt längre. Fast man skall tydligen ha några tusenlappar hemma i och med att det blir fel på nätet titt som tätt och då står man där. 


 

Ur samma kuvert ramlade dessa ut som min man och jag fick över från det vi var till Italien 1996. Vi ville ha dom kvar som minnen. På en av dom sår det 2000 lire. En sån sedel gick för 5 kr på tradera så man ser vad lite dom är värda

 

                               

sedelklämma

 

Såg denna moped i Hallsta centrum och det är nog den gulaste mopeden jag sett någonsin. Den är av märket Sense. Den syns verkligen


 

Framifrån såg jag den först. Den lyste upp som en sol och det hade vi också den dagen


 

Gick förbi detta gäng med kundvagnar på väg hem till vårt hus. Snart går det att öppna en butik i området för nu börjar det bli många kundvagnar som samlats där. Det är inget skräp utan ett fenomen


 

Tänk att det fortfarande efter över 1 år med corona är svårt för en del att hålla avstånd. Jag har problem med att värja mig från folk som kommer för nära trots att det finns gott om plats. Ändå har vi skyltar överallt som påminner om detta. Fast den på bilden som jag fotade känns fel för det skall vara 2 m inte 1,5

 

        

Jacke Sjödin med Social distansering. Den passar bra in nu och är även rolig 

 

Nu när min man åkt iväg i två nätter så skall jag ta min första promenad och det blir nog fler för jag vill inte sitta hemma ensam hela tiden. Bättre att gå ut och se lite folk och annat. Tar nog en fik på cafét så jag kan träffa nån jag känner där och prata bort en stund. Tänk att vi har mars redan och det har varit soligt några dagar och i går eftermiddag var det 12 grader varmt. Ha nu en fin början på mars månad

 

#Sedlar #Sparbössa #Italien #Mopeden #Kundvagnar #Distansering 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards