Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2021

Hallsta Café & Restaurang, Kajor, Installation, Göteborg och Top Cats

Av Malin wiper - 1 mars 2021 13:15

  

Klockan 09.00 promenerade jag ner till Hallsta centrum och tog mig en fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag frågade om Siba ville fota mig och det gick bra. 


 

Siba gjorde sånt fint hjärta på min cappuccino.


 

Jag valde ett fullkornsbröd med ost och skinka och den var jättegod

 

       

Ett gammalt klipp från Göteborg 1944 som blivit restaurerat. Det påminner mig om att jag skall ringa min väninna Lena som bor i Göteborg. 


 

Sen gick jag ut på en promenad och såg på håll hur några kajor satt i ett träd. Jag fick zooma rätt rejält men bilderna blev väldigt tydliga och ljuset låg rätt


 

Detta var en kaja som satt lite längre ner i trädet

 

 

En borttappad barnfingervante hade nån satt upp på en stolpe så den såg ut som en installation


 

Så här vårigt ser det ut vid den stora parkoasen. 


 

Jag fortsatte min promenad och gick förbi stället där dom gör olika installationer. Nu med munskydd på skyltdockorna. Man slås av att det ser ut som en riktig människa som står där

 

Klicka  här för att se hur det såg ut förra gången jag gick förbi. Klicka här för att se hur det såg ut i januari


 

På lite närmare håll


 

Det var lite fler installationer i form av barndockor och en lastbil på stenen på vänster sida. Det är så kul när det händer nåt i omgivningen då man är ute och går. Det livar verkligen upp och dessa människor som fixar till detta har verkligen fantasi och kreativitet

 

I går såg jag ett program på SVT play som heter Designhistorier och det var rätt intressant. Nya och gamla sätt att göra mattor på. Mattor som ser ut som konstverk. 


        

Top Cats med Baby Doll

 

Min man ringde först när han hade kommit fram till Örebro sjukhus. Sen ringde han en gång till efter att han ätit lunch. Han blev så väl omhändertagen av vårdteamet och sånt betyder mycket. Det är fullt upp med både undersökningar och han skall även till sjukhusets tandläkare än om han nyss fixat allt som inte var bra. Sen skall han träffa en Logoped. Dom såg att tumören var avgränsad men för att se ännu bättre så får han vara med i ett nytt projekt med en ny metod där dom ser ännu mer hur det ser ut. Det är fullt upp nu för honom där så han ringer när han kommit tillbaka till hotellet igen. Vi saknar varandra redan och jag hörde förut att han var lite orolig och det måste man få vara för det är mänskligt. Jag skall gå ut igen på promenad nr 2 för det var så skönt förut i och med att solen skiner och all snö är borta.

 

Klicka här för att se en vacker glasskulptur 

 

    

 

#Cappuccino #Göteborg #Kajor #Parkoasen #Installationer #Top 

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 mars 2021 14:05

Så skönt du kom ut en sväng och tog dig god fika. Men nog
saknade man maken på stolen. Men skönt att det är på gång.
Såg verklig ut,och de är med i tiden med ansiktsmask på.
Vilken fin park. Glasskulpturen skulle jag vilja ha hemma så vacker att se på.
Ha en bra första mars och allt gott
Kram!

Malin wiper

1 mars 2021 18:00

Det kändes bra men jag längtar efter min man. Det var verkligen kul med installationen och att dom hade munskydd

Parkoasen är jättefin och så vacker på sommaren. Jag skulle också vilja ha en sån glasskulptur hemma ;) den är så vacker

Ha en bra första mars själv. Ha en fin kväll
kram från Malin

 
Bittan

Bittan

2 mars 2021 10:26

Hej! Skickat epost till dig nu.
Kram från Bittan❤🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 mars 2021 11:57

Hej Bittan!

Jag har varit ute rätt länge men kom hem nu så jag kollar email

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards