Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2021

Ultraljud på hjärtat, Tandläkare, Åsby Floristen och Elvis

Av Malin wiper - 2 mars 2021 12:15

  

Den 2 mars 2020 såg det ut så här i Hallstahammars centrum. I dag på morgonen har vi 3 grader varmt och solen är på väg upp 

 

                 

Min man var trött redan 19.00 i går då jag pratade med honom sista gången för han hade haft fullt upp på sjukhuset. Han skulle vara på olika ställen och dom tog även ultraljud på hjärtat och han tyckte att han blev så väl mottagen. Han hade även en tid till sjukhusets tandläkare och dom sa att allt såg bra ut och dom tyckte att hans Tandläkare Reza Razifar gjort ett fantastiskt bra arbete. Till slut kunde han åkt till Hotellet och äta middag och han valde potatismos med en jättegod fisk. Han kunde även mosa fisken så det gick att få i sig men sen fick han ta värktabletter. I dag fortsätter undersökningar, information och planering. Bra att dom är så noga. Det var tydligen fler från sjukhuset som låg på Scandic hotell så hotell har fått fler funktioner nu i coronatider. Det är en märkig värld vi lever i nu

 

                                                                       


                                                               Hotell receptionsklocka            

Själv har jag knappt sovit nåt så jag känner mig som en zoombie. Jag skall till tandläkaren 13.00 för fortsatt undersökning av tänderna och jag hoppas verkligen att det ser bra ut så jag slipper fler stora utgifter. Min man ringde nyss och han har sovit dåligt också men nu skulle han gå ner och äta frukost som var beställt till 07.15 I dag skall han träffa narkosläkaren mfl och i morgon får han reda på prover som tagits och annan information innan han åker hem

 

       

Elvis Presley med Spring Fever. Klicka här för att se en ytterligare en vacker glasskulptur

 

 

Jag promenerade förbi Åsby Floristen och där fick man vårkänslor. Dom har satt ut blommor igen och den fina bänken

 

 

Tupaner finns det i vasen till vänster

 

  

I dag träffade jag Kristina i centrum och vi pratade bort en stund. Sen dök jag på Lars också plus Tore så det hände lite och det känns bra. Mår lite bättre nu och Mr T kommer ju hem i morgon. Sen ringde syrran så vi pratade bort en stund så jag känner mig trygg. Min son ringde från arbetet och frågade hur det gått och det värmer också. Nu skall jag snart till tandläkaren så det är fullt upp i dag. Solen skiner och vi  har vi 9 grader varmt. Hoppas ni har det bra och sköter om er

 

#Ultraljud #Hotellet #Tandläkaren #Elvis #Vårkänslor

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 mars 2021 12:33

Hoppas allt gick bra hos tandläkaren. Känns lite lättare när solen skiner,och nu 10 grader.
Skönt att maken blir väl omhändertagen och USÖ är ett bra sjukhus
med kompetens.
Sköt om dig du med!
Kram!

Malin wiper

2 mars 2021 15:02

Det gick jättebra hos tandläkaren och blev mycket billigare än jag trodde så jag är nöjd. Det är verkligen fint ute nu. Min man är verkligen nöjd och sjukhuset är helt nytt och som du säger kompetens

Ha det bra och sköt om dig du med
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

2 mars 2021 18:51

Hej jag har precis skickat iväg en kommentar från min laptop. Får se om den kommer fram. Nu är det iPaden jag kommenterar från.
Det låter så bra att din man blir ordentligt omhändertagen. Hoppas att alla prover är ok.
Jag blir glad när jag ser att blomsterbutiken har vårblommor på plats! Det är liksom ljuset i tunneln.
Hur gick det hos tandläkaren? Bra hoppas jag. Ta hand om dig!
Kram


http://Veiken.se

Malin wiper

2 mars 2021 19:09

Den förra kommentaren kom in och även denna. I morgon får han reda på alla prover innan han åker hem. Precis som du sa så känns det som ljuset i tunneln att vi börjar få vår nu. Hoppas det inte kommer nåt mer snö.

Det gick jättebra hos tandläkaren och blev mycket billigare än jag väntade mig. Det finns hopp för mina tänder ett tag till ;)

Ha en fin kväll och ta hand om dig du också
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards