Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 februari 2021

Hallstahammar 4-årsjubileum, Hallstaparken, The Granlocks och Vindskulptur

Av Malin wiper - 24 februari 2021 15:45


    

I dag har vi bott i Hallstahammar i 4 år. Det går inte att ta in att dessa år gått så fort men vi känner oss rätt hemma nu i kommunen. Till höger ser ni köksfönstret och en del av balkongen till vår lägenhet. Det jag gillar är att fönstren är så stora så man får ett otroligt ljusinsläpp. Jag gillade lägenheten så fort jag kom in i den. Innan dom renoverade badrummet så kunde man gå från köket igenom badrummet till sovrummet och det var häftigt. Sen har vi en balkongdörr från köket och en från sovrummet. Det var ju egentligen till Enköping vi skulle flytta så vi kom till samma stad som min son. Vi står fortfarande i kö efter 5 år men inget har hänt än och vi är nu så rotade här så vi blir kvar. Det är ju ändå bara 6 mil dit och förut hade vi 36 mil till min son

 

    

Klicka här för att se vad jag skrev 28 februari då vi var ute i centrum och kollade in vad som fanns. Vi upptäckte även häftiga Hallstaparken där vi sett både Stand up och dansat disco till Dj Clabbe. Klicka här för att se ett minnesinlägg från Hallstaparken

 

     

Så här festligt var det då vi var och såg The Granlocks i Hallstaparken i oktober 2017  

 

 

Det första vi gjorde när vi fått upp alla möbler i lägenheten var att åka till Västerås. Där träffade vi min mans bror. Detta är den första bilen jag fotade och den stod på torget i Västerås. Bilen är en Cadillack Fleetwood Limo. Klicka här för att se hela inlägget. Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage första gången när vi hälsade på min son i Enköping. Vi har varit till Mel's förut men då låg det i Fjärdhundra

 

Klicka här för att se den första Butiksloppisen vi besökte. Nu finns den inte längre. Klicka här för att se det första Cafét vi besökte i Västerås. Det finns inte heller längre. Klicka här för att se en snygg bil jag fotade i april 2017 i Västerås

  

    

Malin ryter till:


Hur tänker politikerna när det är tillåtet i detta läge att resa bort och nu till fjällen. Sen kommer dom tillbaka och smittar ner oss som sköter oss. Du har jäkligt fel Linda Skugge när du vräker ur dig att det är 70+ som beter sig som 14- åringar och inte sköter sig. Se dig omkring och begrunda men du vill bara reta upp folk och vara otrevlig. Egentligen borde man inte bry sig om dumhet utan bara tysta ner sånt. Som högkänslig så ser jag rakt igenom henne

 

                                 

Jula 

Vi fick spader och såg att vi hade kvar pengar på bilkontot så vi åkte ut i 5 timmar med elbilen. När vi sen kom hem så fanns kallelsen till Örebro sjukhus i vår postbox. Min man skall åka dit med sjuktaxi på måndag den första mars så nu är det på gång. Då skall han ev vara där i tre nätter då dom skall undersöka vidare och även planera operationen. Sen kan det dröja nån vecka innan operationen blir. En dietist ringde honom i dag och förklarade hur han skulle äta före operationen. Nu måste vi smälta all information som fortsätter i morgon då en samordnare ringer och man får ställa frågor. Sköt om er och ha en fortsatt fin dag

 

      

Ett klipp på en färgstark vindskulptur och det behövs nu


#Hallstaparken #Granlocks #Cadillack #Rotlös #Fjällen #Linda #Dietist #Vindskulptur

 
 
Amisa

Amisa

24 februari 2021 16:46

Vad skönt att det händer saker snabbt nu med vården av din man! Skönt att slippa vänta och oroa sig onödigt länge, det är jobbigt nog som det är ändå.

Kram, ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 februari 2021 16:59

Det känns verkligen bra och som du säger så är det skönt att det går fort.

Tack för din omtanke
Ha det bra själv kram

 
Ingen bild

Gunilla

24 februari 2021 17:17

Skönt ni kom ut på en tur och skingra tankarna.
Så bra att kallelsen kommit så ni vet att det är på gång och även
en lättnad att veta.
Ser nu att smittan tar fart, att folk inte kan ta eget ansvar och stanna hemma måste väl finnas något att hitta på i när miljön.
Kram från mig och god kväll!

Malin wiper

25 februari 2021 07:01

Det blev en toppendag i går så vi är nöjda. Det är verkligen trist att folk måste ut och resa nu i dessa tider. Ingen solidaritet alls med alla andra


Ha en jättefin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards