Öppen Ridå

Alla inlägg under november 2020

Av Malin wiper - 1 november 2020 15:00


 

I går hämtade vi upp min son då vi hyrt elbilen hela helgen och vi åkte först till Svartkärrets koloniområde och båthamn. Vi har som tradition sen flera år tillbaka att besöka detta ställe


 

Här burkar vi sitta och fota varandra men denna gång blev helt annorlunda för vi står upp och har munskydd på oss Anno 2020. Min son och jag visar upp våra maskerade ansikten. Vi spexade lite för vi har inte börjat använda munskydd hela tiden än. Bara när vi har extra passagerare i bilen. Det var ju Halloween så vi måste ju spexa lite 

 

Klicka här för att se när vi var dit sist


 

Min son Mr C och hans styvpappa Mr T. Det såg lite ruffigt ut denna gång vid bryggplatsen där dessa möbler står varje år. Ett år var dom så fula men året därpå så var dom uppmålade och såg ut som nya.

 

        

Jacke Sjödin Munskydd


 

Sonen tog en bild på oss med sin kamera eller det kanske var mobilen


 

En sjöräddningsbåt i den andra lilla båthamnen. Det finns två stycken

 

 

Vi åkte även en sväng till Enköpings småbåtshamn men nästan alla båtar var upptagna ur vattnet

 

 

Här ser det ut som båtarna står omlott  uppe på fast mark


 

Min son gav oss en present i form av denna nödhammare som man skall ha med sig i bilen. Om man råkar ut för en bilolycka så krossar man fönstren med denna och det är även en kniv där man kan skära av sig säkerhetsbälterna och även en ficklampa inbyggd i hammaren. Vad gulligt och omtänksamt av honom. Jag visste inte att det fanns såna och nu skall vi köpa en till så båda har en i fickan om det händer nåt


 

Vi skulle ha besökt minneslunden nedanför min sons bostad och vi hade köpt tre gravljus med text. Tyvärr var det smockfullt på hela kyrkogården så vi tordes inte utan min son fick ta med sig ett gravljus som han kan gå ner till veckan och sätta där. Vi har varsitt kvar så vi kommer att besöka minneslunden här i Hallstahammar till veckan. Det var jättesynd för vi hade velat gå till den vackra minneslunden i Enköping tillsammans

 

 

Vi åkte förbi ett hus där det hängde ett skelett fast man såg det bara bakifrån

 

Det kommer fler bilder och inlägg för vi var ute på restaurang och åt också plus lite annat. Det har duggregnat hela dan och nu är det beckmörkt men jag är så nöjd med denna helg så jag känner mig upprymd mitt i allt elände. Ha nu en skön kväll mina härliga besökare

 

      


Tommy Körberg med Inget är för evigt. Han gjorde så bra ifrån sig med denna låt på "Så mycket bättre" i går. 

 

#Elbilen #Svartkärrets #Munskydd #Jacke #Båtarna #Nödhammare #Skelett #Tommy

Av Malin wiper - 1 november 2020 07:30


 Filmtoppen             


Såg i går att Sean Connery dött och jag som tänkte på honom bara för några dagar sen. Han blev i alla fall 90 år gammal. Enligt mig så var han både den första James Bond och även den bästa. Efter sin karriär som Bond så har han varit med i många filmer och gjort suveränt bra rolltolkningar i dessa

 

            

 

       

Sean Connery föddes i Edingburgh, Skottland och när han dog bodde han i Nassau i Bahamas. Han var en brittisk (Skotsk) skådespelare och producent. Han var dessutom den första skådespelaren som spelade James Bond på film och nu är han borta och det känns sorgligt än om han hann uppnå hög ålder. Jag Har själv sett alla Bondfilmer med honom. Det blev sammanlagt sju roller i Bond-filmer mellan 1962 och 1983

 

                                   


Passion stickers 

Jag har även sett allt annat han medverkat i och det är bland annat:  Mordet på Orientexpressen (1974), Rosens namn (1986), Highlander (1986), De omutbara (1987), Indiana Jones och det sista korståget (1989), Jakten på Röd Oktober (1990), Dragonheart (1996), The Rock (1996), Vem är Forrester? (2000) och The League (2003). Källa Wikipedia

 

        

Soundtracket till filmen Goldfinger

 

                Shaken not stirred. Rest In pease Mr Sean Connery

 

Det har varit utslaget ett tag här på bloggplatsen så jag hann bara göra iordning detta inlägg och sen skall vi ut med bilen igen och i dag träffa min mans bror. Jag har inte ens börjat med bilderna från i går då vi var till min son så det får jag pyssla med då jag kommer hem. Samma trista väder med regntungt och mörkt men det är bara en bagatell i det stora hela. Vi får se om jag hinner in på era bloggar i dag. Hoppas ni har det bra och att helgen flyter på och vi har ju redan första november. Sköt om er och ha det så bra 

 

#James #Goldfinger

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards