Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 november 2020

Sean Connery har gått ur tiden och Goldfinger

Av Malin wiper - 1 november 2020 07:30


 Filmtoppen             


Såg i går att Sean Connery dött och jag som tänkte på honom bara för några dagar sen. Han blev i alla fall 90 år gammal. Enligt mig så var han både den första James Bond och även den bästa. Efter sin karriär som Bond så har han varit med i många filmer och gjort suveränt bra rolltolkningar i dessa

 

            

 

       

Sean Connery föddes i Edingburgh, Skottland och när han dog bodde han i Nassau i Bahamas. Han var en brittisk (Skotsk) skådespelare och producent. Han var dessutom den första skådespelaren som spelade James Bond på film och nu är han borta och det känns sorgligt än om han hann uppnå hög ålder. Jag Har själv sett alla Bondfilmer med honom. Det blev sammanlagt sju roller i Bond-filmer mellan 1962 och 1983

 

                                   


Passion stickers 

Jag har även sett allt annat han medverkat i och det är bland annat:  Mordet på Orientexpressen (1974), Rosens namn (1986), Highlander (1986), De omutbara (1987), Indiana Jones och det sista korståget (1989), Jakten på Röd Oktober (1990), Dragonheart (1996), The Rock (1996), Vem är Forrester? (2000) och The League (2003). Källa Wikipedia

 

        

Soundtracket till filmen Goldfinger

 

                Shaken not stirred. Rest In pease Mr Sean Connery

 

Det har varit utslaget ett tag här på bloggplatsen så jag hann bara göra iordning detta inlägg och sen skall vi ut med bilen igen och i dag träffa min mans bror. Jag har inte ens börjat med bilderna från i går då vi var till min son så det får jag pyssla med då jag kommer hem. Samma trista väder med regntungt och mörkt men det är bara en bagatell i det stora hela. Vi får se om jag hinner in på era bloggar i dag. Hoppas ni har det bra och att helgen flyter på och vi har ju redan första november. Sköt om er och ha det så bra 

 

#James #Goldfinger

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

1 november 2020 09:44

Sean Connery fick ett långt och spännande liv. Frid med honom. Den bästa av alla 007 -or i mitt tycke.
Känn ingen stress Malin, vi har inte några måsten alls. Vi hinner till varandra när vi hinner :). Ha en skön dag hela dagen, koppla av och koppla bort det som inte hinns med. Allt finns kvar.
Söndagskram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

1 november 2020 15:14

Det fick han verkligen. Jag tycker också han var bäst som James Bond. Tack för din omtanke fina Karin. Vi kom hem lite tidigare än vi hade tänkt för vädret var inget vidare. Hade vi kunnat promenera lite mer så hade vi inte varit hemma än. Fast vi träffade i alla fall svågern i flera timmar.

Hoppas du och din man haft en skön söndag

Kramar från Malin

 
Amisa

Amisa

1 november 2020 12:27

Jag håller med dig, Sean Connery var den som var James Bond. Dessutom har han IT, det är inte så många som har!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

1 november 2020 15:15

Då tycker vi lika.

Ha en fortsatt skön dag
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards