Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 november 2020

Nackskadan, slaktade cyklar och konståkning

Av Malin wiper - 30 november 2020 11:45

 

Hej på er! hoppas ni hade en fin första advent. Jag är lite däckad just nu vad gäller min nackskada. Det har gått så långt så jag har ont ända upp i hårbotten. Har nog suttit för långa stunder vid datorn. När jag är så här dålig så påverkar min nackskada mig så illa så om jag kan komma in och blogga emellanåt så skall jag göra lite kortare inlägg. Jag sitter bara 10 minuter åt gången så allt tar sån tid. I morse fick min man göra bindvävsmassage på rygg och nacke. Sen gjorde jag avslappningen och efter det hade jag icegelépåse en stund på nacken. Sen tog vi en längre promenad så nu är jag lite bättre. Tills vidare blir det 2 promenader/dag för det blir jag bättre av. I går var det så illa så jag hade migränkänslor och det gick som stötar genom huvudet men mest på höger sida

 

 

Jag tar med lite bilder från slaktade cyklar som jag såg i Västerås då vi var ute med elbilen.

 

 

I ett cykelställ var det bara ett däck kvar från en cykel

 

 

Här saknas sadeln. Aj!!!!

 

 

Så här känns min nackskada just nu då den är som värst. Det går att hitta cyklar i alla ställningar nu.

 

 

En trasig trafikskylt hade hamnat i ett buskage. Jag har aldrig varit med om ett skräpigare årtionde än nu

 

 

Detta är betydligt trevligare med snögubben som varje år står på ASEA torget. Hittar ingen hemsida. Bakom snögubben har dom en skridskobana på vintrarna                                      

 

     

Konståkning med Taryn Jurgensen till låten Halleluja. Jag själv älskade att åka skridskor på vintrarna och det ännu mer än skidåkning. Jag åkte omkring ensam på Nackstaplan i Sundsvall och riktigt njöt av farten och att testa att göra lite lättare manövrar. 

 

Jag kan bara sitta 10 minuter åt gången vid datorn så inläggen blir därefter. Vi har 2 grader kallt nu men vindstilla. Hoppas ni får en fin början på veckan. Sköt om er

 

                          animated-winter-image-0036

 

 

#Nackskada #Cyklar #Snögubbe #Konståkning 

 
 
Pisan

Pisan

30 november 2020 12:24

Vad tråkigt att din nacke bråkar med dig :-( Själv har jag ont i ryggen och det har blivit värre sista dagarna. Hoppas det vänder snart.
Jag var som du, älskade att åka skridskor, skidor var inget för mig även om vi ofta åkte skidor med skolan. Jag kunde vara flera timmar på isbanan och åka skridskor och försöka mig på alla möjliga manövrar :-) Tycker om att titta på konståkning på tv, det är väl den enda sport jag tittar på.
Ha en fin måndag, så gott det går i a f. Varma kramar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 november 2020 12:28

Det är verkligen ingen höjdare nu så jag drar mig lite tillbaka. Tråkigt att din rygg krånglar också. Hoppas verkligen det inte blir långvarigt.

Vad kul att du också gillade mer att åka skridskor än skidor och att du som mig kollade på konståkning på tv. Det gjorde jag från att vi fick tv men då var jag 12 år för jag är ju så mycket äldre än dig

Jag är inte heller intresserad av annan sport.

Ha en fin måndag själv vännen
Varma kramar tillbaka
Malin

 
Ingen bild

Gunilla

30 november 2020 14:02

Lider verkligen med dig, för nackont är inte kul för hela kroppen blir ur slag.
Älskade skidåkning och åka i backar även skridskor var kul men gjorde väl inga större konster.
Men gillar sport men är ingen fanatiker,men hos oss är det jag som hojtar och maken undrar vad som står på.
Nu hoppas jag att du blir bättre, helst riktigt bra.
Kramar från mig!

Malin wiper

30 november 2020 14:40

Tack snälla gulliga du. Är lite bättre nu efter att jag promenerat och behandlat mig med olika metoder. I värsta fall så är det kiropraktor som gäller

Härligt att du också åkt både skidor och skridskor. Nu fick jag mig ett gott skratt också i och med det du berättar om sport ;) det kändes bra att få skratta och le lite.

Nu skall jag ut på min andra promenad och då lättar det ännu mer. Jag fick ta värktabletter också i dag än om jag inte gillar det.

Tack för din omtanke Gunilla
Ha en fortsatt fin dag och var rädd om dig
kramar från Malin

 
Amisa

Amisa

1 december 2020 00:10

Vad tråkigt att du fortfarande har så ont i nacken! Jag hoppas att det snart blir bättre.

Det var ett väldigt fint klipp, gillar både låten och konståkning så kan det bli bättre? Ten points!

Ha en skön morgondag!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

1 december 2020 08:21

Det är inte bara ont utan jag blir vimmelkantig, får overklighetskänslor, dimsyn och migrän. Jag har behandlat mig så mycket nu då det börjar lätta lite men jag har fått ta tabletter en gång/dag.

Tack för omtanken. Jag har en bestående skada som jag dras med.

Håller med om konståkningen

Skrev fel i förra svaret. Den låten har bara Jakob spelat in ;)

Ha en skön dag
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

1 december 2020 06:59

Jag tycker så synd om dig Malin! Hoppas att du snart får ordning på din nacke och det onda igen. Bra är att du blir lite bättre av promenaderna, en tröst i alla fall. Jag håller tummarna för att du snart är kry igen.
Cykelslaktandet är tråkigt, fy bubblan. Roligare är att se på snögubben.
Var rädd om dig och ha det så bra du bara kan!
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

1 december 2020 08:24

Tack för omtanken fina Karin. Det är en arbetsskada jag levt med i 30 år och gått på ständig behandling under massor av år. Tack och lov så är det inte alltid så illa som just nu. Det är så uppspänt så jag blir yr och får overklighetskänslor. Denna gång fick jag även migrän. Är lite bättre nu så jag fortsätter göra alla övningar. Sista utvägen är att gå till kiropraktor.

Ja du det är så tråkigt att så många cyklar ligger överallt slaktade.

Snögubben står där varje jul så fint och lyser på kvällen

Tack snälla du. Var rädd om dig du också och ha en fin dag
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards