Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2017

Av Malin wiper - 24 juli 2017 16:17



  

I dag har jag varit självutnämnd PT åt min man som har provtränat på Fitness Center. Jag har visat honom dom maskiner han kan börja med och talat om att han måste träna försiktigt i början och sen bygga på. Jag hann träna lite själv också men inte så mycket som vanligt. På onsdag finns det personal där så han kan registrera sig för fortsatt träning.  

 

   

Jag lät honom börja med roddmaskinen efter att ha visat hur det går till. Sen rodde han några minuter och kände sen att det räckte. Det märks att man fått lite vana av att gå på gym i några år. Det var riktigt roligt att visa honom och han var så nöjd och tyckte det var jätteskönt. Han tyckte även som mig att det var ett jättefräscht och fint gym med jättebra nya träningsmaskiner

 

 

Sen ville han testa trappmaskinen och då fick jag visa att han måste spänna fast sig för om man ramlar så kan det gå illa. Filmade en snutt när han tänade på denna.  

 

   

Så här ser min man ut då han är koncentrerad..    . Hjälp!!!

 

 

 

Ytterligare en maskin jag visade honom. Jag fick sån bra genomgång själv av PT Klas när han visade mig för ett tag sen så jag fick lite hum om vad jag skulle göra.                 

 

 

Till slut fick han även testa på TRX bandet som är väldigt bra för ländryggen mm                                        

                                        

 

  

 

Därefter var det dags för balansbrädan och den klarade han bra. Sist gick vi båda på gåbandet men han orkade bara några minuter så jag fortsatte mitt pass och han gick och cyklade lite. Han kände när det tog stopp och det är bra så här i början. Mr T var även nöjd med sin personliga tränare..      . I dag har jag pratat i telefon med min fd tränarkompis och vän A-G och det kändes väldigt bra. Jag saknar henne jättemycket och vi tränade ju ihop i ca 1,5 år. Hon är i full gång på Gym Plus och har en personlig tränare som hon träffar regelbundet. 

 

 

Ha nu en skön sommarkväll kära läsare..  

 


The Police med Every Breath you Take 

 

 

#PT #Fitness #Roddmaskinen #Trappmaskinen #Sträng #Klas #TRX #Balansbrädan #A-G #Police

Av Malin wiper - 24 juli 2017 08:00



 


Detta är en BMW 316 från 1983 som jag och Mr T såg på en parkering. Numera ser ju BMW helt annorlunda ut. Jag gillar denna modell som är i en snygg ljus turkosblå metallic. Härliga tidlösa linjer 

 



En stilren bil men långt ifrån tråkig


  

Lite från sidan och som så många andra såna här äldre snyggingar har den läckra fälgar. 

 


Rita Coolidge med All Time High som är ledmotivet till James Bondfilmen "Octopussy". Från 1983 lika gammal som bilen. Hon var gift med Kris Kristofferson mellan 1973 och 1980 och dom slog det gnistor om. Klicka här för att få ta del av ett klipp som visar detta. Har haft det klippet i nång av mina äldre bloggar. Det osar av sensualism..  . Klicka här för att se en liten minidokumentär om varför det tog slut mellan paret. 

 

               


I dag skall jag till Fitness Center igen efter ett litet uppehåll på grund av nacken och yrseln. Jag kör igång försiktigt. Mr T följer med för att se om nån är där så han kan skriva in sig. Det är riktigt sommarväder just nu men för varmt för min smak i solen så jag sitter hellre i skuggan och går sen omkring i solen istället. Hoppas ni får en fin början på en helt ny vecka

 

                                                

 

 


#BMW #Linjer #Fälgar #Rita #James 


Av Malin wiper - 23 juli 2017 18:00

 


Klicka här för att se vart jag såg denna roliga toalettrullehållare som heter "Mr T" som jag kallat min man för på nätet i många år. Jag ville så gärna ha den men vi har ju en jättebra toarullehållare som är hög och står i vår lilla toalett. Jag kunde ändå inte låta bli att beställa den roliga toarullehållaren och nu har den stått hemma hos oss i ett skåp medans vi har letat efter en hylla till toaletten att sätta den på. Det har varit stört omöjligt att hitta en passande hylla


  

Sen hamnade vi då på  Åsby Hem & Trädgård där vi såg dessa blomlådor och bådas våra hjärnor gick igång. En sån kan man ju använda och sätta på väggen

 

   

Vi valde en brunbetsad låda och så här fint och roligt blev det bakom toalettstolen. Nu har vi även plats för extra rullar i lådan. Det blir som en användbar inredningsdetalj..  .  

 

 

 

På håll ser det ut så här men det var svårt att få till tydliga bilder i den lilla toaletten. Det är väl mer roligt än sobert men varför inte ha det lite roligt så länge man kan..   . Klicka här för att se lite andra roliga toapappershållare. Klicka här för att se 10 till där även vår ingår                       

 

 

 

Så här ser vår vanliga toarullehållare ut som står på golvet under tvättstället med bra avstånd från toastolen. Vi har köpt den runda svarta spegeln på IKEA och även listen under där man kan ställa saker. Toalettstolen är hög, rätt ny och bra men tvättstället är ingen höjdare, alldeles för lågt för oss men eftersom dom skall göra stambyte så småningom så gör dom inget åt detta men vi använder badrummet för det mesta. Ovanför handdukarna sitter ett alldeles för stort och skrymmande skåp så det skall vi byta ut mot ett mindre och då blir det luftigare i toaletten. Allt där går i lite giftgrönt, svart brunt, metall och nu även rött.  



Den här toaletten har fått nog..    . Detta inlägg är inte förskrivet utan dagsfärskt. Vi har mest vilat och tagit det lungt men nu kommit igång med att sätta tre saker på väggarna som vi kommit efter med. Min man har fått besvär från nacke och rygg igen trots övningarna han fått så vi gör en sak i taget och han skall i morgon följa med mig till gymmet och anmäla sig. Ha nu en skön kväll i värmen som kommit




#Toalettrullehållare #Åsby #Blomlådor #Brunbetsad #Spegeln #Gammaldags

Av Malin wiper - 23 juli 2017 13:30

 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Vi köpte en pelargon sist vi var till Åsby Hem & Trädgård. Då var den inte i blomning så jag blev överraskad då jag en morgon såg två vackert lila blommor sticka upp bland bladen. Jag visste ju inte hur pelargonen skulle se ut då och jag är ovan vid att ha blommande växter för dom verkar inte gilla mig..  och brukar dö efter några dagar. Denna har nu stått så fint och lyst upp vårt köksfönster så jag blev riktigt lycklig.  


  


På lite närmre håll ser man att det snart slår ut ytterligare två knoppar. Är det nån som vet vad detta är för pelargon? jag glömde kolla när vi var dit. 


   

En stork så ståtlig att sätta ut i sin trädgård eller på altan                    

 

   

Nu är det blandade bilder från olika tillfällen så detta är från en gång då vi fikade där och tog en smörgås med urgod ost och även brödet var "ostbröd" och härligt pinfärskt

 

   

Dom har även jättegoda chokladtryfflar både ljusa och mörka. Nu har vi emellertid gått på lågdiet i 4 dagar för vi började svälla över igen efter att vi gått ner några kilon förut.

 

   

En sån här låda i brunbets har vi köpt och ni får se senare vad vi skall använda den till då vi fått den på plats.

 

 

     

Orientaliska ansikten i betong 

 

   

Jag gillar bladen på denna växt som är snyggare irl. Det är en Rosso Peperomia Carperata                        

 

   

En cool huskatt som vi sett där förut. Den bryr sig inte om folk utan kör sitt eget race

 

  

Vi försökte få kattens uppmärksamhet men då la den sig bara ner och vilade på marken.         

 



#Pelargon #Åsby #Knoppar #Aloe #Ostbröd #Chokladtryfflar #Låda #Betong #Rosso

Av Malin wiper - 23 juli 2017 08:00

                                     


 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Min man hittade ett ställe på nätet som jag skickade efter detta läppstift från som heter Collection exclusive by Julianne och kommer från Loréal. Det var rea så det kostade bara 103 kr och ingen fraktkostnad. Det var ett av dom bästa läppsift jag provat för det var så pass fett så läpparna blir torkar inte ut och det känns behagligt. 

 

                                     


 


Färgen är inte fullt så rosa utan mer lite mot aprikos än vad jag fick fram på bilden. En färg som passade till mina läppar och hud. Klicka här för att höra en klassiker som handlar om läppstift med Connie Francis

 

                                                    

 


 


Färgen heter "Nude" och det betyder ju naken..  men jag känner mig väldigt påklädd med  läppstiftet..  

 

           


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en lampa i form av ett läppstift 

 



Här ser ni en byggnad i Göteborg som kallas för "Läppstiftet".

 

                                             

                                                       Have a colorful day

 

 

 

#Loréal #Connie #Läppstift #Göteborg


Av Malin wiper - 22 juli 2017 18:30




Detta är en Volvo P 1800 (184351T från 1970 som jag såg åka ut från en parkering där vi befann oss just då. Det är en sportbil som tillverkades av Volvo. Den började tillverkas 1961 fram till 1973, de senaste åren som Volvo 1800 ES. Den första modellen med B18-motor    

   


Vilken skönhet till bil och så otroligt välskött. Den skall egentligen ses i verkligheten för jag får inte fram allt eftersom det var så bråttomt                       


 


Vilka former och estetik. Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer om denna bilmodell        

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild som föreställer Roger Moore. Han åkte omkring i Volvo P1800 i serien "Helgonet"                            

 

 

Klicka här för att se ett klipp från "The Saint" (Helgonet)

 

                             


ebay 


 

#Volvo #Välskött #Former #Roger #Helgonet


Av Malin wiper - 22 juli 2017 12:30


           


I går begravdes Michael Nyqvist och det känns så overkligt att han inte finns längre. Jag har alltid gillat honom som skådespelare och har förstått att han varit en fin person också. Dom pratade om honom och intervjuade folk i hans närhet på tv i går och då fick jag höra att en av låtarna dom skulle spela på begravningen var "Blackbird" med The Beatles en låt jag gillar också. Klicka här för att se vad jag skrev då jag fick reda på att han dött. Tänker på hans familj

 


The Beatles med Black Bird. Sjungs här av Paul McCartney. Klicka här för att läsa om hur låten kom till                 

                 

#Michael #Bird #Paul

Av Malin wiper - 22 juli 2017 08:00



                               


 


I onsdags då vi träffade min bloggvän Annelie och hennes man så avslutade vi dagen med mat på vårt fina Pizzeria Milano som bara ligger ett stenkast från vårt bostadsområde. Dom har gjort jättefint på uteserveringen som är rätt stor. Sen är dom som jobbar där väldigt trevliga och behagliga personer. Dom är så mån om sina kunder 


 


Här har Annelie och jag bänkat oss och männen mittemot. En av dom som arbetade var så snäll så han erbjöd sig att fota oss alla tillsammans men tyvärr glömde jag ställa in blixten så bilden blev så mörk så den gick inte ens att fixa till i fotoprogrammet..     

   

 


Står man där vid disken och skall beställa och får beslutsamhetsångest så har dom detta lyckohjul på väggen som en bra hjälp..  . Det var ju jättekul påhitt, sånt gillas


  


Sen kom Annelies pizza som bestod av räkor, köttfärs och lök


 


Jag tog en vegetarisk och dom är gigantiskt stora så ingen av oss orkade allt men det går ju att ta med sig i en förpackning hem tills senare. Jag brukar annars bara äta en halv pizza dom gånger vi äter sånt. Pizzorna där är verkligen jättegoda och smakrika               


 


Männen tog kebabtallrik och kolla lasset..  Det var ändå inte så mäktigt utan lättätet och gott så dom fick i sig allt. Båda två tyckte det var jättegott och stämningen i pizzerian är uppsluppen och lättsam och det betyder mycket      


  


På en av väggarna hängde det två tröjor från Hallstahammars hockeyklubb

 

                                      

 

Vi har drabbats av trötthet så här blir det inte många knop. Vädret påverkar oss för det är tryckande men inget regn tycks komma än. Jag har inte mycket att skriva om tidsinställer några förskrivna inlägg. Sen vilar jag mig från bloggen i helgen. Ha nu en skön lördag och njut ni som har semester. 

 

 

 

#Bloggvän #Milano #Uteservering #Annelie #Spelhjul #Pizza #Vegetarisk #Kebabtallrik #Hockeyklubb

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards