Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juli 2017

Av Malin wiper - 8 juli 2017 19:00



 


Små krukor med hjärtformade blad från Åsby Hem & Trädgård. På bladen står det: Jag älskar dig på både tyska, franska och engelska och då kom jag osökt att tänka på en låt som osar av sensualism och kärlek

 


Det är denna gamla låt som heter Je t'aime... moi non plus och för sången står Serge Gainsbourg & Jane Birkin. Den är från 1969 och en vågad klassiker

 

                                            Je T'aime (French) - GIFMANIA

 

Jane Birkin föddes 1946 i London och är en brittisk skådespelerska och sångerska bosatt i Frankrike. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

Serge Gainsbourg föddes 1928 i Paris. Han dog 1991. Serge var en fransk sångare, kompositör, författare och poet. Han blev bara 63 år gammal                                                  

                              

Åsby Hem & Trädgård


I dag har det ösregnat mest hela tiden men det behövs det också. Vi åkte ut i bilen lite och kollade runt på second hand och vanliga butiker. Ha en skön lördagskväll

 


#Hjärtformade #Åsby #Serge #Jane

Av Malin wiper - 8 juli 2017 15:00




I går när vi var till Erikslunds Shoppingcenter så såg jag denna snygga Chevrolet från 1954. Jag kunde inte låta bli att gå ur vår bil och fota. Tyvärr så sken solen så skarpt så bilderna är inte så bra som jag velat ha dom men sätter in dom ändå.


 

Den snälla killen som ägde bilen lät mig fota både honom och bilen..  Han har fölängt bilens baksida och jag antar att han sen skall lacka om bilen så den ser ut som framtill.           


  

Från sidan framtill.


  

Däck och fälgar är alltid så snygga på dessa veteranbilar

 


 


Jag fick fota fronten snett från sidan på grund av solen

 

                                          


  

Här åker bilägaren iväg med sin skönhet.

 


Chet Atkins med Mr Sandman från 1954 samma år som bilen. Chet Atkins föddes 1924 i Luttrell, Tennessee. Han dog 2001 och han var en amerikansk gitarrist och skivproducent. Han invaldes i Rock and Roll Hall of Fame 2002  



 


Han har nog en tiger i tanken..  . Denna häftiga mjukistiger såg vi på Myrornas second hand i Västerås

 


#Erikslund #Chevrolet #Killen #Sidan #Fälgar #Fronten #Bilägaren #Chet #Tiger #Myrornas

Av Malin wiper - 8 juli 2017 09:45



 


Coop Extra i Hallsta hade provsmakning på pasta i form av 100% durumvete för ett tag sen. Av sorterna penne och fusilli och det är Kungsörnens Gotlandsodlat. Pastan var så god med peston irörd så vi köpte sen ett antal paket för dom såldes vid provsmakningen för endast 5 kr/st 

 

Klicka här för att läsa lite mer om Kungsörnens durumvete-pasta

 

 

Pastaslev Nyfides från Stilo


   


Till detta skall man röra ner  pesto och då blir pastan ännu godare. Denna sort är Coops egna och heter Pesto alla genovese 


  


Sen gick vi hem och min man lagade lunch och då för att testa själv men han tillsatte morötter i skivor, palsternackor i skivor och en potatis i skivor. Först fick pastan koka ett tag och sen las det andra i. När allt var klart så rörde han ner peston. Vi har alltid en ekologisk grönsaksbuljong-tärning i pastavattnet för det blir mycket godare då               


 


Dessutom tillagade han en sås på grädde med stekt purjolök som ingrediens och kryddor. Lät koka ihop tills den blev krämig. Till detta åt vi Hälsans köks hamburgare som är suveränt goda. Som extra tillbehör rödvinbärsgelé. Hälsans köks burgare och bullar är otroligt goda och ligger i frysdisken. Vi gjorde denna rätt när min son var hit sist och han tyckte det var jättegott trots att det är så enkelt.              

 

 

Nu har vi lördag igen!!!!! och solen skiner och många har semester. Vi har inget på agendan utan tar dan som den kommer. Vi satt och myste på balkongen i går och det var helt underbart vid 17.00-tiden Hoppas ni alla har en fin helg att se fram emot vad ni än skall hitta på

 

                                                        

  

 


#Coop #Durumvete #Gotlandsodlat #Pesto #Hälsans 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards