Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2017

Balkong, spex, Ford econoline 200 och lite musik

Av Malin wiper - 29 juni 2017 12:30

   

Så här blir det då man inte köper allt på en gång..  En salig blandning. När vi åkte tillbaka för att köpa en 0mgång till av krukor nr 3 på bilden så var dom slut på Lagerhaus. Då köpte vi krukan längst till höger istället. Tre sorters blomförvaring där det blir lite haltande men det ser ändå rätt snyggt ut från gården. Den längst till höger har vi satt en lite ljusare rosa pelargon i 

 

OBS! det var en person som påtalade att man inte får ha balkonglådor hängande utanför på räcket. Därför meddelar jag nu att vi aldrig skulle hänga dom fritt utan min min spände fast dom med kabelspännen direkt vi satt dit dom. Det har han gjort med allihopa på räcket och till den stora krukan till höger följde det med sånt band. 


 

Min man och jag spexade lite på "Dollar Store" med diverse hattar. Ett försök till cowboy men det blev lite för lamt. Jag har sjäv aldrig kunnat slappna av framför en kamera och därför blir det så stelt      

 

Min man i gangsterlook-hatt men han kan inte skrämma nån med det uppspärrade leendet..                



 


Smileykuddarna på City Gross barnavdelning har blivit våra favoriter. Nu hittade vi ytterligare en sort att spexa med utan att köpa. 

                      

 


En hängande kruka lite på sned i blåsten

 

 

Åsby hem & Trädgård

 

 

 

När vi var till min son sist och åkte in i en rondell såg vi denna fina Ford econoline 200 från 1972.                        

 

    

                                                


Lyle Lovett och Al Green med Funny how time slips away. En härlig version och jag gillar den svart/vita videon

 

                   

               Best animations   

 

Jag fick en tid i dag 10.05 till en läkare på Vårdcentralen gällande min tumme. Han sa att jag fått en senknuta så trycket mot dricksglaset tog så illa så det blivit irriterat och inflammerat. Eftersom det bara gått 1,5 vecka så tyckte han att jag skulle vänta några veckor till för det kan gå bort av sig självt. Går det inte bort så skall jag komma tillbaka och få en injektion i tummen. Om inte det hjälper så blir det operation men det hoppas jag inte. Skönt att ha det gjort och tummen behöver inte avlastas med nåt bandage utan jag skulle bara vara försiktig. 

 


#Blandning #Spexade #Dollar #Skrämma #Smileykuddarna #Hängande #Ford #Lyle #Al #Senknuta

 

 
 
Annelie

Annelie

29 juni 2017 19:26

Jag tycker eran balkong med de olika lådorna är fin, varför ska man alltid vara som alla andra, lite udda kan man väl få vara, eller hur..??

Hihi, ja ni spexar mycket, härligt att se.

Va BRA att det inte var nå "värre" med din tumme, men det räcker gött, dessa små senknutor kan göra djävulskt ont.
Hoppas att ditt går över snabbare än vad du tror, huvudsaken du vilar den så mycket som du bara kan.

Ha nu en mysig torsdagskväll.. // Kramar om

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

30 juni 2017 07:58

Det har du rätt i Annelie för det blev lite spännande med olika sorter ;) Det passar även till hur jag är själv, lite förvirrad ;) ;)

Ja du saker försvinner inte för att man blivit gammal utan man känner sig inte gammal mentalt och det är lite frustrerande ibland för man förväntas vara på ett visst sätt

Tack för din omtanke om min tumme. Jag försöker skona den så mycket som möjligt

Ha en mysig fredag

kramar från
Malin

















 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

30 juni 2017 12:47

Vad fint ni har på balkongen! Det är finare med lite olika krukor tycker jag, det behöver inte vara lika och symmetriskt. De lila och rosa blommorna är snygga ihop med balkongens gröna färg också.
Vad bra att det inte var värre med tummen, hoppas det ger med sig snart. Önskar er båda en fin helg! Kramisar från mig! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 juni 2017 14:19

Vad kul att du tycker det. Har upptäckt själv att det kan vara kul med lite olika också. Det var därför vi tog dom färgerna på blommorna för det passade så bra till träpanelen. Jag hoppas tummen läker av sig själv men det kan ta tid.

Ha en fin helg själv goa du

kramar från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards