Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2017

Harley Davidson och BMW

Av Malin wiper - 29 juni 2017 08:00



  

Jag blev helt salig då jag såg denna läckra Harley Davidson i Köping för ett tag sen. Gillar färgkombinationen och den är ju superhäftig                             


  

Kolla bara in tanken, wow!



Harley Davidson Blues med Canned Heat. Det är ett amerikanskt blues- och boogierockband som bildades 1965. Från och med 2010 består gruppen av Dale Spalding (sång, gitarr, munspel), Adolfo "Fito" de la Parra (trummor), Larry Taylor (bas, slidegitarr). 1 mars 2015 inledde gruppen en turné för att fira sitt femtioårsjubileum. Källa wikipedia


  

Den bara stod där på en gata och lyste upp                    


 


Detta är en BMW R 1100 R från 1997 som stod utanför ett garage där vi bor. Den såg som ny ut och var otroligt välskött. Vi pratade med mannen som äger den och man kan inte tro att den är 18 år gammal. Han lägger ner jättemycket jobb på motorcykeln


 


Så snygg och välskött. Jag kände en kille när jag var ca 15-16 år som hade motorcykel och åkte på en crossbana. Jag fick då testa men på vanlig väg och det var jättekul. Sen har jag åkt motorcykel en gång till när jag bodde i Göteborg       


  

Nu har vi satt upp oss på ett garage till bilen istället för parkeringsplatsen. Fast parkeringen har vi kvar tills sista augusti. Vi fick ju problem med förra bilens framruta på grund av att den stått ute hela vintrarna. Till slut for listen bort så vi fick in vatten men då tejpade min man med en specialtape men det hjälpte inte. Det var detta som gjorde att vi fick fukt in i huvuddatorn har vi förstått nu och bilen dog. Vi skulle ha bytt ruta men det kostade 5000 kr och vi var tvungna att ha pengarna till flytten. Ett garage här kostar inte så mycket så det kan vi nog klara fast det kan ta tid att få ett garage. 

 

                                      

 

Nu på morgonen skall jag ringa Vårdcentralen för en akuttid gällande tummen. Kan inte bestämma när jag skall till gymmet innan detta är fixat. Det funkar inte just nu att beställa tid hos Vårdcentralen på Vårdkontakter. Enligt dom finns det ingen tid förrens en bit in i juli. Just nu är det så tryckande ute så jag tror det blir regn och ev åska. 

 

 

Ha en skön och behaglig dag kära läsare    

 


#Harley #Tanken #Canned #BMW #Garage

 
 
Annelie

Annelie

29 juni 2017 09:54

Harley är det enda märket som har riktigt snygga färger på sina hojar, som man alltså kan beställa.
BMW:en var riktigt välskött.

Ni kan ta byte av framruta på er försäkring, vi bytte vår eftersom vi hade en spricka som vart större och större, men den störde inte Göran´s sikt.

Hoppas att du fick en akuttid och att du får hjälp med din tumme.

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

29 juni 2017 12:20

Kul att man får välja färger när det gäller Harley och som du säger är dom extra snygga

BMW:n skötte han om som ett barn. Allt glänste trots att den var 18 år gammal. Nu har vi ju inte gamla bilen kvar där rutan var trasig men vi fick inte betalt för att byta ruta. Den bilen vi har nu har stått i garage vinter som sommar så den är helt intakt

Jag fick en akuttid 10.05 och det kan du läsa i nästa inlägg längst ner

Ha en jättefin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards