Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juni 2017

Borgåsunds småbåtshamn!

Av Malin wiper - 22 juni 2017 10:00



                                                     



 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Samma dag som vi var till Borgåsunds Hamncafé besökte vi även en liten småbåtshamn lite mer väster ut så här följer en bildsvit


  



  

Det kom lite regnskurar och mörka moln men det var så vackert ändå.                  



En trut ligger och häckar långt ut i vattnet  

 

 

 

 

Männen i mitt liv 


 


Snygg välskött båt på väg ut från hamnen                                         


   

En motorbåt som heter "Min" kul namn.


 


När jag går där och njuter så ser jag en segelbåt med namnet "Myrna" det kommer mig osökt att tänka på min fantastiska Tandhygenist jag hade i Skillingaryd. Hon heter Myrna. 

 

Jag har detta och några andra inlägg jag skrivit för några dagar sen som kommer in. Kan inte skriva några fler just nu för i går fick jag magbesvär som eskalerade så jag satt på toa rätt mycket. Efter förkylningen så har magen varit lite orolig. Nu har jag dessutom en blödning på tummens insida som gör att jag inte kan göra så mycket hemma heller. Så fort man blivit frisk så kommer nåt annat istället. Nu tar jag det lugnt och ser tiden an för vi har mycket som händer framför oss. Sköt om er och njut av sommaren 

 

 

#Borgåsunds #Regnskurar #Trut #Männen #Välskött #Motorbåt #Myrna

 
 
Bittan

Bittan

22 juni 2017 13:45

Hej! Jag vill önska dig en trevlig Midsommar! Du är välkommen in på min hemsida och läsa om vad jag ska göra i midsommar.
Jag brukar läsa din blogg varje dag och du skriver så bra och alltid har så vackra bilder.
Ha nu en bra Helg!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.

Malin wiper

22 juni 2017 17:45

Hej Bittan!

Vad roligt att du läser min blogg ;) vad glad jag blir. Kul att du gillar bilderna också. Då skall jag gå in och kolla hos dig och länka till din sida

Tack för att du tittade in och kommenterade

Ha en underbar Midsommarafton och helg

kram från Malin

 
Annelie

Annelie

28 juni 2017 08:51

Ja du Malin, njut av "sommaren"... önskar man kunde göra det mer. Men, nu är ju vädret som det är... kommer vi ens få någon speciell värme i år..??

Båtar, tänk det har aldrig varit något som lockat mig, Göran skulle vilja ha en snabb motorbåt, men det har jag sagt nej till.
För när det gäller fordon på sjön / havet,, så måste man ju ha samma intresse.
Fin bild på männen i ditt liv..

Kramar om en go vän..// Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

28 juni 2017 09:39

Det känns verkligen som det kommer att bli en lite kallare sommar där vädret växlar hela tiden. Fast man vet aldrig vad som händer i juli och augusti.

Jag har inte heller lockats av att köpa båt vill hellre ha husbil ;)

Min son är väldigt båtintressrad och det är för att hans pappa hade båt och dom åkte ut mycket.

Ja du den bilden blev verkligen bra på männen i mitt liv ;)

kramar till dig goa vän

från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards