Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 februari 2016

Kreativitet och mindfulness!

Av Malin wiper - 13 februari 2016 09:15



  

När jag hade "Tjejkväll" i onsdags så fick jag en scrapbooklåda av Helena och i den låg bland annat denna bok. Det är en målarbok för vuxna sin heter "Inspirerande mönster att färglägga". I går var vi in till Jönköping några ärenden och då passade jag på att kolla efter färgpennor så jag kunde börja färglägga i boken. Min bloggvän Annelie har hållit på med sånt ett tag och hon tipsade om att köpa såna på Claes Ohlson. Dom ligger i en trälåda och man får även en bok till pennorna. Den kostar 129 kr, tyvärr har dom inte fått hem detta set än så jag köpte en annan förpackning med färgpennor där. 


  

Så här ser färgpennorna ut som jag köpte och dom hittade jag på Claes Ohlsons barnavdelning, hoppas dom är lika bra som dom andra. Det är 50 st (ca 59 kr) och kommer från Sense. Såna här målarböcker skall vara bra för oss som är högvarvare, utbrända, fibromyalgi mm. När man färglägger så glömmer man allt annat och lever i nuet. I dag skall jag börja att färglägga lite och känna hur det känns. 

 

                    

 

 

Vi vaknade lite sent i dag och har fullt på agendan. Solen skiner, vi har pudersnö och minus 5 grader. Ha nu en skön lördag och helg kära bloggläsare. 

 

 

#Helena #Inspirerande #Claes #Annelie #Färgpennorna

 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

13 februari 2016 09:56

Jag hasplade ur mig en gång att det vore kul att prova på att måla. Då fick jag två tavlor att måla på och färg. Än har jag inte "vågat" mig på det men jag är sugen. Även på dessa målarböcker för vuxna som är så populära. Det ska jag önska mig när jag fyller år! Lycka till - jag tror det är väldigt lugnande och ger ro att måla! Ha en fin helg! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 februari 2016 10:08

Du som har skrivit böcker och diktar så fint kan säkert måla också. Jag höll på mycket förut och målade med pennor på fri hand, abstract och fick beröm för en del jag gjorde men sen rann det ut i sanden. Jag skall börja i dag och färglägga. Jag tror att vad man än håller på med som gör att man glömmer allt annat är lugnande.

Fast det är ju kul med variation

Ha en fin helg själv
kram

 
Annelie

Annelie

14 februari 2016 16:01

Jam jag tyckte dessa färgpennorna i trädlådan var ett jättebra första hands material, sen kan man ju köpa på sig dyrare om man vill det.
Finns ju i vilken prisklass som helst uppåt.

Kramen... <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 februari 2016 07:26

Dom jag köpte funkar inte fullt ut så jag skall kolla på vårt Claes Ohlson inne i Jönköping om dom kommit hem nu. Jag behöver inte ha nån dyr prisklass utan huvudsaken att dom funkar

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards