Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Tjejkvällen!

Av Malin wiper - 11 februari 2016 08:45

  

I går hade jag tjejkväll och det var jättetrevligt. Vi satt vid vardagsrumsbordet och åt. Vi har tre funktioner i rummet eftersom vi har ett rum mindre i denna lägenhet. Tur att vardagsrummet är så stort. Jag fotade inte så mycket för det är inte lätt på kvällen och kameran är begränsad så det skall bli kul med en systemkamera


 


Jag bjöd på en välkomst coctail i form av en cider rosé. Letade coctailpinnar i alla våra butiker men det fanns inga. Då fick jag ta det jag hade i form av små pinnar med bokstäver som man kan tända som ljus. Satt på blåbär och hallon och stack ner i glasen. Tyvärr glömde jag citronskivorna det hade blivit godare med några droppar citron i.

 
Först hade jag tänkt blanda ihop coctails själv men recepten var så invecklade så jag tog en Herrljunga Cider rosé med champagnekork som jag hade hemma sen förut     


  

Jag bjöd på Madam Ediths kycklinggratäng med grillad kyckling. Fast jag hade så många kycklingfiléer i frysen så jag stekte dom och sen strimlade. Annars skall det vara färdiggrillad kyckling. Till detta ekologisk pasta med blandade rotsaker. Tyvärr så tålde inte denna pastan att blandas med grönsaker så den blev lite stabbig. Jag har gjort så förut och det har blivit hur bra som helst men det har ju jäklats lite dom sista dagarna.      


 

Eftersom ugnen inte funkar att baka i längre så köpte jag en tårta hos Ritz Konditori och den var supergod. Med hallon och chokladtryffel i ett lager. Den tårtan kan jag verkligen rekommendera. Här har vi ätit lite så man ser den i genomskärning

 

   

Så här ser den ut i sin helhet, så snygg                  


  

Sen satt vi oss i soffdelen och pratade och myste. Jag hade en liten gissningstävling med två priser. A-G vann första pris och Helena andra pris. Ni kommer även att få gissa på den saken så jag lägger ut den så fort jag hinner.

 

          


        

Jag fick en jättefin blomma av A-G som lyste med stora rosa, lila blommor..  


  

Helena håller på med scrapbooking så hon hade gjort en fantastisk låda till mig som var dekorerad så fint. Hon använder sig av massor med saker såsom gamla bokblad, noter och annat. den skall jag ha på ett ställe där den syns och lägga nåt i lådan.   


         


Här ser man hur det ser ut inuti lådan och ovanpå. Visdomsord och utsmyckningar. I lådan låg servetter och en bok som har mönster man färglägger. Såna böcker har blivit väldigt populära för oss högvarvarvare, utbrända mm. Det ger en lugnande inverkan när man färlägger, så man glömmer allt annat 

 

Vi har saker på agendan så jag hinner inte blogga så mycket i dag. Gymmet är flyttat tills i morgon istället för i dag. Ha nu en skön torsdag kära bloggläsare. Kram från Malin



 #Tjejkväll #Coctail #Edith #Kycklinggratäng #Tårta #Ritz #Soffdelen #Gissningstävling #Blomma #Låda

 
 
Annelie

Annelie

11 februari 2016 14:39

Vilket mysigt vardagsrum ni har,,, önskar vi också skulle kunna ha ett matsalsbord. Så roligt att få duka finare någon gång.

Maten du serverade såg jättegod ut.. kvittar ju att pastan med grönsakerna vart lite stabbigare, huvudsaken smaken var god.
Jisses, så god tårtan såg ut att vara.

Ååå,, dessa målarböcker är en dröm att sätta sig med, tiden bara rinner iväg.
Jag måste antagligen ställa mobilen på larm eller äggklockan, för det är lätt att tiden rusar iväg när man blir sittandes, och det orkar varken min nacke eller axlar.

Ha nu en jättefin fortsättning på din dag..

Varma kramar till dig vännen.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 februari 2016 17:41

Nu är vi hemma igen efter en utflykt till härliga vänner som vi inte träffat på länge. Vi har gjort så gott vi kunnat med vardagsrummet för att få plats med allt. Kul att du tycker det är mysigt.

Maten var jättegod och det gjorde inte så mycket med pastan men var synd ändå. Tårtan var en höjdare.

Jag längtar efter att få måla i böckerna men jag skall först köpa målarpennor. Förstår att man kan bli sittande och det skall ju vara lugnande

Ha nu en fin kväll goa du

kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

11 februari 2016 15:51

Så mysigt med tjejkväll! Du ser ut att ha det hemtrevligt, tycker jag.

Tårtan är så vacker och ser verkligen god ut. Scrapbooking skulle jag vilja prova själv någon gång. De vackra målarböckerna för vuxna tycker jag är en jättefin idé som man har kommit på. Jag tror att jag ska köpa en sån till mig själv. De har flera att välja på hos ICA Maxi och också hos Panduro, har jag sett.

Idag är det grått och slaskväder hos mig. Det var uppiggande att kika runt i din blogg nu. :)

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

11 februari 2016 17:43

Det var jättemysigt, kul att du tycker det ser mysigt ut. Tårtan var en höjdare. Jag har hållit på med scrapbooking i många år men det hette inte så då utan "Collage" och man köpte inte allt utan tog det man hade. Fast Helena gör sitt själv för hon är så konstnärlig.

Jag har tänkt länge köpa en sån bok, men nu behövde jag inte ;)

Det är grått här också men det kom lite nysnö. Tack för dina snälla ord

Ha en skön kväll
Stor kram

 
Skrivmoster

Skrivmoster

11 februari 2016 16:45

Så fint och mysigt ni ser ut att ha haft det! Och mysigt har vi också haft det med er idag. Det var verkligen roligt att få träffas - äntligen!! Länge sen sist ...

Tack och välkomna tillbaka när helst ni vill! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 februari 2016 17:45

Vi hade jättemysigt och det hade vi också i dag hos er. Ni är så trevliga och lätta att prata med, det bara flyter på. Ni är jättefina

Nu får det inte gå så lång tid mellan gångerna

Tack snälla ni båda

Ha en fin kväll
kram

 
Annelie

Annelie

11 februari 2016 17:52

Jag kan rekommendera färgpennorna de har på Clas Ohlson, de ligger på leksaksavdelningen där. I ett träd skrin för 129;- (tror jag det är).
Bra 1:a handsval när man vill se om det verkligen är något för en. Sen finns det ju pennor som är svindyra.
Bara ett råd.

Ha en jättehärlig kväll...// Kram

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 februari 2016 20:21

Vilket sammanträffande för jag hade tänkt fråga dig om detta med färgpennor. Tack snälla du för att du tipsade om detta. Nästa gång vi är i storstan skall jag besöka Claes Ohlson

Gulliga du

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards