Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Malin wiper - 11 mars 2015 17:15

  

Min man och jag åkte ut en tur på motorvägen för att kolla in det nya konstverket som dom satt upp, dom heter konstverk "På väg". Jag fick inga bra bilder från bilen så vi tänkte sen åka på den gamla vägen och sen gå 500 meter in i skogen för att få bra bilder men jag tappade orken helt av denna förkylning. Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se en bättre bild på konstverken. Det känns lite sience ficktion

 

   

Jag trodde dom tre konstverken skulle vara högre och placerade på nåt bättre ställe så man uppmärksammade dom direkt. Man får lite rymdenkänsla-alien av dessa skulpturer, min son skulle gilla dom för han har vurmat för rymden sen han var barn och har nog läst allt i ämnet, även om UFO. Han hade gärna velat bli astronaut. Han och hans pappa hade en planerad resa till USA för att se en uppskjutning men hans pappa blev ju sjuk och avled så det gick om intet. 


         

ppdrag Konst Oskarsson Nordström AB


 konstverken "På väg"  har invigning i morgon 18.30 Konstverket är skapat av Thomas Nordström och Annika Oskarsson. Klicka här för att läsa hur man tar sig dit med en busstur som skall gå speciellt för detta ändamål

 

 

Klicka här för att komma in på Thomas Nordströms hemsida för att se vad han mer har skapat

 

 

Klicka här för att komma in på Annika Oskarssons hemsida för att se vad hon skapat förut

 

 

   

 

 

 

 

 

#Väg #Konstverk #Thomas #Annika #Rymdenkänsla

Av Malin wiper - 11 mars 2015 12:00

 

Borges Guitars Buddy Miller


Buddy Miller med wilde river to cross. Jag fick upp ögonen för honom när jag skrev om Emmylou Harris. Han föddes 1952 i Fairborn, Ohio och är en countrysångare, låtskrivare, musiker, artist och producent. Han bor för närvarande i Nashville, Tennessee. Miller är gift med och har spelat in med singer-songwriter Julie Miller

 


Klicka här för att komma in på Buddy Miller facebook  


Här hör ni Buddy Miller och hans fru Julie Miller framföra låten Broken things. Klicka här för att komma in på parets facebook 

 

 

Julie Miller 

 

Hans  fru Julie Miller   har en härlig personlig röst som tilltalar. Hon föddes 1956 i Waxahachie, Texas och är en låtskrivare, sångerska och artist. För närvarande bor hon i Nashville, Tenneesee. Hon gifte sig med Buddy Miller 1981. De sjunger och spelar på varandras soloprojekt och har spelat in en duett på albumet High Tone Records

 

Buddy and his wife Julie Miller 


I morse var jag iväg till Vårdcentralen för att ta första provet efter sköldkörtelop. Jag frågade om denna förkylning kan påverka provet och det kan det tydligen för stressnivån går upp. Jag skall ta ett till i april och då hoppas jag att jag inte fått nån förkylning igen för man känner sig aldrig säker numera. Man skulle sitta i väntrummet minst 15 minuter innan provtagning och till min förvåning så hostade jag inte en enda gång och det känns helt underbart. Då är kanske denna virus på väg bort men jag känner mig så medtagen av allt så det kommer att bli många turer ut i naturen framöver för att få avslappning och njuta av våren, för då kan kraften komma tillbaka. Har man inte hälsan så har man ingenting känns det som.  

 

     

Svenska ordspråk vet i sjutton det 

 

   

Jag höll på att bli galen en dag av att vara inomhus så min man tog med mig ut på en tur runt om i samhället och då såg vi denna vackra häst som stod och tittade ut över vägen.

 


Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om att årets "Farmen" som ligger en bit från Skillingaryd som ligger en mil från Vaggeryd 

  

 

 

#Buddy #Julie #Vårdcentralen #Häst

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards