Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Buddy Miller & Julie Miller...

Av Malin wiper - 11 mars 2015 12:00

 

Borges Guitars Buddy Miller


Buddy Miller med wilde river to cross. Jag fick upp ögonen för honom när jag skrev om Emmylou Harris. Han föddes 1952 i Fairborn, Ohio och är en countrysångare, låtskrivare, musiker, artist och producent. Han bor för närvarande i Nashville, Tennessee. Miller är gift med och har spelat in med singer-songwriter Julie Miller

 


Klicka här för att komma in på Buddy Miller facebook  


Här hör ni Buddy Miller och hans fru Julie Miller framföra låten Broken things. Klicka här för att komma in på parets facebook 

 

 

Julie Miller 

 

Hans  fru Julie Miller   har en härlig personlig röst som tilltalar. Hon föddes 1956 i Waxahachie, Texas och är en låtskrivare, sångerska och artist. För närvarande bor hon i Nashville, Tenneesee. Hon gifte sig med Buddy Miller 1981. De sjunger och spelar på varandras soloprojekt och har spelat in en duett på albumet High Tone Records

 

Buddy and his wife Julie Miller 


I morse var jag iväg till Vårdcentralen för att ta första provet efter sköldkörtelop. Jag frågade om denna förkylning kan påverka provet och det kan det tydligen för stressnivån går upp. Jag skall ta ett till i april och då hoppas jag att jag inte fått nån förkylning igen för man känner sig aldrig säker numera. Man skulle sitta i väntrummet minst 15 minuter innan provtagning och till min förvåning så hostade jag inte en enda gång och det känns helt underbart. Då är kanske denna virus på väg bort men jag känner mig så medtagen av allt så det kommer att bli många turer ut i naturen framöver för att få avslappning och njuta av våren, för då kan kraften komma tillbaka. Har man inte hälsan så har man ingenting känns det som.  

 

     

Svenska ordspråk vet i sjutton det 

 

   

Jag höll på att bli galen en dag av att vara inomhus så min man tog med mig ut på en tur runt om i samhället och då såg vi denna vackra häst som stod och tittade ut över vägen.

 


Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om att årets "Farmen" som ligger en bit från Skillingaryd som ligger en mil från Vaggeryd 

  

 

 

#Buddy #Julie #Vårdcentralen #Häst

 
 
Annelie

Annelie

11 mars 2015 16:07

Det är som du säger vännen,,, man kan bli knäpp för mindre när man bara är inne, till slut känns det ju som väggarna hänger över en... :o((
Men, ibland har jag såå ont så jag orkar inte gå ut, för jag orkar ju inte ens sitta då..
Bara att försöka gilla läget, även om det är ruggit svårt ibland.

PS. Vi köpte filmerna för det priset som jag skrev om igår,, alltså 10;- / st,, eftersom de har varit uthyrda förut.
Men, mig gör det inget om det är en begagnad film, när de är så billiga.

Ha det så bra som du kan ha det vännen och Tack för dina kommentarer, alltid lika roligt att läsa de.

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

11 mars 2015 16:50

Precis så är det kära du och man blir både frustrerad och uttråkad men vad gör man?. Jag skulle också ha köpt filmerna som var så billiga och inte gör det nåt att dom varit uthyrda.

Stackare som har så ont, ingen höjdare och jag hoppas du snart får hjälp och blir bättre igen.

Det är roligt att läsa dina också, tack goa du

Ha det bra
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

11 mars 2015 16:29

Bara en liten krya-på-dig-hälsning från mig.

Ta väl hand om dig, Malin.

Musik är bra att lyssna på när man är krasslig, tycker jag.

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

11 mars 2015 16:51

Tack snälla du. Detta är tydligen en seg sort som går nu men jag är i alla fall bättre än förut och orkar blogga lite än om jag tar i för mycket som vanligt ;)

Jag brukar också lyssna mer på musik när jag är sjuk för som du säger så mår man lite bättre då

Ha en skön kväll
kramar

 
helga

helga

11 mars 2015 16:51

Jag har ju inte kunnat läsa så mkt de senaste dagarna pga modemet men idag fick vi igång allt igen men det var strul innan idag.

Du har haft det jobbigt läser jag med virus också efter operationen. Skönt att svullnaden går ner nu iaf.

Vår dotter mår toppen nu och rösten är normal igen. Tån som hon opererade i slutet av feb är också mkt bättre nu.

Kram kram från snurriga Helga

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 mars 2015 16:54

Vad härligt att allt är igång igen, man blir så ställd när det krånglar. Ja du det har varit en lång tid av jobbiga saker men det går väl över så småningom. Jag är hes av förkylningen så jag vet inte hur jag låter frisk nu ;)

Vad härligt att dotterns röst är normal igen för det kan ju ske saker när hela körteln tas bort.Härligt att det tån också blivit bättre. Jätteglädjande.

Ha en skön kväll goa Helga
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards