Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Malin wiper - 3 mars 2015 07:30


  

I lördags var vi även inne på Frejas Bod Second hand. Jag köpte denna flaska för endast 10 kr. Nu är det inne med flaskor och burkar att ha blommor eller annat i så ibland kan man få tag på second hand också.


  

I går köpte jag några blomsterkvistar på Acleja Blomsterhandel för att sätta i flaskan och det blev jättebra


  

Jag passade då på att fylla denna lilla vas också men den har jag köpt hos Acleja för nåt år sedan. Dom finns fortfarande och den känns lite "kemisal" gillar den till tusen


  

På Frejas bod hittade jag även två helt nya kuddfodral för endast 5 kr/st. Det är det brunoranga till vänster, det jag hade på kudden förut var från "Indiska" men var rätt slitet så det blev kasserat

 

En ung Paul Anka med låten Put Your head on my Shoulder 


  

Det andra är gult och syns här till höger. Jag skall så småningom byta ut alla men nu fick jag bort dom värsta. När jag byter alla fodral sen så skall jag ha lite mer dämpat men ändå nåt som syns. 

 

Så här kan man klä en kudde utan att sy ett enda stygn...    


  

Dom enfärgade dämpade ner lite mot dom andra som är rätt färgmättade


  

Såg ett par silvriga örhängen i form av fjärilar som jag också köpte, dom kostade 25 kr


  

Den vackra stora buketten jag fick av våra vänner står sig fint och tulpanerna håller på att slå ut. Jag skall knipsa av stammarna och byta vatten. Ett knep som jag har lärt mig av min mamma är: När tulpaner börjar sloka så kan man lägga i några sockerbitar, efter ett tag så reser dom sig igen och det har aldrig slagit fel.

 

 

I går kväll bröt förkylningen ut och jag måste ringa Vårdcentralen för det står i papperen att man skall så göra om man blir förkyld efter operationen. Fattar inte hur jag kan ha sån otur just nu, både rygg och detta. Jag som varit förkyld två gånger redan sen i höstas. Jag har nu förhöjd feber, hosta och snuva. Tror inte jag orkar komma ut nåt mer på bloggen i dag så jag önskar er en fin dag.

 

 

 



#Freja #Flaska #Kuddfodral #Örhängen #Buketten #Fjärilar #Paul

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards