Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Konditori Drömtårtan i Jönköping!

Av Malin wiper - 3 november 2014 19:00



  

När jag följde med min man in till Jönköping för ett tag sen så fikade vi på Konditori Drömtårtan.  

 

Klicka här för att se vad jag skrev om dom sist

 

 


Två glada trevliga tjejer. Hon till vänster Josefin som driver Konditoriet tillsammans sin man och hon till höger arbetar där. Klicka här för att se vad Jönköpingsnyheter skriver om Konditoriet. Dom bakar allt från grunden. Dom var så rosa och fina 

 

  

bild min son skickat på en läcker plåtburk


  

Min man tog en nötkongress som han sa var helt underbart god. Vi unnade oss detta som en sista njutning för nu är det totalstopp på både sötsaker och alldeles för många smörgåsar/dag. Nu har vi skött oss några dagar och inte ätit en enda smörgås utan vi har tagit till mitt gamla knep med en halverad banan med pålägg av ex: keso, tomat, skinka, avokado, päron mm. Det håller sockersuget borta och man klarar sig fram till lunch. Vi äter dessa till kaffet och sist jag gjorde så gick jag ner flera kilo på kort tid för sötsuget försvann och jag åt mindre. Dom gånger vi går ut så skall vi dela på en smörgås eller ta en liten slät kaka, det går även med Gi platta som ären tunn mörk 70%:ig choklad med lite nötter på.

  

Som en sista njutning tog jag en bakelse med marsipan med gott innehåll. Får man en sån här med hög kvalitet så blir det inte lika sött utan helt lagomt och man får i sig hela. Marsipanen var otroooligt god och såg lite ut som ett spöke med vågiga kanter. Egentligen är det inte så ofta vi tar sötsaker ute utan vi har ätit smörgås men det ger mig också sockersug så jag vill alltid ha mer.


Monica Törnell med "Vita om hösten" jättefin lågmäld låt och hon har en sån fin röst. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att komma in på en sida och se bilder när hon uppträder i Lysekil                 

 

 

 

 

    

 

  

Kolla in vilken häftig och färgstark tårta  


  

Dom hade ytterligare en men den hade en annan botten, lite mousse



Det blev hela tre inlägg i dag för jag har några på hög och måste få ut dom. En del har jag fått skrota för det blir lite för mycket. Hoppas ni får en fin och behaglig kväll 



#Drömtårtan #Marsipan #Nötkongress #Monica

 
 
Hebbe

Hebbe

4 november 2014 08:29

Mors..Ja jag tänkte oxå på samma Sverker..
Rackarns vilka fina godsaksbilder..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

4 november 2014 08:41

Han är ju lite speciell och bra. Ja du dom har massor av gott så tandvattnet rinner ;)

 
Hebbe

Hebbe

4 november 2014 08:31

Mors,,Ja det smakade bra,julmusten kunde bara anas,,nästa gång ska jag prova med Coca Cola,,tror jag ger mer smak..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

4 november 2014 08:40

Den skall ju bara anas så det blev jättebra förstår jag. Coca Cola ger nog bra smak också

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

4 november 2014 15:33

Att det ska vara SÅ svårt att låta bli det söta.. :-/
Idag nr Göran hade varit och handlat så hade han köpt med päronbiskvi till mig.. :-P
UTAN att jag bad om det.. *fniss*

Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 november 2014 18:38

Det är inte lätt men nu efter några dagar så är sötsuget dämpat. Jag tar Gi platta som är 70%:ig ren choklad med nötter på när jag går ut eller en liten sockerfri kaka. Bara man äter ibland

Det lät gott med päronbiskvi ;)

Han är väl för go din man

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards