Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Nordstan i Göteborg och Strömmensbergs sjukhem....

Av Malin wiper - 3 november 2014 14:00





Jag frågade min bloggläsare Lena om dom fortfarande hade en hög snygg julgran i Nordstan över jularna. Då skickade hon detta klipp och jag blev naturligtvis nostalgisk...  . Jag har för mig att den stod lite längre in men jag kan ha fel för jag flyttade ju från Göteborg 1989 så mycket har hänt sen dess och det är utbyggt åt flera håll. Jag bodde där från 1975-1980, 1985-1989. Jag trivdes jättebra där dom åren jag hade mitt hem där. Liseberg var hälften så stort så mycket är förändrat. Jag har varit dit ett antal gånger sen dess för en del av familjen bodde där ända tills för drygt 14 år sedan. Sist jag var dit var nog när min man och jag fick ta över hotellrum från syrran och svågern för dom blev sjuka och kunde inte åka. Har för mig att det var 2006 men är inte säker. Det var så kul att komma tillbaka och vi bodde i anslutning till nordstan på Hotell Europa som numera är Scandic hotel.

 

 

 

     

 

 

 

Hotell Robinson

 

 

 

Vi var dit ytterligare en gång och då bodde vi på ett litet hotell på andra sidan ån från Nordstan det hette Hotell Robinson. Klicka här för att komma in på den sidan. När vi kunde arbeta heltid båda två så var vi mycket ute och reste och bodde på hotell och roade oss.

 

 



Första gången jag var till Nordstan så träffade jag på Lasse Kronér med vänner som var gatumusikanter på den tiden när dom inte gick i skolan. Det var alltid massor av folk samlade runt dom och jag förstod nästan då att han skulle bli känd så småningom för han och dom andra var helt suveräna och även roliga. KändisGasten kände jag inte till men det är ett spökhotell på Liseberg Klicka här för att komma in på dess hemsida

 

 

 

 

Klicka här för att läsa i GT

 

 

Klicka här att se ett klipp från Hotell Gasten

 

 

 

 

Ghost lantern

 

 

Vi har bara regn hos oss, fast jag blir piggare i sånt väder för luften känns så ren då. Vi har inte fått gjort det vi skulle i helgen men i dag på eftermiddagen så river vi ut allt i hallen där min man skall tapetsera. Vi måste få detta gjort nu så hallen ser bättre ut. Sen går det snabbt för det blir ett lätt underarbete. Den inre hallen som är lite fyrkantig behöver inte tapeseras för där ser det bra ut men innerdörren från ytterdörren måste målas och även garderoberna i hallen som är mer gula än vita. Varm hälsning till er som läser min blogg  Sköt om er

 

 

 

 

 

#Nordstan #Julgran #Strömmensberg #Göteborg #Robinson #Gasten #Kroner 

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

3 november 2014 16:55

Göteborg drömde jag om att bo i när jag var i 20-årsåldern. Fast sedan hamnade jag i Jönköping i stället och jag trivs bra här också. Även om det är något alldeles särskilt med Göteborg för mig fortfarande.

Grått och regnigt omväxlande med sol ibland är vädret hos mig. Ovanligt varmt. Det blommar somrigt fortfarande i vårt inglasade uterum.

Lycka till med det som ska fixas hemma hos er! Jag gillar att tapetsera och måla, det brukar jag bli glad av. :)

Kram
Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

3 november 2014 18:03

Jag flyttade dit när jag var 25 år och då är det ju som roligast ;) Jönköping var roligare förut innan det blev så exploaterat precis som Göteborg

Vi har haft samma väder och ovanligt varmt för årstiden.

Tack snälla du vi skall ta en sak i sänder

Min man blir glad av det också

Ha en fin kväll
kram

 
Inger Rozén

Inger Rozén

3 november 2014 21:04

Hej!
Så gott allt såg ut.Varför måste man vara försiktig med socker är orättvist.För min del kan jag avstå men inte mackor.Kram.Inger

http://Chintohs.blogspot.se

Malin wiper

3 november 2014 21:31

Jag har 20 kg övervikt från att ha varit smal hela livet. Nu vill jag bara komma ner i normalvikt.

Min man är diabetiker så han får vara försiktig.

Ha en fin kväll
kram

 
Liten Uggla

Liten Uggla

4 november 2014 11:45

Jobbade du på Strömmensbergs sjukhem? Var bodde du? I övermorgon skall jag in till stan, det blir en heldag på stan som börjar på Ellen skola, det är dags för utvecklingssamtal. Skolan ligger på Kronhusgatan alldeles nära Nordstan. Efter det blir det en sväng i butikerna i Nordstan. Antar att man redan fått fram julpyntet i hela shoppingcentret.... Sen blir det en träff på Centralen med en gammal arbetskamrat, vi jobbade på Centralen i slutet på 80-talet. Och på sen eftermiddag tar jag och Emma, som ju också går i skola inne i stan fast på Skånegatan, spårvagnen upp till Redbergsplatsen för att gå på en väninnans vernissage :-) En heldag i Göteborg :-)
Ni får snart komma till Götet så vi kan ses! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 november 2014 18:36

Jag jobbade på Strömmensberg när dom öppnade men bara ca 1,5 år har jag för mig. Jag bodde då i Angered Hjällbo. Det var första stället jag bodde på i Göteborg. Vad centralt din dotters skola ligger. Förstår att det är julpynt överallt nu i storstan ;)

Vad kul att du träffat en arbetskamrat för att gå ut och ha mysigt. Vad roligt sen att gå på venissage. Hoppas du haft det toppen

Jag kan inte åka nånstans nu för jag väntar på operation. Så småningom så skall vi försöka ta oss till Götet

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards