Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Malin wiper - 31 oktober 2014 18:00


  

När jag följde med min man i dag till Jönköping för han hade ett ärende så åkte vi förbi Nostalgimacken i Moliden och då såg vi att dom fått dit en gammal betalautomat. Kul att det utvecklar sig hela tiden 

 

Klicka här för att komma in på Stig Anderssons facebook. Det är han som sköter om macken.   

 

  

Här ser ni min man som poserar så glatt och bensinautomaten ser ni till höger

 

  

Jag försökte posera lite också bredvid bensinautomaten, men jag blir alltid så stel...  


  

Det är en Armatick Bensinautomat. Har letat efter uppgifter på google men inte hittat nåt

 

  

Vi fick för oss att spexa lite genom att stoppa in en sedel och det enda jag hade var en 20:a...     


  

Alltid snygg och pyntat i däckinstallationen. Klicka här för att läsa på en sida om Nostalgimacken i Mörarp som är till salu 

 

Lite nostalgi


  

Fotade även den fina Opel-lastbilen som står i olika positioner när man åker förbi


  

Efter det lilla mackbesöket så åkte vi iväg igen 



#Nostalgimack #Bensinautomat #Opel #Däckinstallationen   

Av Malin wiper - 31 oktober 2014 13:15

  

Min man hade hjälpt sin fd arbetskamrat Jennie med hennes dator när den krånglade och för det fick han detta fina vin som heter Brochet Facile Sauvignon Blanc. Vinet hade hon satt i en jättetjusig vinpåse och skrivit ett sånt fint kort. Hon är en sån gullig och fin tjej...  Klicka här för att se vilket bra omdöme vinet fått, det är även ekologiskt


Klicka här för att komma in på Systembolagets sida och läsa lite om vinet som har nr 2267

 

Suveräna Ella Fitzgerald med så passande låten Days of wine and roses. Ella Fitzgerald dog 1996 och bodde då i Beverly Hills, Los Angeles, Kalifornien. Hon blev 79 år gammal. Hon gick under hedersbenämningen The First Lady of Jazz.  Klicka här för att komma in på hennes facebook 

 

 

#Brochet #Vin #Jennie #Ella

Av Malin wiper - 31 oktober 2014 08:15

   


  

Min man åkte ner till Ritz och deras "Afternoon Tea" men jag orkade inte så han skulle ta lite foton och fika. Det var inte så mycket folk där då för klockan var bara 16.00 och dom höll på till 19.00         


Min man sa att dom gjort så fint på ett litet bord där man kunde plocka med sig pålägg till sconsen som man sen fick sig serverat. Det är vanlig ost, philadelphia, lemon curd, marmelad och sylt.       


  

Han passade på att fota lite bakelser också så här inför Hallooween

 

  

Spöklikt....   


  

  

Efter att han varit borta bara 15 minuter så hör jag nyckeln i låset och det var min man, är du hemma redan säger jag då. Han sa att han inte tyckte det var nåt roligt när inte jag var med så han hade köpt med sig scones och allt pålägg...  Vilken underbar man...    


  

Jag gick upp från sängen och han hade dukat så fint och vi satt där och njöt av te och scones en lång stund. Tyvärr glömde jag blixten så bilderna var svåra att få till. Jag glömmer rätt mycket nu och tappar ord och det ingår tydligen i denna diagnos jag fått

 

  

Här ser ni påläggen som var supergoda och Lemon curden var helt underbar


  

Synd att jag missyckades med att fota sconsen i sin helhet för dom var superfina och otroligt goda. Dom är duktiga på Ritz 

 

  

Naturligtvis drack vi i tekopparna vi fått av våra vänner A-G och L-G. Vi gillar dom så mycket så vi har både druckit kaffe och te i dom, plus att vi ätit kvarg ur dom också...  

 

Soft härlig version av Tea for two med Pink Martini i duett med Jimmy Scott & China Forbes. Sån musik passar till "Afternoon Tea" 


Jimmy Scott

 

Jimmy Scott dog 12 juni 2014 i en ålder av 88 år och han var aktiv ända in i det sista. Han var en amerikansk jazzångare känd för sin ovanligt höga contralalto röst och hans känslighet på ballader och kärlekssånger 

 

 

Så här ser tapetserarbordet ut hopfällt.

 

 

I dag skall vi plocka bort allt i hallen för min man skall börja tapetsera. Vi har ju fått låna ett bra tapetserarbord av ordföranden i Museiföreningen...  Vi skulle ha gjort det för länge sen men orken infann sig aldrig. Jag sitter och gruvar mig för en stor disk, man skall alltid diska på kvällen för då blir man positivare. Det skall bli sol i dag och jag skall ta mig en promenad. Det känns som jag sovit lite bättre i natt för jag vaknade inte så trött som vanligt. Ha nu en fin dag kära bloggläsare och sköt om er... 




#Afternoon #Scones #Ritz #Lemon curd #Ritz #Pink #Jimmy #China #Tapetserarbord

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards