Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Malin wiper - 1 oktober 2014 13:30

  

I morse då jag stod och diskade så ringde telefonen som nu fungerar igen. Det var min väninna A-G som frågade om vi skulle ta en promenad. Det började arbeta i min hjärna för jag har sån dålig ork men hon frågar på ett sånt fint och omtänksamt  sätt, hon dömer mig inte för att jag är dålig och inte  är så aktiv just nu. Jag sa till henne att jag skulle tänka på det en stund men till slut så gjorde jag mig iordning och ringde henne och vi bestämde att träffas vid Folkets Hus. Vi bor inte så långt ifrån varandra numera. 

 

För att aktivera mig så använder jag mig av sånt jag lärt mig när jag blev utbränd för 10 år sedan. Jag skriver upp allt jag gör på dagarna, allt från att diska bädda, laga mat mm. I går fick jag ihop 12 punkter och kände mig så nöjd på kvällen.  


  

Det var så vackert när solen sken på smidesstaket och träd längs vägen

 

  

Nere på torget så hade löven börjat falla, det var så färggrannt

 

  

Jag glömde fota när vi fikade på Ritz Konditori men fick med dessa godsaker som jag inte sett där förut. Eftersom jag dragit ner på mjukt bröd och nästan inte äter några smörgåsar nu för att försöka gå ner i vikt så köpte jag ett hårdbrödspaket som var bakat där och tog ut en skiva som dom fick lägga en ostbit på utan smör. Jag har tröstätit under en tid men nu har jag kommit på rätt köl igen. A-G tipsade mig om att äta kvarg med färska frukter i till mellanmål så nu har jag köpt en bunke för att testa. Vi har massor bär i frysen som man kan använda sig av. 

 

 


  

Åsa som driver stället har en bror som är konstnär och heter Mattias Bokinge och nu har han skapat vykort som har motiv från småland och Vaggeryd. Jag har letat efter såna vykort för att skicka till folk men inte hittat så det var jättebra men jag glömde köpa när  vi var där men köper nästa gång 


  

Sen gick A-G och jag in på Selmas Kläder som har modevisning 22 oktober 18.30


Jag köpte ett nattlinne i turkos färg sist jag var dit. Nu köpte jag ett röd/orange av samma sort. Det kostar 199 kr och är av märket Triumph som är en bra kvalitet. Köpte även BH och strumpor, dom har massor av snyggt där men jag är för svullen på magen nu så jag känner ingen lust att prova kläder. Har samlat på mig vatten av allt jag vräkt i mig på sista tiden men nu är jag på banan ingen.

  

Vi gick ner till Ingelund där jag ofta var och promenerade när vi bodde på Storgatan men nu är det för långt dit.                          


  

Fortsätter man på gångvägen så har dom byggt hyresrätter där det förut bara var en stor äng . I december så är husen helt klara för inflyttning berättade A-G. Bostadsbolaget är VSBo


  

  

Här har jag vinkat adjö till A-G och går på gångvägen hem igen


  

Nu är snart det andra höghuset klart för inflyttning, det ligger en bit bort från vårt hus men man ser det från vårt köks och sovrumsfönster. Där fanns en folkets park långt tillbaka i tiden. Nu är det som sagt två höghus och flera villor där. Jag fattar inte hur det har kunnat få plats på den lilla gräsängen som var där förut. Jag skall gå dit och fota en dag för nu har dom en väg mellan husen också. Jag tycker att dom istället för att bygga hus där kunde anlagt en liten fin park med bänkar och fina blomsterplanteringar, plus en scen med lite underhållning vid vissa tillfällen. Det har blivit lite stelt och tillrättalagt i dom flesta samhällen numera och ingen plats för nåt annorlunda.

 

  

 

I dag har jag en rätt bra dag och har fått sova lite bättre därför lägger jag in detta inlägg. Ha en skön dag i höstsolen...  

 



#Ritz #Selmas #Ingelund #Höghus    



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards