Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Malin wiper - 24 oktober 2014 18:30



  

Nu är Konsumhuset rivet och här ser man när det sista revs. Det känns lite overkligt för mycket har hänt på dom 14 år vi bott i samhället. Förut hade vi en bokhandel, spelbutik, inredningsbutik som även hade garner och tyg mm och lite butiker som sen byttes ut mot andra. 


  

Taket hänger ner och dom har satt en kontainer för att inte fallet skall bli så hårt. Det var lite spännande att stå där och bli en del av detta.


Till slut blir öppningen så stor så en byggarbetare kan ta sig igenom 


  

Sen är gamla Konsumhuset borta för evigt. Både Swebankhuset och Konsumhuset var inga snygga gamla pärlor till hus, men dom hade stått där ett tag men före det berättade min man att det stått ett hus där förut som hette "Bellevue" och en ladugård, det var tydligen ett riktigt fint hus.    

 


  

En dörrliknande öppning blev det i huset bredvid Konsumhuset. Där ligger Din Frisör och aoptik


  

Från sidan


  

Mittemot mot ICA så arbetades det också med nåt i marken. Antar att det var några ledningar som skulle fixas 

 

Här ser man rivningen av huset som stod bakom Swebank där nu ett 6-våningshus växer upp. Det är detta vita hus som det fanns en inredningsbutik i när vi flyttade till Vaggeryd för drygt 14 år sedan.


  

Cyklar hittar man lite varstans antingen fastkedjade eller liggande


  

Här har cykeln rasat ner och bakom några skopor och min man som ropar på mig från bilen 

 

Jag har tyvärr lite svårt att blogga just nu för jag är så genomtrött och orkeslös. Jag har ingen snuva längre men jag får hostattacker och värre när jag pratar för mycket. Klarar inte av att åka bort utan håller mig i närområdet. Jag har även problem med sömnen så jag vaknar trött.

 

Hoppas ni har en fin helg att se fram emot kära läsare... 

 

 

Diskodängan I will survive på ett roligt och annorlunda vis med Igudesman & Joo 


#Konsum #ICA #Skopan #Will #Igudesman #Joo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards