Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Malin wiper - 27 oktober 2012 17:00

Blue feat Elton John med "Sorry Seems to be the hardest word". Blue är en musikgrupp från Storbritannien, bestående av Lee Ryan, Duncan James, Anthony Costa och Simon Webbe. Klicka här för att läsa mer om gruppen


Klicka här för att komma in på Elton Johns hemsida


  

Här kommer samma låt i en  version med Ray Charles och Elton John


Klicka här för att komma in på Ray Charles hemsida


Av Malin wiper - 27 oktober 2012 13:00




En låt med Amanda Jenssen som heter "Illusionist" som jag hörde på Skavland i går som för övrigt var ett toppenprogram. Hon är jättebra och den var ännu bättre live. Klicka här för att komma in på hennes hemsida


 


   



 


    


Musiktiteln får mig att tänka på filmen "Illusionisten" som var en magiskt bra film. Jag har den själv och ser om den lite då och då. Klicka här för att läsa om filmen på MovieZine där filmen fått 4 Z. Edward Norton och Jessica Biel spelar huvudrollen och dom gör det jättebra

Av Malin wiper - 27 oktober 2012 08:00

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

Jag såg en gripande dokumentär "Neurosedynbarnen fyller 50 år" i torsdags. Klicka här för att komma in på SVT play och se  dokumentären. Klicka här för att komma in på en sida för att läsa

om detta.


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på ett av barnen som var med i dokumentären



En av männen som var med i dokumentären medverkar i detta klipp. Dom pratar där om den nya skandalen "Narkolepsi" som drabbat många barn sen svininfluensavaccineringen


  

I dag åker vi till min mamma som inte mår så bra just nu. Personalen har fått flyttat ut hennes säng från sovrummet till vardagsrummet för hon vägrar att gå upp och så fort hon får ner fötterna på golvet så blir hon rädd. Nu kommer sängen att stå mitt i vardagsrummet och då har dom lättare för att få upp henne och kan vara en på vardera sida. lyftanordning måste användas nu också och en sån tar plats. Hennes senilitet har kommit ett steg längre i utvecklingen tyvärr. Om dom sätter henne i vanlig stol så går hon upp rätt som det är och ramlar omkull så nu är det rullstol som gäller. Det är så tråkigt men vad gör man?. Vi skall tömma en hylla som vi är tvungna att ta bort för att sätta dit henne sovrumsbyrå för då får personalen kortare bit att hämta saker. Sovrummet kommer inte att användas mer utan där står dom saker som skall vara kvar. Annars har hon ett bra humör och är glad som vanligt. 


Min mamma är nu den enda  i en syskonskara på 5 som fortfarande är i livet. Hennes två år yngre  bror som bodde i Malmö gick nyss ur tiden 91 år gammal. Jag har tre kusiner därnere i Skåne.



Här kommer en låt med Cajsa Stina Åkerström & Jack Wreeswijk

 


Sköt om er och ha en fin lördag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards