Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Malin wiper - 15 oktober 2012 22:34

Så här ser det ut utanför mina vardagsrumsfönster. Utsikt mot en gammal folkskola som nu är småskola och fritis. Som man ser så är det blött efter allt regn. Jag själv är så dålig i ryggen nu så jag är lite tungandad. Att ligga på rygg hela nätter är förödande och jag känner mig stel som en pinne. Fast i dag känner jag mig lite mindre svullen på magen. Hade lite feber i går eftermiddag 37,2, det är inte feber för dom flesta men jag har låg temp som ligger på 35,9 i vanliga fall. I dag har den gått ner till 36,6 så det känns bra. I dag måste jag ta mig ut men väntar tills efter lunch. Jag längtar tills det molande illamåendet försvinner.  Det känns lite som dom satt in en platta i magen och det är väl för att det är svullet.


Min man har ännu inte orkat börja med underarbetet i köket än men skall försöka komma igång i dag. Vädret är ju perfekt för att vara inne och pyssla. Vi har nu två gånger blivit bortbjudna på kaffet till Mrs E men jag har inte kunnat så vi skall ringa henne så fort jag känner mig redo. Hennes pappa var den som byggde vårt egna hus som vi flyttade från 15/12 2011. Han var byggmästare



Jag önskar er en jättefin dag trots regn och slask


 


Av Malin wiper - 15 oktober 2012 11:00

 

Green Uppgrader


Tänk vad mycket man kan göra med gamla resväskor. 


 

krav recycled


Eller varför inte skämma bort sin katt med en resväskesäng. 


 

Poetic Home


Några resväske bord av lite nyare snitt på väskorna. Det går verkligen att fantisera hur mycket som helst. 



Vad passar väl inte bättre än en låt till detta inlägg med Traveling Wilburys med låten "Handle with care". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom var en amerikansk/brittisk supergrupp bildad 1988 av vännerna Bob Dylan, George Harrison, Jeff Lynne, Roy Orbison och Tom Petty. Dom var verksamma fram till 1990.

  


Som ni ser så har jag inte så mycket att skriva om och fantasin tryter...  

Av Malin wiper - 15 oktober 2012 09:00

   

Izismile 


Regnet det fortsätter att ösa ner och norrut verkar det som dom även har fått lite snö nu. Jag skall gå ut en kort promenad i dag för jag måste röra på mig så jag inte blir helt försoffad. Jag har fått ta värktabletter 3 gånger/dag förut men nu är jag nere på 2 gånger och då tar jag den svagare sorten och det känns skönt för magen tar stryk. Fast jag trodde att nu fem dagar efter op jag skulle vara bättre. Kan fortfarande inte ligga och sova på sidorna utan bara på rygg och det funkar inte så bra för mig. Sen är jag lika svullen på magen som efter op. Det är en konstig värk och känsla som inte går att förmedla. Har läst på nätet och ser att en del fått inflammation och en del andra biverkningar men så länge jag inte har feber så tror jag inte det är så farligt. Det känns som tarmarna flyttats runt och är irriterade. Jag vet inte om jag kommer ut i dag heller utan väntar till efter lunch så får min man följa med mig. Jag kan bara ha mysbyxor på mig för det gör ont och sitter åt med vanliga. Det är värst runt naveln där dom också gått in och det ser ut som blåmärken under plåstret. Jag får helt enkelt ge mig till tåls


 


 






Randy Crawford med "Rainy night in Georgia".  Klicka här för att komma in på hennes hemsida.  . Randy Crawford föddes 1952 i Macon,Georgia, USA och är en amerikansk jazz och R&B sångare. Hon var tidigare medlem i The Crusaders. Hon har varit listplacerad med låtar som Street life och You might need somebody.


 

 


Hoppas ni får en bra början på den nya veckan

  



 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards