Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Malin wiper - 4 oktober 2012 18:00

Detta inlägg skrev jag för en vecka sen jag har haft så mycket att skriva om så det har inte kommit in förrens nu. Bra att ha lite i reserv...   


När vi var ute och gjorde samhället för ett tag  sen så gick vi in en sväng på vårt Audio Video och där såg vi dessa läckra telefoner som ser ut som gamla men i ny tappning. Dom heter Sagemcom och kostar 895 kr. Klicka här för att komma in på Sagemcoms hemsida. Dom finns i färgerna vitt, svart och orange 


 

Den är trådlös och så här ser den ut från sidan. Jag skulle vilja ha en själv. Det är ju som en intredningsdetalj


    

Här ser man knapparna och den låter lite när man trycker ner dom och det blir en lite annorlunda ton        


  

Min man får ofta agera modell på mina bilder...   och här sitter han på Audio Videos filmstolar

  

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna gamla telefon. Hoppas ni kan tyska...  annars får min man översätta åt er...      

Av Malin wiper - 4 oktober 2012 13:00

        


En låt med Eddie Cochran "C´mon everybody" Jag var inne på Niklas Månssons blogg i går och läste hans inlägg om honom och lite andra legender. Han skriver så bra och fängslande. Klicka här för att komma in på Niklas  Månssons blogg för att läsa och njuta. Klicka här för att komma in på en minnessida ang Eddie Cochran. Eddie Cochran föddes 1938 i Albert Lea, Minnesota. Han dog redan 1960 endast 21 år gammal i en bilolycka på väg mot Londons flygplats (Heathrow). Han var en amerikansk rockmusiker 



Guitars

DesiComments.com | Music | Forward this Picture          



Hoppas ni alla får en fin dag kära bloggläsare. Jag är så glad att ni tittar in till mig.


  

Av Malin wiper - 4 oktober 2012 10:45

  

När jag var ute och promenerade så gick jag in till Ritz Konditori för att fota lite kanelbullar. Åsa höll fram plåten med nybakade godsaker. Själv hade jag bara tänkt ta en smörgås men vad tror ni hände?

  

Just det! Kunde inte låta bli att smaka på en av dom nygräddade bullarna...  Bullen var försvinnande god...   Ute regnar det för fullt så det var så mysigt att sitta därinne med en tidning och bara mysa. Själv har jag inte bakat kanelbullar på länge och jag skulle i alla fall inte kunna baka så fina som min mamma gjorde. Dom var sanslöst goda och jag kan fortfarande känna doften och smaken av dessa. Jag tror att hon satt i extra av allt...   


  

Jag köpte även dessa två surdegsbröd som föll mig i smaken när jag köpte såna sist. Jag brukar inte gilla surdegsbröd men dessa var lite mer som vanlig konsistens med lite knapriga kanter.  


  

Så här grått och blött ser det ut på torget. Jag hälsade även på min man på hans jobb som bara ligger ett kvarter därifrån och lämnade några kanelbullar till deras kafferast

 



 

y umbrella 


  

I dag har färgen och allt annat för målning av köket kommit.


Det var ett roligt och bra klipp av en som heter Wadis 


HA EN NJUTBAR KANELBULLENS DAG

 

Av Malin wiper - 4 oktober 2012 08:00



  
     
   
Här en bild på Majrid som jag tog på henne när hon var med på ett stickcafé 21/2 2011. Jag kom ihåg att jag tyckte det var så kul att hon kom och vi pratade en del och vi kramade om varandra    
 
      

I går begravdes Majrid som jag träffade genom promenadgruppen för flera år sedan. Vi var en grupp som promenerade varje dag  och vi träffades 10.00 på "Hälsocentralen" som inte finns längre. Begravningen ägde rum i byarums kyrka och min man fick gå i mitt ställe för jag har såna problem med magen så jag tordes inte åka iväg. Det var en fin begravning med en bra präst som även kände henne. Min man hade med sig varsin ros från oss som han lämnade på kistan. Hon var en sån härlig, snäll och fin person som det alltid var så lätt att samtala med och jag kommer att sakna henne jättemycket. Synd att man inte kunde träffas oftare men jag har själv haft så mycket problem med min hälsa i många år så det har gått upp och ner. Min man kände henne också och han tyckte också mycket om henne. Vi sågs i samhället ibland och även på Stickcafét. Hon miste ju sin man i somras så det känns väldigt konstigt att båda nu är borta. Hon blev 77 år gammal


  

Som ni ser så var hon en reslig och parant kvinna.


Vila i frid


Vi saknar dig


Malin & Mr T

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards