Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Iona!

Av Malin wiper - 8 december 2010 07:33

           


Jag har lånat denna bild av Vicke som gör animeringar. Texten säger så mycket och jag önskar att jag haft ett sånt som mantra i huvudet under mitt arbetsliv...  Jag var verkligen en männsika som var uppe i varv och tog i lite för mycket. Klicka här för att komma in på "Vickes animera i gimp" Jag håller på att färdigställa 3 st julpostklänningar som jag skall lotta ut i bloggen men jag har bara två färdiga än så jag vet inte om det blir i dag eller i morgon som tävlingen startar. Jag kan ju inte sitta vid maskinen så långa studer så det tar lite tid.

 

   

Jag önskar att jag hade ett syrum så det inte blev så rörigt. Jag måste sitta vid rumsbordet och allt blir så utspritt. Den här symaskinen har nu uppnått en ålder av ca 13 år och är enkel i datoriseringen men den håller fortfarande och man kan även brodera på den än om inte så avancerat som dagens maskiner.

 

        

        Bilden kommer från Wiba.se 

 

Min man kom hem från företagsrådgivningsdagen i går och det hade varit jätteintressant. Stället dom höll till på heter Kvarnarpsgård och ligger lite utanför Eksjö. Dom var 4 grupper med 3 i varje och lika mycket rådgivare. För varje grupp rådgivare hade dom 30 minuter på sig att fråga och det blir totalt 2 timmar för varje grupp. Sen satt dom och pratade alla grupper tillsammans.

När sen min man kom hem 17.30 så var han bara hemma en halvtimme och sen var det möte på museieföreningen...  Han blev kvar där rätt länge för dom hade lite traditionell julgröt med skinksmörgåsar. Dom satt sen och pratade ett tag så jag såg inte mycket av mannnen i går...   Han är inte så trött i dag som jag trodde utan är uppe med tuppen och skall nu gå och ta varanprov på vårdcentralen...   

        

 

Klicka här för att komma in på Ionas hemsida

 

Nu önskar jag er alla en jättefin dag...  

 

  

 

 
 
Pisan

Pisan

8 december 2010 08:28

Jag hade Iona med i bloggen igår :-) Min symaskin är minst 30 år, det är samma modell som jag lärde mig sy på i skolan...
Ha en fin onsdag du och mr T! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 december 2010 09:08

Ja det var det jag blev inspirerad av ;)
Gamla symaskiner kan vara jättebra och mer hållbara. Vad kul att du har den kvar.

Ha en fin onsdag och hälsa Mr H
kramar

 
Sussi

Sussi

8 december 2010 09:57

jag har aldrig ägt en symaskin överhuvudtaget. Jag syr allt för hand. Om det händer att jag behöver lite hjälp med något mer komplicerat ibland åker jag till mamma :)
Fast det händer inte ofta..
Sist var det när en dragkedja till en jacka jag gillar började strula. Det var lite för avancerat att ge sig på för hand ;)

Vad skönt att din man inte var så trött idag. Uppe med tuppen, det var det länge sen man var nu. Ända sen jag vet att jag fått ett jobb sover jag längre på mornarna? Jag kanske slappnar av mer?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

8 december 2010 13:19

Vad bra att du kan åka till mamma när du behöver en maskin. Det går bra att sy för hand också så långt som möjligt. Lika bra att du vilar nu för sen när du jobbar så är det till att gå upp tidigt förstår jag

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

8 december 2010 09:58

Förresten..
Vad kul att du ska lotta ut julpostklänningar. Får hoppas man vinner en som man kan ge bort i julklapp..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

8 december 2010 13:17

Jag hoppas du vinner. Jag har inte kunnat sy så mycket på morgonen för jag har haft yrsel och illamående och tror att det är en virus som går nu.

Ha en fin dag
kram

 
helga

helga

8 december 2010 18:20

Jag syr inte så mycket, mest raka sömmar som gardiner eller dukar. Visst skulle det vara perfekt att ha ett speciellt syrum där man slapp städa undan hela tiden ...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 december 2010 18:27

Ja du det hade varit toppen men vi har lite för litet.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards