Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Malin wiper - 6 december 2010 20:44

         

 

Jag hörde låten "Kalifoniens Guld" med Ted Gärdestad på WWR i dag och kände för att sätta in den här. Den var det länge sen man hörde den och jag gillar låten.

 

                 

 

Ted Arnbjörn Gärdestad, född 18 februari 1956 i Sollentuna, död 22 juni 1997 i Häggvik, Sollentuna, var en svensk sångare, kompositör och musiker (gitarrist och pianist inom framförallt vispop

 

                   

 

 

Klicka här för att komma in på Ted Gärdestadssällskapet                               

 

Klicka här för att läsa om Kalifornien



                       

Av Malin wiper - 6 december 2010 14:02

             


Jag såg en Svensk komedi häromdan som heter "Bröderna Karlsson" i regi av Kjell Sundvall. Filmen är från 2010 och i rollerna ser vi: Björn Bengtsson, Tuva Novotny, Jessica Zandén, Johan Rabaeus mfl. Klicka här för att läsa om Björn Bengtsson

 

            

 

Niklas arbetar som mäklare på en advokatfirma i Stockholm. När Niklas, som är adopterad, får veta att hans biologiska mor avlidit får han även veta att han har en tvillingbror, Hasse. En dag ringer Hasse plötsligt på hemma hos Niklas, fast besluten att stanna i några dagar; något som Niklas motvilligt accepterar. En mängd förvecklingar följer på grund av tvillingbrödernas identiska utseende; vilket drabbar Niklas arbets- och kärleksliv.

 


 

               
 
            
Jag blev förvånad av hur pass bra filmen var och även han som spelade huvudrollen för det är ingen lätt match att spela dubbelroll och det gjorde han med stor inlevelse. Bröderna var helt olika i sättet så han fick verkligen kämpa med två karaktärer. Dessutom var det många dråpliga situationer och filmen hade en bra fart så jag njöt av att luta mig tillbaka och bli road. Tuva Novotny är jag inte så förtjust i för hon har samma uttryck i varje film och det började så här också med ett påklistrat leende men det tog sig och hon blev bättre efter en bit in i filmen. Jessica Zandén spelade en överårig "femme fatale" med den äran. Berättar inget mer om ni vill se filmen.
 
         
 
Filmen får 3.5 filmrullar av 5 möjliga av mig.
 
             
 
 
Av Malin wiper - 6 december 2010 09:08

            

 

Klicka här för att komma in på Martina McBrides hemsida.

 

             

                     Bilden kommer från "Kew grafik"

 

Martina McBride, född Martina Mariea Schiff 29 juli 1966 i Medicine Lodge, Kansas, USA, är en amerikansk countryartist och låtskrivare. Sitt stora genombrott fick hon 1997 med skivan Evolution. Bland alla priser har hon fem gånger stått som vinnare i CMA Awards.

Martina McBride är sedan 1988 gift med ljudingenjören John McBride och har tre barn

 


Av Malin wiper - 6 december 2010 08:10

  


Ja då var det måndag igen och jag hann inte skriva färdigt om julmarknaden i går. Här ser ni jättefina lyktor utanför vår blomsteraffär "Akleja" Det är lika underbart vitt och fint ute i dag också för det snöade konstant i går. Det är minus 4,3 grader i dag. Min man har fullt upp i dag och jag skall gå ut på en härlig vinterpromenad. Jag har fått ett återfall med nacken så i går kändes det som nacken hängde på en skör tråd. Behandlade mig med voltarensalva och vetekrage och i dag är det bättre så nu måste jag promenera nästan varje dag för då brukar det bli bättre blodgenomströmning. 

 

  

 

Akleja hade även fina julgrupper och denna underbara rosbukett utanför butiken på ett pyntat bord.     

 

   

Utanför Mimmis Magasin stod fina, glada Theres med Helenas pappa. Dom sålde prisnedsatta julsaker och annat. 

 

   

Jag köpte en rolig julkula som är svår att knäcka för den är i hård keramik och har kostat 73:- men var nu nedsatt till 20:-    

 

  

Den är rätt tung och så här ser den ut på baksidan. Man kan antingen hänga den i granen eller också ha den liggande som prydnad. Jag köpte ett jättefint trekantigt blockljus också av hög kvalitet för 10:- men när jag kom hem så kände jag att det var ett doftljus och jag är så känslig för såna dofter så det ger jag bort till nån.

 

        

Här är jag inne på Mimmis Magasin och Mimmi är utklädd med tomteluva och fejkhår i pannan, plus andra fina kläder. Hon såg så fin ut och det var så kul att dom gjort sig för så, det skapar stämning.         

  

            

Sen såg jag en tjej med lösflätor och tomtekläder som jag inte visste vem det var. Då sa min man att det är Helena Mimmis dotter och han hade inte heller känt igen henne men när dom började prata så såg han. Hon hade inga glasögon på sig och sen gjorde flätorna att man inte kände igen henne. Hon var jättefin som vanligt.       

 

 

Det var jättemycket folk därinne och här ser ni tre olika juldukar. Jag hade missuppfattat en sak och det var att det var i går vi i stickcafégruppen skulle sitta där som en installation och sticka för att det skulle bli lite mysigt. Jag hade skrivit i min almanacka att det skulle ske 19/12...  Mimmi sa då att det gick att komma dit senare men jag orkade inte sen och nacken var inte bra heller. Får sitta där den 19/12 istället och sticka.    

 

        

Dom har jättefina gardiner och panellängder. Jag missade tyvärr Butik Ingelund men jag var så trött och yr så det funkade inte att ta sig dit.

 

   

Jag tog lite lotter i "Röda korsets" stånd och vann ett presentkort på 50:- som gäller för mat på "Götaströms värdshus" som ligger ca 6 km från Vaggeryd...  

 

   

Så här ser Bonuschecken ut. Klicka här för att komma in på Götaströms Värdshus hemsida.

 

        

Vi köpte en julkaktur på ICA för ett tag sen och nu har den slagit ut. Den står i den fina "Cult" krukan vi köpte hos Mimmi. Tyvärr har vi fått nåt fel på det elektriska vid rumsbordet så jag fick ta in krukan till köket för att fota. Vi skall byta ut dimmern och se om det är den som krånglar.

 

    

Ha nu en jättefin måndag....  Här skiner solen. Nu skall jag läsa era gulliga kommentarer...  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards