Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Julmarknad del 2

Av Malin wiper - 6 december 2010 08:10

  


Ja då var det måndag igen och jag hann inte skriva färdigt om julmarknaden i går. Här ser ni jättefina lyktor utanför vår blomsteraffär "Akleja" Det är lika underbart vitt och fint ute i dag också för det snöade konstant i går. Det är minus 4,3 grader i dag. Min man har fullt upp i dag och jag skall gå ut på en härlig vinterpromenad. Jag har fått ett återfall med nacken så i går kändes det som nacken hängde på en skör tråd. Behandlade mig med voltarensalva och vetekrage och i dag är det bättre så nu måste jag promenera nästan varje dag för då brukar det bli bättre blodgenomströmning. 

 

  

 

Akleja hade även fina julgrupper och denna underbara rosbukett utanför butiken på ett pyntat bord.     

 

   

Utanför Mimmis Magasin stod fina, glada Theres med Helenas pappa. Dom sålde prisnedsatta julsaker och annat. 

 

   

Jag köpte en rolig julkula som är svår att knäcka för den är i hård keramik och har kostat 73:- men var nu nedsatt till 20:-    

 

  

Den är rätt tung och så här ser den ut på baksidan. Man kan antingen hänga den i granen eller också ha den liggande som prydnad. Jag köpte ett jättefint trekantigt blockljus också av hög kvalitet för 10:- men när jag kom hem så kände jag att det var ett doftljus och jag är så känslig för såna dofter så det ger jag bort till nån.

 

        

Här är jag inne på Mimmis Magasin och Mimmi är utklädd med tomteluva och fejkhår i pannan, plus andra fina kläder. Hon såg så fin ut och det var så kul att dom gjort sig för så, det skapar stämning.         

  

            

Sen såg jag en tjej med lösflätor och tomtekläder som jag inte visste vem det var. Då sa min man att det är Helena Mimmis dotter och han hade inte heller känt igen henne men när dom började prata så såg han. Hon hade inga glasögon på sig och sen gjorde flätorna att man inte kände igen henne. Hon var jättefin som vanligt.       

 

 

Det var jättemycket folk därinne och här ser ni tre olika juldukar. Jag hade missuppfattat en sak och det var att det var i går vi i stickcafégruppen skulle sitta där som en installation och sticka för att det skulle bli lite mysigt. Jag hade skrivit i min almanacka att det skulle ske 19/12...  Mimmi sa då att det gick att komma dit senare men jag orkade inte sen och nacken var inte bra heller. Får sitta där den 19/12 istället och sticka.    

 

        

Dom har jättefina gardiner och panellängder. Jag missade tyvärr Butik Ingelund men jag var så trött och yr så det funkade inte att ta sig dit.

 

   

Jag tog lite lotter i "Röda korsets" stånd och vann ett presentkort på 50:- som gäller för mat på "Götaströms värdshus" som ligger ca 6 km från Vaggeryd...  

 

   

Så här ser Bonuschecken ut. Klicka här för att komma in på Götaströms Värdshus hemsida.

 

        

Vi köpte en julkaktur på ICA för ett tag sen och nu har den slagit ut. Den står i den fina "Cult" krukan vi köpte hos Mimmi. Tyvärr har vi fått nåt fel på det elektriska vid rumsbordet så jag fick ta in krukan till köket för att fota. Vi skall byta ut dimmern och se om det är den som krånglar.

 

    

Ha nu en jättefin måndag....  Här skiner solen. Nu skall jag läsa era gulliga kommentarer...  

 

 
 
Sussi

Sussi

6 december 2010 09:20

Du har verkligen tur med lottdragningar nu. Vad kul att du vann.. Grattis! :)
Så mysigt det verkade och så fint dom klätt ut sig till. Kul när någon tar det på fullt allvar. Det blir mysigare för alla andra då :)
Bordet med nedsatta priser hade jag trivts som fisken i vattnet vid ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

6 december 2010 09:22

Ja du nu är jag en turgumma ;) Ja du dom gör sig verkligen för i detta samhälle. Ja du det fanns mycket fint på det bordet ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

6 december 2010 09:25

Ja, du har tur du :-) Vad fin julkaktusen är! Önskar dig en fin dag! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 december 2010 09:26

Ja på sista tiden har jag haft tur men förut vann jag inte ofta. Ja du kaktusen slog ut rätt fort

Ha en fin dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards