Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Malin wiper - 18 december 2010 18:42

         

 

Jag har skrivit under en protestlista mot licensjakt på varg. Klicka här om ni också vill skriva under protestlistan som nu är uppe i 1.296 underskrifter. Jag tycker inte om att  det skjuts vargar som nästan är utrotningshotade i Sverige.

 

            

 

Klicka här för att läsa om varg

Av Malin wiper - 18 december 2010 14:20

            

Jag är så otroligt trött i dag så jag har inte varit utanför dörren och just nu kollar jag på en hyrfilm. I går efter att vi varit till mamma så åkte vi till syrran och svågern som  bjöd oss på en god fika och vi satt och myste och pratade ett bra tag. Deras nya hund har nu fått ett nytt namn "Axa" (shäferhund) som är lättare att säga och passar henne bättre. På bilden ser ni deras katt Nisse som tagit sig upp på en öltunna för att komma en bit ifrån Axa som vill leka med honom...  Syrran säger att det går bättre i dag men det tar ett tag för katterna att vänja sig vid en ny familjemedlem.        

 

   

Här håller svågern i henne lite så hon inte skall springa till Nisse. Hon är så söt och kom direkt till oss för att hälsa när vi kom innanför dörren.

 

          

Här försöker Nisse komma undan lite igen men han är en cool katt som går undan och går ut genom kattluckan när det blir för mycket.

 

   

Här har Axa blivit trött och gått och lagt sig på en filt en stund. När vi fikade låg hon under bordet och myste.

 

       

Den andra katten Pip-Larsson hoppade upp på skrivaren när Axa närmade sig och han fräser lite åt henne så hon törs inte närma sig. Axa vill ju bara leka men dessa katter är rätt gamla och vill ha mycket lugn och ro och om ett tag så kommer det hela att lägga sig och bli bra.           

 

   

Här är Axa helt ustlagen så hon bara la sig på golvet. Hon hade fått följa med syrran till jobbet några timmar och fick så mycket uppmärksamhet och kel.

 

            

När vi sen skulle åka så kom Pip-Larsson hem efter en tur ute i kylan. 

 

   

Av Malin wiper - 18 december 2010 09:08

  

Vi passade på att äta lunch i form av sushi på bästa sushi baren i Borås i går. Vi har ätit där många gånger och den heter "Futimaki". Dom har så lagomt stora bitar och dom smakar ljuvligt.

 

        

Vi brukar sitta på bardelen så vi kan titta ut på folklivet.

 

       

Det är ett sånt arkitektoniskt snyggt hus på andra sidan.         

  

       

Här har vi nu fått vår sushi och jag brukar bara ta 7 bitar, 5 med lax och två med omelett. Min man tar 10 bitar och då blir det några med tonfisk också. 

 

        

Så här kan man sitta också. 

 

    

Jag kollade in lite smycken i en juvelerarbutik i närheten efterråt. Det finns halsband med jättestora pärlor nu och det röda på bilden är enormt men jättesnyggt. Halsbandet i mitten är rött med vita prickar.

 

         

Här ett halsband med platta stora stenar i olika orangetoner och nåt svart glänsande emellan som jag tror är blodsten. 

  

       

Ytterligare ett halsband med enorma pärlor. Såna hade man på 70-talet men i liten annan tappning och mycket i träpärlor. Det är inte så lätt att fota i skyltfönster för det blänker och blir skuggor.         

                    

 

         

Granen i dagrummet där mamma bor. Hon är mest nere där och sitter i soffan och har fått en ny dam att samtala med. Hon sover mest numera i sin lägenhet och tror att dagrummet är hennes hem.

 

 

Av Malin wiper - 18 december 2010 07:01

  

 

Klicka här för att komma in på The Refreshments hemsida. Här en låt från deras nya jul cd. 

  

              


Av Malin wiper - 18 december 2010 06:20

          

       Animeringen kommer från Vickes animera i gimp

 

Jag har varit uppe sen 04.30 och har svårt att somna om. Det har blivit lite grubblande i natt och det beror på att jag var på möte ang mammas boende i går men allt gick så bra och biståndsbedömmarna var lättsamma och förstående. En jättegullig tjej ur personalen var med också så jag fick lite information. Allt ordnade sig till det bästa så det känns tillfredställande. Mamma skall bo kvar och vi skall göra några smärre förändringar bara. Tack för era fina och gulliga kommentarer som jag fann här när jag kom hem. Orkade inte blogga i går eftersom jag kom hem så sent.

 

         

När vi åkt en bit i går så stannade vi till vid ett ställe som heter Nice Inn och är ett café som även serverar mat. Dom har nu stängt för vintern men har öppet på sommaren och så länge dom kan på hösten. Det var några mil kvar till Borås men jag kände mig trött efter bara 4 timmars sömn så min man fick ta över ratten ett tag. 

  

Så här ser hela huset ut.

 

   

Nån hade gjort en snöskulptur i form av en ängel framför huset.          

 

   

Ytterligare en som nog föreställer nåt tomteliknande.

  

   

Det är väldig fin omgivning runt caféet med uteplatser och små lusthus. Vi har fikat där några gånger och det var jättetrevligt.

 

   

Framför huset bakom vägen så är det en jättefin sjö och på sommaren så kan man hyra en båt där.

 

   

Sen fortsatte vi till Borås i ett vitt vackert vinterland. Himmelen var så vacker hela vägen.               

 

          

När vi var framme i Kinna så såg vi denna lustiga tomte som såg ut att klättre uppför balkongen.  

 

Fortsättning följer senare...........

 

  Ha en fin dag...   

Av Malin wiper - 18 december 2010 06:01



             

 

Första priset är denna dubbel cd

 

             

 

Andra pris denna jul cd

  

Jag är med i utlottningen av två cd skivor med The Refreshments.

Han som har bloggen och utlottningen heter Farfar-Hebbe. Så gå in här för att tävla.

 

                    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards